استودیوی Guerrilla Games توضیح داده است که چرا بازی LEGO Horizon Adventures را برای نینتندو سوئیچ عرضه می کند. این تصمیم که باعث بحث های زیادی شد، به صورت عمدی گرفته شده است. پلی استیشن به طور رسمی در ارائه Summer Game Fest اخیر، LEGO Horizon Adventures را به عنوان یک نسخه سبک تر و مناسب برای خانواده از سری Horizon معرفی کرد.

بسیاری از افراد از دیدن تأیید عرضه این بازی برای نینتندو سوئیچ در کنار پلی استیشن 5 و کامپیوتر شخصی تعجب کردند. این اولین باری است که یک بازی داخلی پلی استیشن به سوئیچ راه پیدا می کند و این اتفاق همزمان با عرضه در پلتفرم های دیگر خواهد بود. این موضوع بحث هایی را در میان طرفداران به وجود آورد که آیا این تصمیم به دلیل توافقنامه مجوزدهی از سوی LEGO بوده است. بازی به طور مشترک توسط Guerrilla Games و Studio Gobo توسعه می یابد که ممکن است باعث کاهش قدرت چانه زنی سونی شده باشد، زیرا که Guerrilla استودیوی اصلی نیست.

دلیل این تصمیم غیرمنطقی نیست، زیرا سونی در گذشته با مشکل حفظ انحصار برای IP های دارای مجوز، به ویژه در مورد MLB The Show و الزام عرضه آن بر روی ایکس باکس مواجه بوده،. با این حال، جیمز ویندلر، مدیر تیم داستان نویسی Guerrilla Games، به نظر می رسد که این تصور را در یک مصاحبه اخیر با VGC رد کرده است. ویندلر بیان کرده که تصمیم برای عرضه LEGO Horizon Adventures بر روی سوئیچ یک “فرصت منحصر به فرد” برای تیم بوده. او ادامه داد: “من همیشه این را تکرار می کنم، اما ما می خواهیم این بازی برای همه باشد و سوئیچ واقعاً پلتفرمی است که به ما اجازه می دهد تا مخاطبان را گسترده تر کنیم.”

توسعه بازی LEGO Horizon Adventures با توجه به کنسول سوئیچ

ویندلر توضیح داد که چگونه این رویکرد در سرتاسر بازی مشهود است، از جمله در انتخاب های طراحی مانند ساده سازی سیستم کنترل و داستان، کاهش تم های جدی مجموعه، اضافه کردن طنز کلاسیک LEGO و موارد دیگر. او همچنین تأیید کرد که بازی LEGO Horizon Adventures را می توان با یک جوی کان (Joy-Con) بازی کرد، که باید باعث ایجاد گیم پلی ساده و در دسترس شود. بازی LEGO Horizon Adventures همچنین قابلیت های گسترده ای برای سفارشی سازی فراهم می کند، به طوری که بازیکنان می توانند لباس های مختلفی برای شخصیت های Aloy و Varl انتخاب کنند.

موضوع انحصاری بودن بازی های منتشر شده توسط خود سونی اخیراً بسیار مورد بحث قرار گرفته، زیرا این شرکت در جلسه استراتژی شرکتی در ماه می اعلام کرد که عناوین خدمات زنده خود را به طور همزمان بر روی PC و PS5 منتشر خواهد کرد. با این حال، بازی LEGO Horizon Adventures به عنوان یک بازی لایو سرویس معرفی نشده، اما به طور همزمان بر روی PC و سوئیچ منتشر می شود که این یک انحراف غیرمنتظره از تعهدات قبلی سونی است. اگر این بازی فروش خوبی داشته باشد شاید سیاست های سونی در باب انتشار بازی های چند پلتفرمی تغییر کند.

بیشتر بخوانید:

آخرین شایعات درباره Nintendo Switch 2

اعلام ساخت فیلم جدید Super Mario پیش از رویداد نینتندو دایرکت