عنوان جدید و بسیار مورد انتظار یوبی سافت، Assassin’s Creed Shadows، به صورت رسمی از طریق یک تریلر سینمایی معرفی شد. این تریلر بسیاری از ویژگی های برجسته بازی را به نمایش می گذارد. 

بازی دو شخصیت اصلی دارد: یک شینوبی یا نینجا چابک و مخفی کار به نام نائوئه و یک سامورایی قدرتمند به نام یاسوکه. تأیید شده که نائوئه نقش های بیشتری شبیه به نسخه های کلاسیک Assassin’s Creed دارد. در حالی که یاسوکه بیشتر به دوران مدرن RPG این مجموعه شباهت دارد. بازیکنان می توانند در هر زمان بین این دو شخصیت جابجا شوند. البته در چند مأموریت خاص، باید از یکی از آنها استفاده کنند.

یوبی سافت ادعا می کند که سیستم مبارزه یاسوکه از هر چیزی که تاکنون در این سری دیده ایم، قوی تر خواهد بود و تمرکز بیشتری بر عناصر نقش آفرینی خواهد داشت. از سوی دیگر، نائوئه نمایانگر ریشه های مخفی کاری Assassin’s Creed است و هواداران قدیمی که دوست دارند سری به ریشه های خود بزنند، احتمالاً آنچه را که می خواهند در او خواهند یافت. سیستم مخفی کاری تعبیه شده برای این بازی همانطور که در اسم بازی مشخص شده قرار است از سایه ها استفاده کند.

توضیح مخفی کاری

در گذشته، سیستم مخفی کاری در Assassin’s Creed بیشتر به پنهان شدن بازیکنان در مکان هایی مانند علف های بلند، توده های کاه، گاری ها، جمعیت های متراکم، نیمکت ها، باغ های روی پشت بام و چاه ها متکی بود. اما Assassin’s Creed Shadows یک سیستم نورپردازی جدید معرفی کرده که از نور و تاریکی برای پنهان یا آشکار کردن بازیکن از دید دشمنان استفاده می کند.

برای کمک به بازیکنان در استفاده از سیستم جدید نورپردازی جهانی، یک نشانگر نور به رابط کاربری Assassin’s Creed Shadows اضافه می شود که نشان می دهد بازیکنان در نور یا سایه قرار دارند. این نشانگر مشابه سیستم تشخیص سنتی Assassin’s Creed عمل می کند و احتمالاً با آن هماهنگ خواهد بود.

برای اینکه مناطق به اندازه کافی تاریک بمانند و بازیکنان بتوانند مخفی شوند، میتوانید دشمنانی که مشعل دارند را از پا دربیارید تا فضا تاریک شود. خدمتکاران توانایی جنگیدن ندارند، اما اگر بازیکن را ببینند، زنگ خطر را به صدا درآورده و نیروهای کمکی را فرا می خوانند.

همچنین می توانید بدون کشتن کسی او را بیهوش کنید. بازی جوری طراحی شده که شما تشویق می شوید در سایه ها بمانید. همچنین برای مخفی ماندن میتوانید سینه خیز از لای چمن ها بگذرید.

قاتلان مخفی در تاریکی

ویژگی اصیل Assassin’s Creed

سیستم مخفی کاری Assassin’s Creed Shadows با وجود تمام ویژگی های جدیدی که در سیستم نورپردازی پویا به بازی اضافه شده، هنوز از یکی از قابلیت های کلاسیک سری بهره می برد. قابلیت مشهور Eagle Vision در این بازی بازگشته است، بنابراین بازیکنان می توانند دشمنان و خدمتکاران را از پشت دیوارها تشخیص دهند.

دشمنان معمولی با رنگ قرمز و خدمتکاران با رنگ نارنجی نشان داده خواهند شد. متأسفانه، پرنده ای که بازیکنان در بازی های Assassin’s Creed Origins، Assassin’s Creed Odyssey و Assassin’s Creed Valhalla به عنوان جاسوس استفاده می کردند، در Shadows در دسترس نخواهد بود، بنابراین بازیکنان باید خودشان به شناسایی و جاسوسی بپردازند.

بیشتر بخوانید:

آخرین شایعات درباره Nintendo Switch 2