هرمن هولست، رویکرد جدید این شرکت برای تشویق گیمرهای PC به استفاده از PS5 را اعلام کرده است که واکنش‌های زیادی به دنبال داشته است. در یک ویدیو که در جلسه توجیهی تجاری سونی فیلم‌برداری شده و توسط تام وارن از The Verge به اشتراک گذاشته شده است، هولست اعلام کرد که پلی‌استیشن قصد دارد بازی‌ها را به طور همزمان در PS5 و PC منتشر کند. این خبر برای بازیکنان PC که اغلب مجبور به چندین سال انتظار برای دسترسی به بازی‌های پلی‌استیشن بوده‌اند، خبر خوبی است.

با این حال، این خبر برای گیمرهای PC لحظه‌ی تلخ و شیرینی بود. هولست همچنین اشاره کرد که نسخه‌های دنباله‌دار این بازی‌ها تنها در کنسول پلی‌استیشن موجود خواهند بود. این حرکت مطمئناً کاربران PC را ناراحت خواهد کرد زیرا آن‌ها را از دسترسی به ادامه فرانچایز بعد از نسخه اول محروم می‌کند. 

این نظر توسط بسیاری از گیمرها در X پشتیبانی شده است که منطق استراتژی پلی‌استیشن را زیر سوال بردند. یکی از کاربران، این دیدگاه کلی را خلاصه کرد: «مطمئن نیستم این استراتژی چقدر برای آن‌ها موفقیت‌آمیز خواهد بود (که گیمرهای PC را به خرید PS5 ترغیب کنند). کل دلیلی که آن‌ها بازی‌ها را روی PC منتشر می‌کنند این است که اکثریت عظیم گیمرهای PC کنسول‌ها را به خاطر هیچ بازی‌ای نمی‌خرند.»

تصمیم سونی

به نظر می‌رسد که رویکرد سونی در چند سال اخیر تغییر کرده است، زیرا بسیاری از عناوین انحصاری خود را به PC آورده است و حتی برخی از بازی‌ها مانند Helldivers 2 را همزمان بر روی PS5 و PC منتشر کرده است. پلی‌استیشن به پتانسیل عظیم بازار گیمرهای PC پی برده و اکنون تلاش می‌کند تا آن‌ها را به سمت فرانچایزهای محبوب گیمینگ در پلتفرم PC جذب کند و سپس انتظار دارد که آن‌ها به دلیل وابستگی به داستان بازی، به PS5 منتقل شوند.

نمونه دیگری از انتشار بازی های انحصاری پلی استیشن برای PC، انتشار بازی God of War Ragnarok برای کامپیوتر است.

برنامه سونی

اکثر گیمرهای PC از پلتفرم انتخابی خود راضی هستند. این دیدگاه با واکنش‌های منفی به اعلامیه هرمن هولست در این هفته تایید می‌شود. با این حال، سونی از تصمیم خود مطمئن است. هالست اعلام کرده: “ما امید زیادی داریم که بتوانیم بازیکنان جدیدی را به پلی‌استیشن جذب کنیم.”

مسیر مجزای PlayStation و Xbox

اما مایکروسافت رویکرد متفاوتی را پیش گرفته است. ایکس باکس اعتراف کرده که در جذب کاربران، به ویژه در اروپا، با مشکل مواجه شده است. گیم پس ایکس باکس با اینکه مشکلاتی دارد، به کاربران این امکان را می دهد تا بدون نگرانی از اینکه از چه پلتفرمی استفاده میکنند، بازی مورد علاقه خود را خریداری کنند. این استراتژی دموکراتیک تر به نظر می رسد و گیمرهای PC را نیز پوشش میدهد.

هالست همچنین فاش کرد که پلی‌استیشن امیدوار است با استفاده از نمایش‌های تلویزیونی مبتنی بر محبوب‌ترین بازی‌های خود، پایگاه کاربران خود را گسترش دهد. 

تنها زمان نشان خواهد داد که آیا استراتژی سونی موفق خواهد بود یا خیر. اما گیمرهای PC می‌توانند سرسختی خود را نشان دهند و به پلتفرم‌ خود وفادار بمانند.