گوگل مجموعه جدیدی از ” Brand Recommendations ” مبتنی بر هوش مصنوعی را در بخش ” Recommendations ” گوگل ادز معرفی کرد.

این قابلیت جدید به طور خلاصه، پیشنهادات سفارشی‌شده‌ای را برای کمک به تبلیغ‌دهندگان جهت بهینه‌سازی کمپین‌های آگاهی از برند و سنجش ارائه می‌دهد.

” Brand Recommendations ” طیف وسیعی از کمپین‌های آگاهی از برند و سنجش را با قیمت گذاری به ازای هر هزار نمایش (CPM) و قیمت به ازای هر مشاهده (CPV) پوشش می‌دهد. این قابلیت مکمل پیشنهادات عملکرد موجود برای کمپین‌های قیمت به ازای اقدام (CPA) است و به تبلیغ‌دهندگان مجموعه‌ای کامل از گزینه‌های بهینه‌سازی ارائه می‌دهد.

این پیشنهادات خودکار با کشف داده‌ها می‌توانند به سادگی به بازاریابان برند کمک کنند تا به طور مرتب به جدیدترین شیوه‌های برتر گوگل دسترسی داشته باشند.

با تجزیه و تحلیل سابقه تبلیغات گوگل ، تنظیمات کمپین و روندهای صنعت برای یک تبلیغ‌دهنده خاص، به طور خودکار راه‌هایی را برای بهبود عملکرد و اثربخشی کمپین‌های برند ارائه می‌دهد.

این پیشنهادات در پنج دسته اصلی قرار می‌گیرند:

  • آگهی‌ها و  Asset: به عنوان مثال، اضافه کردن تبلیغ بامپر، نسبت‌های ابعاد تصویرویدیو (aspect ratios)
  • استراتژی پیشنهادات و بودجه :مثل تنظیم قیمت پیشنهادات CPM/CPV و بودجه برای کمپین‌های زمان‌بندی‌شده(flighted campagne)
  • کلمات کلیدی و هدف‌گذاری: (به عنوان مثال، انتخاب برای گسترش مخاطب، حذف هدف‌گذاری متنی)
  • اندازه‌گیری: مثلا لینک کردن حساب یوتیوب برای گزارش‌دهی بیشتر
  • فرصت‌های قیف کامل( Full-funnel): به عنوان مثال، “بالا بردن قیف” به یک کمپین برند

brand-recommendationsاین پیشنهادات(Recommendations )برای هر تبلیغ‌دهنده ، شخصی سازی شده و به طور مرتب به‌روزرسانی می‌شوند زیرا سیستم‌های گوگل از هر فرصتی برای بهینه سازی استفاده می کنند.

گوگل در اعلامیه خود گفت: پذیرفتن Brand Recommendations بخشی از بهترین شیوه‌ها برای به حداکثر رساندن شانس موفقیت کمپین‌های برند است.

در نهایت، ” Brand Recommendations ” جدید از هوش مصنوعی گوگل برای تجزیه و تحلیل موقعیت خاص تبلیغ‌کنندگان استفاده می‌کند و روش‌های مرتبطی را برای بهبود بازاریابی برند آن‌ها در دارایی‌های گوگل پیشنهاد می‌کند.