اوایل این ماه، سونی مصاحبه ای با نیل دراکمن، یکی از خالقان بازی “the last of us” و رئیس استودیوی ناتی داگ، منتشر کرد. در این مصاحبه، نقل قولی از دراکمن آمده بود که گفته بود بازی بعدی ناتی داگ “می تواند ادراک عمومی از بازی های ویدیویی را تغییر دهد.” پس از انتشار مصاحبه، دراکمن در شبکه های اجتماعی توضیح داد که این حرف اشتباه نقل قول شده است و به شفاف سازی سخنان خود پرداخت.

مقاله مربوط به مصاحبه: رئیس ناتی داگ: هوش مصنوعی انقلابی در صنعت بازی سازی خواهد بود

در پاسخ اصلی اش، نیل دراکمن فقط گفت که “این احتمالا هیجان انگیزترین پروژه ای است که تا حالا داشته ام.” او نگفت که بازی جدید ناتی داگ می تواند ادراک عمومی از بازی ها را تغییر دهد. او درباره تغییرات در ادراک کلی بازی ها و تاثیر اقتباس های موفق تلویزیونی و سینمایی مثل Fallout در آمازون صحبت کرد. او همچنین نوشت که یکی از دلایلی که بر روی اقتباس HBO از بازی the last of us کار کرد، این بود که امیدوار بود افراد غیرگیمر را به بازی های ویدیویی علاقه مند کند. صفحه ی مصاحبه تغییر یافت و بیانیه ای جایگزین آن شد:

“با بررسی مجدد مصاحبه اخیرمان با نیل دراکمن، متوجه چندین خطا و اشتباهات قابل توجهی شدیم که دیدگاه ها و ارزش های او را منعکس نمی کند. بابت این اشتباهات از نیل و تیمش عذرخواهی می کنیم و مصاحبه را حذف کردیم.”

مصاحبه نیل دراکمن

داستان اصلی منتشر شده در ۲۳ می ۲۰۲۴:

در مصاحبه ای در Sony.com، نیل دراکمن، خالق بازی “the last of us”، درباره هوش مصنوعی و پروژه بعدی Naughty Dog صحبت کرد. او اشاره کرد: “مشتاقم ببینم این بازی جدید چگونه مورد استقبال قرار می گیرد، به ویژه پس از موفقیت the last of us. زیرا می تواند ادراک عمومی از بازی های ویدیویی را تغییر دهد.”

این مصاحبه بیشتر بر تکنولوژی و نقش آن در روایت داستان متمرکز است. دراکمن می گوید: “هوش مصنوعی نحوه ایجاد محتوا را متحول خواهد کرد، هرچند که مسائل اخلاقی نیز دارد. با تکنولوژی هایی مانند هوش مصنوعی و قابلیت انجام موشن کپچر از خانه، هزینه ها و موانع فنی کاهش می یابد و درهای بیشتری برای پروژه های ماجراجویانه باز می شود.”

نیل دراکمن همچنین به آینده سریال تلویزیونی “the last of us” اشاره می کند و می گوید که تکنولوژی مدرن به او امکان داده تا فصل دوم سریال را در حالی که فیلمبرداری در کانادا انجام می شود از لس آنجلس به صورت دور کار نظارت کند.