آیا برای راه اندازی کانال یوتیوب خود به یک دوربین با کیفیت نیاز دارید؟ مطمئنا بله. اما این به این معنی نیست که حتما باید یک دوربین گران قیمت بخرید. بسیاری از ما در حال حاضر دوربینی داریم که می توانیم از آن برای ضبط، ویرایش و آپلود ویدیوها، استفاده کنیم. همچنین ضبط ویدیو با موبایل مقرون به صرفه‌ترین گزینه برای راه اندازی یک کانال YouTube است.

جاش کوینونز، خالق فناوری اخیرا در مورد تولید محتوا با موبایل در یوتیوب صحبت کرده است. جاش تموم ویدیوهای خودش را با دوربین گوشی ضبط کرده و توانسته هزاران دنبال کننده پیدا کند. او در حال حاضر بیش از 40,000 سابسکرایبر دارد و ثابت کرده که یوتیوبرها به گران‌ترین تجهیزات نیاز ندارند.

نیاز به دلایل قانع کننده بیشتری دارید؟ با جیمکس ادز همراه باشید تا از قابلیت گوشی های هوشمند خود آگاه شوید.

۱. موبایل بهترین و ارزانترین دوربین برای تولید محتوا است

شما مجبور نیستید برای راه اندازی کانال YouTube خود ولخرجی کنید. گوشی های هوشمند زیادی وجود دارند که با دوربین های قوی خود فیلم های با کیفیتی می گیرند. دو نمونه عالی Samsung Galaxy S21 Ultra و مدل های اخیر آیفون هستند. احتمالا در حال حاضر یک یا چند تلفن هوشمند در جیب یا کیفتان دارید، که یا اقساط آن تمام شده یا روبه اتمام است. این مقرون به صرفه ترین دوربینی است که تا به امروز میتونستید تهیه کنید.

روزانه برای افراد زیادی این سوال پیش می‌آید که برای شروع به چه تجهیزاتی نیاز داریم. آنها فکر میکنند برای شروع باید تمام تجهیزات گران قیمتی که معرفی میشوند را تهیه کنند، در حالی که اصلا اینگونه نیست. جاش توانست دنبال کننده‌گان خود را از صفر به 30000 نفر برساند و در این راه فقط از گوشی همراه خود استفاده کرده است.

۲. در هر لحظه امکان ادیت ویدیوهای خود را دارید

هنگامی که کانال یوتیوب خود را با تلفن هوشمند راه اندازی می کنید، در واقع از یک دستگاه برای فیلمبرداری، ویرایش، ایجاد تصاویر تامبنیل و آپلود استفاده خواهید کرد. به این ترتیب مراحل به طرز شگفت انگیزی ساده می شوند. جاش می گوید: من یک کار تمام وقت دارم و ده ساعت از روز من در حال حاضر گرفته شده است. بنابراین، اگر شب یک ویدیو ضبط کنم، در تایم ناهار در محل کارم میتوانم تلفنم را بیرون بیاورم و شروع به ادیت کنم.

از بهترین برنامه های ادیت ویدیو میتوان به :

  • KineMaster (iOS, Android)
  • FilmoraGo (iOS, Android)
  • Premiere Rush (iOS, Android)
  • InShot (iOS, Android)
  • VivaVideo (iOS, Android)
  • Magisto (iOS, Android)

۳. کیت تولید محتوا تلفن همراه ارزان‌تر است

تا به حال قیمت کیت های تولید محتوا یوتیوب را چک کرده‌اید؟ آنهایی که شامل دوربین های DSLR یا بدون آینه هستند ارزان نیستند. این کیت ها می توانند در حدود 600 تا 1000 دلار هزینه داشته باشند که برای شروع یک پروژه کمی گران هستند.

پَک های موبایل مقرون به صرفه ترند. لوازم جانبی آنها هزینه کمتری دارد و به‌علاوه شما گران‌ترین آیتم این پک یعنی تلفن همراه را در اختیار دارید. جاش از کیت Movo vlogger برای تولید ویدیوهای باکیفیت استفاده میکند. قیمت این کیت کمتر از 150 دلار است و یک گزینه عالی برای سازندگان تازه‌کار است.

۴. امکان استفاده از اپ YouTube Studio وجود دارد

صادقانه بگوییم امکانات نسخه ویندوزYouTube Studio در مقایسه با نسخه موبایل بسیار بیشتر است. اما این بدان معنا نیست که نسخه موبایل این برنامه ناکارآمد است. برنامه YouTube Studio اطلاعات زیادی را ارائه میدهد که شامل:

  • نرخ کلیک
  • منابع ترافیکی داخلی و خارجی
  • بهترین عبارات جستجوی YouTube شما
  • میانگین زمانی که افراد برای تماشا ویدیو شما وقت میگذارند (Watch Time hours)
  • بینندگان جدید و قدیمی
  • معیار درآمدزایی RPM
  • CPM مبتنی بر پخش
  • ویدیوهای پردرآمد
  • و خیلی امکانات بیشتر

بنابراین، نگران نباشید، برنامه YouTube Studio همه داده‌هایی را که برای پیگیری پیشرفت و رشد کانالتان نیاز دارید را در اختیارتان قرار میدهد.

۵. YouTube Shorts

گاهی اوقات YouTube Short از ویدیوهای سنتی یوتیوب محبوب تر هستند. در زمان انتشار قابلیت Shorts، استقبال گسترده ای از این نوع ویدیوها صورت گرفت و سازندگان با ویدیوهای کوتاه و عمودی ویو بیشتری به دست آوردند.

مشکل اینجاست که تعداد کمی از سازندگان ویدیوها را به قصد ساخت یک YouTube Short فیلمبرداری می‌کردند. برخی از آنها از دوربین سنتی استفاده و سپس نسبت تصویر را تغییر میدادند تا آن را عمودی کنند. آنها به دنبال تولید YouTube Short نبودند و تنها با این فکر که میتوانند بخشی از ویدیوی خود را با این قالب جدید منتشر کنند، پیش رفتند.

البته ایرادی نداره، اما گاهی اوقات، زمانی که ویدیوها به حالت عمودی تبدیل می شوند، حفظ ویدیو اصلی و کادر مناسب، آن هم زمانی که تمام مراحل در حالت افقی پیش رفته، سخت میشود. فیلمبرداری عمودی از ابتدا (با گوشی) امکان ترکیب بندی بهتری را فراهم می کند. این یکی دیگر از مزیت‌های تولید محتوا با موبایل است. شما به راحتی میتوانید به صورت خودکار یوتیوب شورتس های بهتری ایجاد کنید.

اگر یک یوتیوبر مبتدی هستید، فیلمبرداری با موبایل بهترین کار است چرا که استفاده از تلفن همراه ارزان، راحت و بسیار سریع است. اما اگر از آن سطح گذاشته‌اید و نیاز به تولید محتوای پیشرفته دارید، بهتر است تجهیزات مناسب خود را پیدا کنید.