کلمات کلیدی منفی یا نگاتیو کیوردز در تبلیغات گوگل عباراتی هستند که شما برای جلوگیری از نمایش تبلیغات خود برای جستجوهای خاص مشخص می کنید. هنگامی که یک عبارت جستجو حاوی یکی از کلمات کلیدی منفی شما باشد، تبلیغ شما واجد شرایط نمایش برای آن جستجو نخواهد بود.

این می تواند به افزایش ارتباط تبلیغات شما و کاهش هزینه های تبلیغاتی هدر رفته با جلوگیری از نمایش تبلیغات شما به کاربرانی که بعید به نظر می رسد تبدیل شوند، کمک کند. کلمات کلیدی منفی را می توان در سطح کمپین یا گروه تبلیغاتی اضافه کرد و می تواند یک کلمه یا یک عبارت باشد. برای مثال، اگر فروشگاه آنلاین کفش دارید، ممکن است بخواهید «رایگان» را به عنوان یک کلمه کلیدی منفی اضافه کنید تا زمانی که شخصی در جستجوی «کفش رایگان» است، تبلیغات شما نمایش داده نشود.

چگونه کلمات کلیدی منفی یا نگاتیو کیوردز را پیدا کنیم؟

چندین راه برای شناسایی نگاتیو کیوردز در تبلیغات گوگل وجود دارد:

  • گزارش درخواست جستجو: این گزارش عبارت‌های جستجو شده ی واقعی را نشان می‌دهد. با بررسی این گزارش، می توانید عبارات جستجوی رایج نامربوط یا ناخواسته را که می توانید به عنوان نگاتیو کیوردز اضافه کنید، شناسایی کنید.
  • Keyword Planner: ابزار برنامه ریز کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی بالقوه مرتبط با کسب و کار شما از جمله کلمات کلیدی منفی را شناسایی کنید.
  • تحقیق رقبا: تجزیه و تحلیل کمپین های تبلیغاتی رقبای شما نیز می تواند راهی ارزشمند برای شناسایی کلمات کلیدی منفی باشد. شما می توانید ببینید که آنها کدام کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند و کدام یک را حذف می کنند، این می تواند به شما ایده دهد که چه چیزی را باید حذف کنید.
  • گوگل آنالیتیکس: صفحات فرود که ترافیک کم و نرخ تبدیل پایینی دارند را بررسی کنید، این مساله می تواند نشان دهد که کلمات کلیدی مورد استفاده در لندینگ پیج، با هدف جستجوی کاربر مرتبط نیستند و می توانید آنها را به عنوان کلمات کلیدی منفی اضافه کنید.
  • بازخورد مشتری: از مشتریان خود بازخورد جمع آوری کنید، این مساله می تواند به شما ایده بدهد که آنها به دنبال چه چیزی هستند و به دنبال چه چیزی نیستند، این راهنمایی می تواند به شما کمک کند نگاتیو کیوردز را که مختص تجارت شما هستند شناسایی کنید.

با استفاده از ترکیبی از این روش ها، می توانید یک لیست جامع از کلمات کلیدی منفی ایجاد کنید که به بهبود عملکرد کمپین های تبلیغاتی گوگل شما کمک می کند.

مدیریت حرفه ای نگاتیو کیودرز در کمپین های گوگل ادز با جیمکس

جیمکس شرکتی است که در کمک به کسب‌وکارها، در شناسایی و حذف کلمات کلیدی منفی در کمپین‌های تبلیغاتی گوگل، تخصص دارد. ما از ابزارها و تکنیک های پیشرفته برای تجزیه و تحلیل کمپین های تبلیغاتی شما و شناسایی عبارت های جستجوی نامربوط یا ناخواسته استفاده می کنیم. سپس با همکاری شما، یک لیست جامع از کلمات کلیدی منفی ایجاد کرده، که به افزایش کیفیت تبلیغات شما و کاهش هزینه های تبلیغاتی کمک می کند.

جیمکس ادز با حذف نگاتیو کیوردز، می تواند به شما کمک کند تا از بودجه تبلیغاتی خود نهایت استفاده را ببرید. با جلوگیری از نمایش تبلیغات شما، در جستجوهای نامربوط یا ناخواسته، می توانید نرخ کلیک خود را افزایش دهید، هزینه به ازای هر کلیک خود را کاهش دهید و نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید.

حذف یا اکسکلود کردن کلمات کلیدی منفی، یا نگاتیو کیوردز می تواند منجر به بازگشت سرمایه بهتر برای هزینه تبلیغات شما شود، و به شما کمک کند تا کارایی تبلیغات بهتری با بودجه ای یکسان یا کمتر دریافت کنید. علاوه بر این، با کاهش هزینه های تبلیغاتی تلف شده، می توانید بودجه را برای تخصیص به سایر حوزه های کسب و کار خود آزاد کنید.