بازی جدید Perfect Dark که مدت ها در حال توسعه بود، امروز معرفی شد. این معرفی در رویداد آنلاین Xbox Games Showcase مایکروسافت انجام شد. در این نمایش می توانستیم نگاه اولیه ای به گیم پلی این بازی داشته باشیم. در این ویدیو، مأمور جوانا دارک را می بینیم که درگیر یک مأموریت خطرناک دیگر است. این مأموریت در قاهره  در اینده ای نه چندان دور رخ می دهد.

بازی جدید Perfect Dark یک بازی تک نفره است. بازیکنان از مکانیک های حرکتی مانند پارکور و ابزارهایی که در محیط بازی وجد دارند برای نابود کردن دشمنان استفاده می کنند. مایکروسافت در مورد این بازی گفته است که: “این بازی عناصر تیراندازی اول شخص، درگیری های واقعی و اکشن مخفی کاری را ترکیب می کند. هدف بازی این است که یک تجربه واقعی از دنیای ماموران مخفی ارائه دهد و به بازیکنان اجازه دهد از ابزارها و توانایی های مختلف خود برای رسیدن به هدفشان استفاده کنند.”

در داستان این بازی، جهان با اتفاقی به نام “The Cascade” روبرو شده است. این اتفاق دلیل به وجود آمدن یک سری بلایای طبیعی است و باعث شده نقاطی از جهان برای انسان ها غیرقابل سکونت باشد.

مایکروسافت در این باره گفته: “بعد از رخ دادن این فاجعه، یک شرکت بزرگ به نام Core Mantis برای حل این مشکل، که The GEN Network نام دارد، وارد عمل شده است . آن ها این راه حل را در قاهره پیاده سازی کرده و به وسیله ی شهری جدید که در دیوار محصور شده است، تعادل زیست محیطی را بازسازی می کنند. دیوار کشیده شده به شهر کمک می کند تا از محیط خشن و خطرناک بیرون جدا شده و به مرکزی برای نوآوری های تکنولوژی تبدیل شود.

با این حال همه چیز همانطور که به نظر می رسد نیست و این شرکت های بزرگ که قدرت گرفته اند اهداف خوبی که مناسب انسان ها باشد در سر ندارند.

طبق گفته مایکروسافت، ابزارها در بازی جدید Perfect Dark نقش مهمی دارند. با توجه به داستان و سبک بازی که مخفی کاری است، استفاده از این ابزارها منطقی به نظر می رسد. در تریلر منتشر شده می توانیم ببینیم که جوانا از ابزاری برای تحلیل صداهای NPC ها و ایجاد مکالمات جعلی برای گمراه کردن سیستم های امنیتی استفاده می کند.

در توضیحات بازی گفته شده است که ابزارها می توانند برای گمراه کردن و دستکاری کردن اطلاعات استفاده شوند. همچنین جوانا با استفاده از این ابزارها می تواند NPC های موجود در بازی را اسکن کرده و اطلاعاتی در مورد آنها کسب نماید.”

در زمینه سیستم مبارزه، توسعه دهندگان بازی بر آن بوده که سیستمی جامع از مکانیک های مختلف حرکتی، مبارزات تن به تن، تیراندازی، استفاده از المان های محیطی و استفاده از گجت ها را داشته باشند.

هنوز هیچ خبری از تاریخ انتشار بازی جدید Perfect Dark نیست، اما مشخص است که این بازی بر روی Game Pass عرضه خواهد شد. بازی جدید Perfect Dark توسط استودیوی The Initiative مایکروسافت و با همکاری Crystal Dynamics در حال توسعه است.

گزارشی از ماه مه 2024 اعلام کرد که بازی جدید Perfect Dark در وضعیت نامساعدی قرار دارد. اما تریلر جدیدی که در رویداد Xbox Games Showcase منتشر شد، نشان می دهد که بازی نسبت به آنچه که برخی تصور می کردند، پیشرفت بیشتری داشته است.

انتشار نسخه ی ریبوت شده از بازی Perfect Dark در سال 2020 اعلام شد و به نظر می رسید هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد. در سال 2021، Crystal Dynamics به The Initiative پیوست تا در توسعه این بازی به آنها کمک کند. این بازی در روز اول انتشار بر روی سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس هم منتشر خواهد شد.