پس از سال‌ها گمانه‌زنی، کپکام سرانجام تأیید کرد که Resident Evil 9 در حال ساخت است و یکی از بهترین کارگردان‌های این فرنچایز برای هدایت بازی بازخواهد گشت.

پس از موفقیت Resident Evil: Village و بازسازی Resident Evil 4، بسیاری از طرفداران فکر می‌کردند که آیا سازنده به بازسازی برخی از عناوین قدیمی‌تر خود ادامه خواهد داد یا فصل بعدی داستان گسترده‌ی بیوپانک ( biopunk) را به علاقه‌مندان ارائه می‌کند. در حالی که جزئیات زیادی هم چنان موجود نیست اما بازیکنان می‌توانند خیالشان راحت باشد که بازی نهم در حال ساخت است .

در جریان رویداد نمایشی اخیر کپکام، کارگردان Resident Evil ۹، آقای کوشی ناکانیشی، تایید کرد که برای بازی بعدی Resident Evil بازخواهد گشت و خاطرنشان کرد که پس از عنوان ۲۰۱۷، او برای مفهوم سازی آنچه در بازی بعدی خود انجام خواهد داد، با مشکل مواجه شده بود. خوشبختانه، او به ایده‌ای رسیده است که به گفته‌ی خودش «قابل توجه» به نظر می‌رسد. هیچ اطلاعات بیشتری در مورد پروژه فاش نشد، اما این موضوع بالاخره تمام شایعات مربوط به بازی بعدی این فرنچایز را خاتمه می‌دهد، زیرا بسیاری معتقد بودند که کپکام بیشتر بر روی بازسازی‌ها تمرکز کرده است تا اینکه بخواهد این سری را بیشتر پیش ببرد.

Resident Evil 9 درباره چه چیزی می‌تواند باشد؟ آیا می توانیم شاهد چهره های جدید باشیم؟

واقعیت این است که تقریباً هیچ چیز در مورد Resident Evil 9 به جز اینکه تحت هدایت ناکانیشی در حال توسعه است، فاش نشده است. با این حال، بر اساس بازی‌های قبلی، به نظر می‌رسد که بازی نهم احتمالاً دید اول شخص را که در Resident Evil 7 و Village بسیار موفق آمیز بود، حفظ کند. علاوه بر این، احتمالاً روی موقعیت‌های ترسناک و پرتنش تمرکز خواهد کرد و از سبک اکشن‌ بازی‌هایی مانند Resident Evil 5 و 6 اجتناب خواهد کرد.

در مورد شخصیت‌های حاضر در این بازی، کپکام تأیید کرده است که خانواده‌ی وینترز، یعنی ایتن و رز که شخصیت‌های اصلی قابل بازی در هر دو Resident Evil 7 و Village بودند، تمرکز اصلی بازی بعدی نخواهند بود. با توجه به اینکه فیلم‌های انیمیشن این فرنچایز شروع به گرد هم آوردن بازیگران عظیم قهرمانان سری مانند لئون اس. کندی و جیل ولنتاین کرده‌اند، ممکن است بازی نهم دارای برخی شخصیت‌های آشنا باشد. کریس ردفیلد نقش پررنگی در آخرین قسمت‌های این حماسه بازی کرد، بنابراین این بازی می‌تواند ماجراهای کشتن زامبی را ادامه دهد.

تا آنجا که به شایعات مربوط می‌شود، گزارش‌هایی وجود دارد که Resident Evil 9 از برخی از عناوین موفق دیگر کپکام مانند Monster Hunter الهام خواهد گرفت. برخی از افشاگران ادعا کرده‌اند که این بازی یک اوپن سورس را برای آزادی بیشتر بازیکنان نسبت به گذشته در بر خواهد داشت. این ادعاها هنوز تأیید نشده‌اند و باید با احتیاط با آن‌ها برخورد کرد.