از نظر یک تازه کار، هشتگ ها صرفاً دسته‌ای از کلمات بی‌معنی هستند که به محتوای رسانه های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام و لینکدین اضافه می‌شوند. اما دانایان رسانه‌های اجتماعی خوب می‌دانند که حضور هشتگ در رسانه‌ها چقدر مهم است. و نه تنها در توییتر و اینستاگرام، بلکه هشتگ در یوتیوب نیز استفاده می‌شوند.

روزگاری بود که “#” یک علامت ساده تلقی می‌شد و پیچیدگی‌های امروزش را نداشت. اما پس پرواز پرنده آبی توییتر به صحنه فعالیت شبکه های اجماعی، این نماد را به یک مفهوم مجازی تبدیل کرد. امروزه، چه در توییتر، اینستاگرام، فیس بوک یا هر کانال رسانه اجتماعی دیگری باشید، به سادگی نمی توانید از حضور همه جانبه هشتگ # فرار کنید.

تبلیغ در یوتیوب

هشتگ ها می توانند بازدید یا همان ویوی ویدیوهای شما را در یوتیوب افزایش دهند، اما هنگام استفاده از آنها باید استراتژیک عمل کنید. بی دقتی در استفاده از هشتگ ها بیشتر از اینکه برای محتوای شما مفید باشد، ضرر دارد. بنابراین در این مطلب از جیمکس ادز، می‌خواهیم روش صحیح استفاده مؤثر از هشتگ‌ها برای بهینه‌سازی محتوا در یوتیوب را به شما معرفی کنیم. تا پایان با ما همراه باشید.

هشتگ یوتیوب چگونه کار می‌کند؟

هشتگ‌های یوتیوب کلمات یا عباراتی هستند که به عنوان یا توضیحات ویدیو اضافه می‌شوند تا دسته یا موضوع ویدیو را مشخص کنند. درست مانند هشتگ های اینستاگرام، قبل از کلمات یا عبارات یک علامت هش (#) وجود دارد که باعث می شود قابل کلیک کردن باشند. اگر کاربر روی هشتگ کلیک کند، ویدیوهای مرتبط دیگری که با همان هشتگ به اشتراک گذاشته شده‌اند به او نشان داده می‌شود. هشتگ های یوتیوب می‌توانند در توضیحات ویدیوی شما، در عنوان ویدیوی شما و بالای عنوان ویدیوی شما ظاهر شوند.

استفاده از هشتگ در یوتیوب
جایگاه هشتگ ها در یوتیوب

چرا از هشتگ های یوتیوب استفاده کنیم؟

در نهایت، هشتگ های یوتیوب می توانند به شما کمک کنند تا بازدیدهای ویدیویی بیشتری داشته باشید، اما به روش های مختلف.

ویدیوها را بیشتر نمایان می کند

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، وقتی کاربر روی یک هشتگ کلیک می‌کند، حتی اگر مشترک کانال شما نباشد، به ویدیوهایی می‌رسد که حاوی آن هشتگ هستند. این قابلیت می تواند به شما کمک کند مخاطبان بیشتری جذب کنید و مشترکین بیشتری را به کانال خود جذب کنید.

https://gmaxads.com/%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%db%8c%d9%88%d8%aa%db%8c%d9%88%d8%a8%d8%9b-6-%d9%86%da%a9%d8%aa%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%aa/

ویدیوهای خود را بدون ایجاد لیست پخش، دسته بندی کنید

سازماندهی ویدیوهای خود در لیست‌های پخش مختلف می‌تواند به تماشای محتوای شما کمک کند، اما با ایجاد ویدیوهای بیشتر، مدیریت بسیاری از فهرست‌ها دشوار است. هشتگ‌های یوتیوب به شما این امکان را می‌دهند که ویدیوهای خود را به روش‌های بی‌نهایت دسته‌بندی کنید، بدون نیاز به ایجاد لیست‌های پخش بی‌نهایت.

به سئوی یوتیوب کمک می کند

سئوی یوتیوب مجموعه اقداماتی است که به ویدیوهای شما کمک می کند تا در نتایج YouTube رتبه بالاتری داشته باشند. مشابه کلمات کلیدی، اختصاص هشتگ های مرتبط به ویدیوهای شما به YouTube کمک می کند تا بفهمد ویدیوی شما در مورد چیست. هرچه سیگنال‌های مرتبط بیشتری بتوانید ارائه دهید، بهتر است.

نحوه افزودن هشتگ به ویدیوهای یوتیوب

افزودن هشتگ به ویدیوهای یوتیوب شما علم موشکی نیست. در واقع، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک علامت # در مقابل کلمه یا عبارت قرار دهید، بدون فاصله و خط تیره.

دو مکان وجود دارد که می توانید هشتگ های YouTube را قرار دهید: در عنوان ویدیو و/یا توضیحات ویدیو.

در اینجا افزودن هشتگ به عنوان ویدیوی شما به این صورت است:

افزودن هشتگ به عنوان
هشتگ در عنوان یوتیوب

استفاده از هشتگ ها یک مساله است و استفاده از هشتگ هایی که به نفع ویدیو و برند شما باشند، مساله‌ای دیگر. در اینجا نکات کاربردی وجود دارد که به شما کمک می کند هشتگ های مناسب برای ویدیوهای YouTube خود را پیدا کنید.

ویدیوهای پرطرفدار YouTube را بررسی کنید

محبوب ترین راه برای یافتن هشتگ ها این است که به آنچه در حال حاضر ترند است توجه کنید. با این حال، توجه داشته باشید که بیشتر ویدیوهای موجود در این لیست ممکن است آنطور که می خواهید به کانال شما مرتبط نباشند. توصیه می‌کنیم ویدیوهای پرطرفدار را در مورد موضوعاتی که پوشش می‌دهید بررسی کنید و هشتگ‌های مرتبط از آنها را برای ویدیوهایتان انتخاب کنید.

ویدیوهای رقبای محبوب را مرور کنید

صرف نظر از موقعیت شغلی شما، همیشه کسی وجود دارد که قبلاً این کار را انجام داده یا هنوز آن را انجام می دهد. بنابراین، یک راه عالی برای یافتن هشتگ‌هایی که کار می‌کنند، نگاه کردن به مواردی است که قبلاً برای آنها کار می‌کند. در این مورد، به جای ویدیوهای پرطرفدار، بر روی ویدیوهای با بهترین عملکرد تمرکز می کنید.

پیشنهاد YouTube را امتحان کنید

در نهایت آنچه را که یوتیوب پیشنهاد می‌دهد بررسی کنید. در واقع، این بهترین راه برای یافتن موضوعات محبوب و هشتگ های پرطرفدار است. و این ساده تر از استراتژی های دیگر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که # را در کادر جستجوی YouTube تایپ کنید. یوتیوب هشتگ های محبوب را پیشنهاد خواهد کرد. مواردی را که مربوط به ویدیوهای شما هستند انتخاب کنید و از آنها استفاده کنید.

از ابزارهای تولید هشتگ یوتیوب استفاده کنید

ابزارهای پایه هشتگ یا حتی ابزارهای تولید هشتگ یوتیوب نیز می توانند به شما در یافتن هشتگ برای ویدیوهایتان کمک شایانی کنند. حتی ممکن است بخواهید از ابزارهای متداول تحقیق کلمات کلیدی برای مفاهیم مختلف استفاده کنید.

بهترین روش ها برای استفاده از هشتگ های یوتیوب

بنابراین اکنون که خیلی واضح با فرآیند فنی افزودن هشتگ به ویدیوهای یوتیوب آشنا شدیم، وقت آن است که در مورد پیاده‌سازی آنها صحبت کنیم. قطعا شما نمی‌خواهید هشتگ‌هایی اضافه کنید که هیچ کاری انجام ندهند یا برای ویدیوهای شما مضر باشند و دقیقا اینجاست که بهترین روش‌ها وارد عمل می‌شوند.

فقط از مرتبط ترین هشتگ ها استفاده کنید

شما نمی توانید هر هشتگ پرطرفدار را برای ویدیوهایتان انتخاب کنید. اگر این کار را انجام دهید، ممکن است پلتفرم یوتیوب آن را ناقض خط‌مشی خود بداند که منجر به حذف کلی ویدیویتان شود.

https://gmaxads.com/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-10-%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b1%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%86-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d8%a7%d8%af%d8%b2/

و در حالی که استفاده از هشتگ های پرطرفدار خوب است، اهمیت زیادی به آنها ندهید. ترندها به همان سرعتی که می‌آیند از بین می‌روند، بنابراین بهتر است بیشتر روی هشتگ‌های همیشه سبز تمرکز کنید که به تبلیغ کانال YouTube شما در طول زمان کمک می‌کنند.

بیش از حد هشتگ نکنید

یکی از قوانین اساسی نوشتن محتوای وب را به خاطر دارید؟ وب سایت خود را با کلمات کلیدی پر نکنید یا به عبارتی از Keyword Stuffing بپرهیزید. همین امر در مورد هشتگ ها و ویدیوهای یوتیوب نیز صدق می کند.

یوتیوب به شما اجازه می دهد تا 60 هشتگ را در کپشن ویدیوی خود اضافه کنید. بیشتر از آن و وقتی ویدیو آپلود شد، تمام هشتگ ها را از دست خواهید داد. با این حال، این واقعیت که شما آزادی استفاده از این تعداد هشتگ را دارید به این معنی نیست که حتما باید از 60 هشتگ استفاده کنید. برای حداکثر نتیجه بهتر است از 3-5 هشتگ استفاده کنید. به یاد داشته باشید که صرف نظر از تعداد هشتگ هایی که به ویدیوی خود اضافه می کنید، تنها سه مورد اول بالای عنوان شما نشان داده می شوند:

آنها را در پایین توضیحات خود اضافه کنید

یکی از معایب هشتگ ها این است که همانطور که می توانند بینندگان ویدیوهای دیگر را به ویدیوی شما هدایت کنند، می توانند بینندگان شما را نیز به ویدیوهای دیگر هدایت کنند. شما در حال حاضر 1 تا 3 مورد از این هشتگ ها را در بالای عنوان خود خواهید داشت، بنابراین مطمئن شوید که وقتی آنها را به توضیحات خود اضافه می کنید، آنها را در پایین اضافه کنید تا فضای ارزشمندی را اشغال نکنند.

https://gmaxads.com/4-%d8%b1%d8%a7%d9%87%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%87%d8%a8%d9%88%d8%af-%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%db%8c%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%a8/

هشتگ های برند خود را ایجاد کنید

راه دیگر برای جلوگیری از از دست دادن بینندگان به دلیل هشتگ ها استفاده از هشتگ های مارک دار است. این به معنای گنجاندن چیزی منحصر به فرد، مانند نام کسب و کار، نام سریال، یا سایر توصیف کننده ها در هشتگ ها است. بنابراین، هر زمان که بینندگان روی هشتگ ها کلیک می کنند، به ویدیوهای دیگر کانال شما منتقل می شوند. بله، ممکن است ویدیوی اولیه را ترک کنند، اما همچنان در مسیر بازدید ویدیوهای دیگر کانال یوتیوبتان قرار خواهند گرفت.

و در آخر از سیاست های استفاده از هشتگ یوتیوب پیروی کنید

در حالی که ما خلاقیت را در افزودن هشتگ تشویق می‌کنیم، باید مراقب باشید که ناقض خط‌مشی‌های YouTube نباشید. این اقدام ممکن است باعث حذف ویدیوهای شما یا مسدود شدن کامل کانالتان شود. بنابراین سفر هشتگ خود را با نگاهی دقیق به فهرست سیاست های هشتگ یوتیوب و پایبندی به همه آنها شروع کنید.

با هشتگ های یوتیوب، بازدیدهای ویدیویی بیشتری داشته باشید. هیچ‌کس نمی‌خواهد زمان و منابعی را صرف ساختن ویدیوهایی کند که دیده نمی‌شوند، بنابراین از هشتگ‌ها به عنوان ابزاری برای دستیابی به مخاطبان بیشتر استفاده کنید. اگر هنوز در مورد استفاده دقیق از هشتگ ها در شک و تردید هستید بهترین کار بررسی نمونه های موفق است.