شما چند ویدیو در یوتیوب منتشر کرده اید و حالا محبوبیت شما در حال افزایش است. اکنون وارد مرحله جدیدی شده‌اید و به یک استودیو یوتیوب اختصاصی نیاز دارید. با مطلب “راهنمای ساخت استودیو یوتیوب با کمترین هزینه” همراه ما باشید.

اما یک مشکل اساسی وجود دارد، کمبود یا نبود پول! آیا کمبود سرمایه مانع شما میشود؟ واقعاً به یک استودیوی یوتیوب نیاز دارید؟ و اگر واقعا به یک استودیو نیاز دارید، باید هزینه گزافی پرداخت کنید؟

جیمکس ادز از طرفداران بزرگ صرفه جویی است و برای کمک به شما تلاش میکند. حال با ما همراه باشید تا دریابید که چگونه میتوان یک استودیوی یوتیوب را با کمترین هزینه راه اندازی کرد.

آیا واقعا به ساخت استودیو یوتیوب نیاز دارید؟

با این حال، قبل از اینکه مقاله را تا انتها بخوانید وضعیت را خوب و دقیق بررسی کنید. آیا واقعاً به یک استودیوی YouTube نیاز دارید؟

کمبود بودجه ممکن است این طرح را با شکست مواجه کند. اما کمبود فضا چطور؟ برای ساخت استودیو یوتیوب خانگی، به فضا نیاز دارید. بدون فضا و مکان ، خرید تجهیزات برای ساخت استودیو خانگی تا حدودی بی معنی به نظر می رسد.

اگر کانال YouTube شما تماماً در مورد بازی های ویدیویی است، یا تصاویر را با فرمت اسلایدی نمایش و با یک صداگذاری ساده ویدیو شما تکمیل میشود، نیازی به استودیو ندارید. استودیو شما همان برنامه های ادیت ویدیو رایانه یا تبلت شماست.

حال اگر مطمئن هستید که به یک استودیو نیاز دارید، کمی به آن فکر کنید. این تجهیزات برای بلاگری یا تولید یکی از انواع ویدیوهای محبوب YouTube است؟ آیا قصد دارید ویدیوهای زیادی ضبط کنید؟ فیلمبرداری در استودیو راحت تر است یا استفاده از یکی از اتاق های خانه؟

نوع ویدیویی که ایجاد می‌کنید بر انتخاب‌ استودیوی یوتیوب شما تاثیر میگذارد. آیا فیلم های طرز تهیه، DIY یا آشپزی تولید میکنید؟ همه این ویدیوها به مکان خاصی مانند خانه یا آشپزخانه نیاز دارند. سوال اینجاست، آیا تبدیل این مکان ها به استودیو عملی است؟

تجهیزات پایه راه اندازی یک استودیو یوتیوب خانگی

پاسخ به این سوال احتمالا «نه» است. بنابراین، اگر واقعاً به یک استودیوی YouTube نیاز دارید، باید سخت‌افزاری را در نظر بگیرید که تنظیم و راه اندازی آن آسان باشد. علاوه بر این، قابل حمل و جابجایی باشد.

اگر هنوز مطمئن هستید که میخواهید یک استودیوی خانگی بسازید، به موارد زیر نیاز دارید:

  • دوربین
  • سه پایه
  • میکروفون
  • تجهیزات نورپردازی
  • نرم افزار صوتی
  • نرم افزار ویرایش ویدیو
  • پس زمینه کارآمد

در کنار همه اینها، به یک کامپیوتر هم نیاز دارید، احتمالا این مورد را از قبل میدانید. در حالی که امکان تولید محتوا با iPad یا تبلت قوی وجود دارد، کامپیوتر شخصی یا مک کارآمدتر هستند.

دوربین

شما برای انتخاب دوربین سه گزینه دارید که میتوانید از دوتای آنها همزمان استفاده کنید.

اگر گوشی هوشمند دارید، به سادگی برنامه دوربین را اجرا و شروع به ضبط کنید. تقریبا تمام تلفن های هوشمندی که از سال 2015 به بعد در بازار عرضه شدند، صرف نظر از کمپانی سازنده، مناسب هستند. دوربین برای اکثر سازندگان یک نقطه فروش کلیدی هستند، بنابراین به کیفیت و وضوح محصول خود توجه میکنند.

گزینه دوم استفاده از دوربین DSLR است. اگر از قبل یک دوربین دیجیتال دارید، برد کرده‌اید. شما میتوانید لنز دوربین را تغییر دهید و کیفیت بهتری نسبت به تلفن هوشمند داشته باشید، اگرچه این تفاوت در حال کاهش است.

استفاده از دو دوربین! بیننده‌ از دیدن یک شات ثابت از شما در حال صحبت کردن خسته میشود. بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق فیلمبرداری از زوایای مختلف است. وقتی از دو دوربین استفاده کنید در هنگام ادیت ویدیو دستتان باز خواهد بود.

در نهایت، اگر بازی‌ها را معرفی میکنید، تمام چیزی که نیاز دارید یک وب‌ کم است. بهتر است از یک دوربین خارجی بجای دوربین سیستم استفاده کنید، چرا که تنظیم آنها آسان تر است. همچنین مطمئن شوید که با قابلیت لایو یوتیوب آشنایی کامل دارید.

سه پایه

اکثر سه پایه های موجود تا سقف 100 دلار مناسب هستند. اما نگران نباشید با هزینه کمتر هم میتوان یک سه پایه خوب و مستحکم برای استفاده خانگی تهیه کرد.

باید بدانید برای استفاده از تلفن همراه هم به سه پایه نیاز دارید. سه پایه های مختلفی در بازار موجود است، حتی میتوانید از سه پایه دوربین های دیجیتال هم استفاده کنید. سه پایه های موجود با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه هستند و حتی میتوان به کمک آنها تلفن خود را به دیوارها، درها، لوله ها و غیره نیر متصل کرد.

میکروفون

میکروفون های داخلی معمولا برای تماس های تصویری مناسب‌ هستند. برای ساخت ویدیوهای YouTube و پادکست حتما نیاز به میکروفون مخصوص دارید.

میکروفون های مختلفی در بازار موجود است. ممکن است از یک میکروفون یو اس بی رومیزی استفاده کنید یا میکروفون های یقه ای را انتخاب کنید. در نهایت چیزی که شما به دنبال آن هستید یک میکروفون با کیفیت صدای خوب است.

تجهیزات نورپردازی

اگر ویدیوی شما نور خوبی داشته باشد، عالی به نظر می رسد و لزوما نیازی به نور اضافی ندارید. فضاهای بزرگ و با نور طبیعی ترکیب بی نقصی هستند. یک ضبط آزمایشی را ترتیب دهید تا کیفیت نور در ویدیو خود را بررسی کنید.

باید بدانید که تجهیزات نورپردازی (سافت باکس ها، رینگ لایت ها و …) گران ترین آیتم ها در استودیو شماست. یکی از راه های صرفه جویی این است که لامپ های معمولی را در سقف قرار دهید، اما این کار چندان موثر نیست. بهترین جایگزین استفاده از رینگ لایت ها است. این لامپ های حلقه ای ظاهر ویدیوی شما را فورا تقویت میکنند و در مقایسه با دیگر گزینه ها مقرون به صرفه تر هستند‌.

نرم افزار صوتی

یکی دیگر از نیازهای پایه در استودیو یوتیوب نرم افزار صوتی است. شما به دنبال راه اندازی این پروژه با کمترین هزینه ممکن هستید، بنابراین بهترین گزینه نرم افزار Audacity است. این نرم افزار یک ویرایشگر صوتی منبع باز برای ویندوز، مک و Linux است.

نرم افزار ویرایش ویدیو

ابزارهای ویرایش ویدیو گوناگون، با قیمت های مختلف در بازار موجود هستند. هنگام انتخاب نرم‌افزار به این نکته دقت کنید که فرمت فایل های خروجی شما باید با یوتیوب سازگار باشد. بهتر است ابزاری را استفاده کنید که مستقیما ویدیو شما را در یوتیوب آپلود کند.

پس زمینه

بسیاری از یوتیوبرها فکر میکنند پس زمینه ویدیو آنها باید بزرگ یا آراسته باشد، این اشتباه است شما یک استودیوی خانگی میسازید نه استودیو خبری تلویزیونی. پس برای ساخت استودیو یوتیوب این مورد را در نظر داشته باشید.

با این حال پس زمینه (هر چیزی که پشت سر شما دیده می شود) باید مرتب باشد. اگر در خانه ای با طراحی داخلی مدرن زندگی میکنید، نیازی به پس زمینه مخصوص ندارید، در غیر این صورت به موارد زیر دقت کنید:

  • یک پرده یا دیوار با پوستر مربوطه.
  • یک پرده سبز که در طول ادیت بتوانید تصویر مد نظر خود را جایگزین آن کنید.

پس زمینه‌های خیره کننده نیز یک گزینه عالی برای فیلم برداری در فضای باز هستند. بیننده به جزئیات توجهی نمیکند، کلیات آن فضای باز را در نظر میگیرد.

راه اندازی و ساخت استودیو خانگی

با جمع آوری تجهیزات و مصرف مقداری پول، وارد مرحله عملی شده و آماده‌اید که استودیوی خود را راه‌اندازی کنید. این یک مرحله کلیدی است و مستلزم مکان یابی صحیح تجهیزات است. برای تست نور و موقعیت دوربین خود وقت بگذارید، محل مناسب را علامت گذاری کنید تا اشتباهی رخ ندهد. همچنین مطمئن شوید که همه چیز ضبط میشود.

اکثریت کاربران یوتیوب، نیازی به یک استودیو مخصوص ندارند. از این گذشته، تنها با یک گوشی هوشمند و اینترنت پر سرعت، می توانید ویدیوهای خود را در هر مکان و زمانی در YouTube آپلود کنید. شاید روزی به ساخت استودیو یوتیوب نیاز داشته باشید. اما اجازه ندهید کمبود فضای اختصاصی شما را متوقف کند. همین امروز شروع کنید! و زمانی که نیاز به یک استودیو داشتید دست بکار شوید.