یکی از ضروری‌ترین اقداماتی که افراد برای شروع یک حرفه شگفت انگیز، در یکی از بزرگترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی انجام میدهند، یافتن میکروفون مناسب است.

صدای عالی یکی از معدود مواردی است که هم می تواند باعث شکست و هم موفق شدن شما در یوتیوب شود. بنابراین پیدا کردن میکروفون مناسب تفاوت اساسی ایجاد می‌کند. بسیاری از مردم نگران هستند و فکر می کنند که باید هزینه‌های گزافی را متحمل شوند، اما خوشبختانه، صرف نظر از مقدار بودجه، همیشه گزینه های مناسبی برای پاسخگویی به نیاز شما وجود دارد.

اغلب اوقات، یوتیوبرها دوست دارند از میکروفون‌های USB استفاده کنند، زیرا آنها بر خلاف میکروفون‌های XLR که به قطعات جانبی نیاز دارد، مستقیما به رایانه شما وصل می‌شود و راحتی زیادی را ارائه می‌دهند. با این حال، هر کدام مزایا و معایب خود را دارند، و اغلب می‌بینید که XLR ها از میکروفون های یو اس بی بهتر عمل می‌کنند.

با جیمکس ادز همراه باشید تا در ادامه لیستی از میکروفون های پیشنهادی وب‌سایت Musiciannerd را بررسی کنیم. این لیست ترکیبی از هر دو نوع میکروفون است، که بسیاری از آنها برای یوتیوب، ضبط پادکست، پخش زنده و انجمن های موسیقی استفاده می شوند.

Shure SM7B

میکروفون Shure SM7B یکی از گران‌تر آیتم‌ها در این لیست است، اما همزمان یکی از بهترین گزینه ها هم هست. کیفیت ارائه شده بی نظیر است، به صورتی که حرفه ای ترین و معروفترین فعالان در یوتیوب و صنعت پادکست از این دستگاه صوتی باورنکردنی استفاده می کنند.

میکروفون

یکی از دلایلی که Shure SM7B به عنوان بهترین میکروفون برای یوتیوب توصیه می‌شود، صدای ضبط شده خالص و صیقلی است. این میکروفون دارای فرکانس پاسخگویی مسطح، با دامنه وسیع است که نتیجه ای تمیز و طبیعی به ما می دهد. تاکید بر فرکانس های متوسط (mid-range) و قابلیت حذف فرکانس پایین (bass roll-off) صدای شما را با صدایی نرم و گرم تقویت می کند.

Shure SM7B همچنین ویژگی هایی دارد که از صدای شما در برابر نویزهای اضافه محافظت می کند. به عنوان یک میکروفون دینامیک با الگوی کاردیود، فقط صدایی را که مستقیماً از جلو وارد شود ضبط می کند. مکانیزم ضد شوک داخلی و پاپ فیلتر، نویز دستگاه‌ها، لرزش و شوک های حاصل از تنفس یا صوت خواننده را از بین می برد. همچنین از یک محافظ الکترومغناطیسی پیشرفته برای کاهش صدای سایر دستگاه‌ها مانند رایانه یا روتر، استفاده میکند.

به طور کلی یکی از بهترین میکروفون ها برای ضبط Shure SM7B است. پادکست‌های حرفه‌ای مانند Joe Rogan یا The Breakfast Club و همچنین بسیاری از یوتیوبرهای محبوب از این میکروفون استفاده میکنند. اگر پس اندازی دارید و بهترین میکروفون را می خواهید، اولین توصیه‌ ما میکروفن شور SM7B است.

Audio-Technica AT2020

میکروفون Audio-Technica AT2020 یکی از بهترین میکروفون های خازنی (condenser)، با قیمتی در حدود 200 دلار است. اگر به دنبال یک میکروفون خوب میگردید، آدیو تکنیکا یکی از گزینه های قابل توجه است. طراحی مستحکم، کیفیت باورنکردنی با این رنج قیمت، AT2020 را به یک گزینه ارزشمند تبدیل کرده‌است.

میکروفون

Audio-Technica AT2020 از یک دیافراگم کوچک استفاده می کند و پاسخ فرکانسی گسترده ای دارد که سطح بالایی از جزئیات را ارائه می دهد. همچنین دارای واکنش گذرا (transient response) سریعی است که به خوبی می‌تواند ارتعاشات سریع را کنترل کند، از این رو برای ضبط صدای سازهایی مانند گیتار مناسب است. ساختار مستحکم و در نتیجه SPL بالای این محصول این امکان را به شما می دهد تا بتوانید از آن برای ضبط انواع منابع صوتی استفاده کنید.

علیرغم قیمت نسبتاً مناسب، ضبط‌های شما جزئیات فوق‌العاده بالا و صدای وکال با کیفیتی خواهند داشت، زیرا این میکروفون از یک الگوی کاردیود برای کاهش هر گونه سر و صدا استفاده می کند.

به طور کلی، AT2020 یک میکروفون USB عالی است که به نسبت قیمتش عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. قابلیت بالای این میکروفون یواس‌بی در ضبط انواع صداها آن را فریبنده‌تر می کند. این میکروفون انتخاب خوب و قابل اطمینانی است که بسیاری از سازندگان پادکست و فعالان یوتیوب از آن استفاده می کنند.

Blue Yeti

انتخاب بعدی ما برای شما Blue Yeti است، یکی از رایج‌ترین میکروفون‌های USB، و یکی از محبوب‌ترین ها در میان کاربران مبتدی یوتیوب. قیمت پایین با کیفیت عالی، انتخاب آن را آسان میکند. اگر یک میکروفون یو اس بی خوب می خواهید، بلو یتی را از دست ندهید.

میکروفون

Blue Yeti یک میکروفون همه کاره با ویژگی های عالی است که به لطف ماهیت plug-and-play خود بر فضا حکومت میکند و ضبط های باکیفیتی را نیز ارائه می دهد. فرکانس پاسخگویی گسترده 20 تا 20 کیلوهرتز تضمین می کند ضبط های شما سطح عمیقی از جزئیات را در بر داشته باشند.

یکی از ویژگی های میکروفون های USB که باعث محبوبیت آنها شده راحتی استفاده از آنها است. Blue Yeti علاوه بر آن ویژگی هایی دارد که در محصولات دیگر کمتر به چشم می‌خورد. از این ویژگی ها میتوان به کنترل گین (gain control) و جک هدفون برای نظارت بدون تاخیر اشاره کرد.

امکان انتخاب بین الگوهای چند قطبی باعث افزایش کاربرد این میکروفون شده. برخلاف سایر محصولات این لیست که فقط یک حالت (معمولا کاردیود) دارند، Blue Yeti به شما امکان استفاده از 4 حالت را میدهد. چه در حال ضبط صدای خود باشید، یا یک مصاحبه ۲ نفره، و چه بخواهید کل اتاق را ضبط کنید یک حالت برای آن وجود دارد!

بلو یتی یک میکروفون همه کاره‌ است و به نسبت قیمتش کیفیت خوبی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار میدهد. برای یوتیوبرهای تازه کار این یه دستگاه خوب با کیفیت عالی است.

Audio-Technica مدل +AT2005USB

اگر به دنبال یک میکروفون با کیفیت برای یوتیوب هستید و میخواهید کمتر از 100 دلار هزینه کنید آدیو تکنیکا مدل +AT2005USB برای شماست. این میکروفون یکی از اقتصادی ترین محصولات لیست ماست و برای افرادی که به دنبال یک میکروفون خوب، اما کم هزینه‌ میگردند، انتخاب مناسبی است.

میکروفون

برای شروع، از +AT2005USB میتوانید هم به عنوان یک میکروفون USB و هم یک میکروفون XLR استفاده کنید. در ساخت آن از یک کپسول داینامیک استفاده شده که حساسیت به صدا را تا حدودی کاهش میدهد. اگر در محیطی پر سر و صدا زندگی می کنید، این ویژگی به شما کمک خواهد کرد تا صداهای اضافی را تا حد زیادی کاهش دهید.

این کیفیت صدا با این قیمت باورنکردنی است. یک دیافراگم کوچک که فرکانس وسیعی را پوشش میدهد و در نتیجه جزئیات زیادی را در اختیار شما قرار میدهد. تاکید بر فرکانس های متوسط واقعا قابل تحسین است و صدای وکال شما را تقویت میکند.

به طور کلی، کیفیت +Audio-Technica AT2005USB بسیار راضی کننده است و میتوان از آن به عنوان بهترین میکروفون برای یوتیوب با رنج قیمت زیر 100 دلار یاد کرد، که کیفیت صدای باورنکردنی را ارائه می دهد و همچنین یک انتخاب هوشمندانه برای مبتدیان است.

Rode PodMic

اگر بودجه کمی دارید اما می‌خواهید بهترین میکروفون را برای یوتیوب تهیه کنید Rode PodMic پیشنهاد ماست. این میکروفون یکی از بهترین میکروفون‌های داینامیک XLR است، از طراحی گرفته تا صدا، کیفیت آن باورنکردنی است.

میکروفون

طراحی مستحکم و ظاهر خاص آن نشان می دهد برای چه کاری ساخته شده است. ساختار تمام فلزی سطح بالایی از پایداری را ارائه می دهد و از کپسول داینامیک در برابر آسیب های شدید و همچنین گرد و غبار و رطوبت محافظت می کند. پاپ فیلتر داخلی نیز صداهای ناشی از صوت گوینده را به حداقل می رساند.

کیفیت صدای ضبط شده توسط این میکروفون XLR باورنکردنی است و به طور خاص برای برنامه های مبتنی بر صدا بهینه شده است. علیرغم داینامیک بودن از پاسخ فرکانسی وسیعی بین 20 تا 20 کیلوهرتز استفاده می کند. این محدوده به معنای سطح بالایی از جزئیات، با فرودهای گرم و اوج‌های واضح است.

به طور کلی هزینه کم با جزئیات بالا و طراحی عالی ترکیبی خوشایند است که Rode PodMic را به یک گزینه عالی برای کسانی که بودجه کمی دارند و همزمان به دنبال کیفیت هم هستند، تبدیل میکند.

Electro-Voice RE20

Electro-Voice RE20 یکی از میکروفون های محبوب برای استفاده یوتیوب و ضبط پادکست است که عملکرد بالا و کیفیت صدای باورنکردنی دارد. در بحث مقایسه، میکروفون SM7B و Electro-Voice در یک کفه قرار می‌گیرند، هر دو میکروفون دارای تاریخچه ای بزرگ اما در زمینه های مختلف هستند.

میکروفون

Electro-Voice RE20 ملاک های استاندارد صنعتی برای میکروفون های پخش را دارد. اگر تا به حال به رادیو FM، اطلاعیه های ورزشی یا پادکست های محبوب در سراسر جهان گوش داده اید، به احتمال زیاد سطح کیفیتی را که Electro-Voice RE20 به ارمغان می آورد، شنیده اید. در حالی که استفاده از آن برای کارهای پخش رایج است، در استودیوهای موسیقی نیز از آن به عنوان یک میکروفون درجه یک استفاده میشود.

در کنار بسیاری از ویژگی های دیگر، طراحی Variable-D به گوینده اجازه می دهد بدون ایجاد تفاوت قابل توجه در میزان صدا، در اطراف حرکت کنند. اگر در حین ضبط ویدیوهای یوتیوب خود در حال انجام کاری باشید یا با وسایل دیگری سروکار داشته باشید این ویژگی کوچک به شما کمک خواهد کرد.

صدای کلی Electro-Voice RE20 بسیار نرم و طبیعی است و دارای یک سوئیچ تغییر صدا میدبیس (mid-bass) است. به لطف سیم پیچ های هامباکینگ، دیگر نیازی به نگرانی در مورد وزوز لاین ها نخواهید داشت و پاپ فیلتر داخلی نیز نویزهای مزاحم را کاهش می‌دهد. این میکروفون به راحتی یکی از بهترین میکروفون های مخصوص یوتیوب در بازار امروز است.

HyperX Quadcast

اگر به دنبال یک میکروفون عالی برای کانال گیمینگ یوتیوب خود هستید HyperX Quadcast یکی از محصولات خوش ساختی است که نمیتوان آن را نادیده گرفت. این محصول جایگاه خاصی دارد و در میان جامعه گیمینگ بسیار محبوب است.

میکروفون

اولین ویژگی که می خواهیم به آن بپردازم ظاهر بصری این میکروفون است. این میکروفون USB همه جانبه جلوه‌های نورپردازی RGB پویایی را ارائه می‌کند که با استفاده از نرم‌افزار HyperX NGENUITY قابل تنظیم هستند. گیمرها مدل رنگی RGB را دوست دارند و HyperX Quadcast این امکان را به آنها میدهد تا نورها را با دکوراسیون خود ست کنند.

این میکروفون تنها به دلیل ظاهر زیبایی که دارد معروف نشده و در واقعا کیفیت صدای واقعا خوبی دارد. پایه ضد لرزش، با سرکوب لرزش‌های ناخواسته به محافظت از صدای شما کمک می کند. HyperX Quadcast همچنین یک سنسور لمسی برای قطع و وصل ضبط با نشانگر LED دارد که در بالای میکروفون تعبیه شده.

به طور کلی، در مورد یک میکروفون با کیفیت صدای بی‌نظیر صحبت می کنیم که برای هر یوتیوبری عالی است. همچنین به دلیل طراحی منحصربه‌فردی که دارد، به گیمرها توصیه می‌شود به این میکروفون نگاه ویژه ای داشته باشند.

Elgato Wave:3

اکنون نوبت معرفی یک محصولی عالی با نرم افزار باورنکردنی است. Elgato Wave:3 یکی از میکروفون های خازنی USB است که بسیار دسته کم گرفته شده. چیزی که این محصول را متمایز می کند فقط کیفیت بالای آن نیست، بلکه ویژگی های تکمیلی است که در اختیار مصرف‌کننده قرار می دهد.

میکروفون

از منظر ضبط صدای وکال، این میکروفون را می‌بینید که استاندارد پخش بالایی دارد و کار با آن بسیار ساده است. بدنه استیل پخش صدای صاف و صیقلی را تضمین می کند. در همین حین کپسول کاندنسر درجه یک استفاده شده دقت فوق العاده را ارائه می دهد و الگوی کاردیود تضمین می کند که تمرکز روی صدای شما باقی می ماند.

نرم افزاری که می توانیم با Elgato Wave:3 استفاده کنیم، چیزی است که آن را از سایر گزینه ها جدا می کند.  Wave Link mixer  یکی از ابزارهای محبوب مخصوصا برای میکروفون های استریم است. با این نرم‌افزار این امکان فراهم میشود تا آنچه را که خودتان می شنوید را از آنچه مخاطبان می شنوند، جدا کنید. این یک ویژگی نظارتی شگفت انگیز است که بسیار مفید واقع خواهد شد. با ارائه نه کانال، به سختی محدودیتی برای کارهایی که می توانید در لایوهای خود انجام دهید به وجود می‌آید. Wave Link همچنین این امکان را به شما میدهد تا موسیقی های دارای حق کپی رایت را در لایو خود قطع کنید.

به طور کلی، کیفیت Elgato Wave:3 باورنکردنی است، ظاهر عالی دارد، استفاده از آن راحت است و به علاوه برخی از بهترین نرم افزارهای میکس را برای لایوهای شما ارائه می دهد. اگر به دنبال بهترین میکروفون برای YouTube هستید این یک انتخاب عالی است که قطعاً ارزش توجه را دارد.

اهمیت الگوهای قطبی

چیزی که در این مقاله زیاد به آن اشاره شد الگوهای قطبی است که یکی از رایج‌ترین آنها الگوی کاردیود است. نقشی که این الگوها در کیفیت یک میکروفون ایفا می کند غیرقابل انکار است، چرا که تاثیر مستقیمی روی نتیجه کار شما دارد. از آنجایی که ما در محیط‌های متفاوتی زندگی می‌کنیم، برای درک بیشتر اینکه کدام حالت برای ما مفید است، باید ادامه مطلب را مطالعه کنیم.

Shure الگوی قطبی را اینگونه تعریف میکند: الگوی قطبی یک میکروفون حساسیت آن نسبت به صدا با توجه به جهت یا زاویه ای است که صدا از آن می رسد، یا به بیان ساده تر اینکه میکروفون چقدر خوب صدا را از جهات مختلف می شنود.

میکروفون

رایج‌ترین الگو در فهرست ما، الگوهای کاردیود است که صداهایی را که از طرفین یا پشت کپسول دریافت می‌شوند را قطع می‌کند. این برای افرادی که پس‌زمینه‌های پر سر و صدا دارند بسیار عالی است، هرچه به جلوی میکروفون نزدیک تر باشید جزئیات بیشتری ضبط خواهد شد.

حالت دو جهته (bi-directional) برای مصاحبه های یک به یک عالی است. حالت همه جهته یا Omni-directional برای وقتی که با دوستان خود ویدیو می‌گیرید یا مشغول ضبط محیط اطراف هستید، عالی است.

برخی از میکروفون هایی که معرفی کردیم، مانند Blue Yeti، امکان تغییر الگوی قطبی در صورت نیاز را فراهم میکنند. این یک ویژگی فوق‌العاده است چرا که به شما اجازه می‌دهد وقتی تنها هستید، صدای ضبط شده را با استفاده از حالت کاردیود محدود کنید، اما همچنان می‌توانید ورودی را در تنظیمات دیگر گسترش دهید. هنگامی که از میکروفون های خازنی استفاده می کنید، محدود کردن صدا در جایی که امکان آن وجود داشته باشد ضروری است.

بنابراین، ممکن است فکر کنید معیار انتخاب بهترین میکروفون برای یوتیوب فقط کیفیت صدا است، اما الگوی قطبی نیز به همان اندازه نقش مهمی را ایفا می کند.

سخن پایانی

امیدواریم توانسته باشید بهترین میکروفون را برای کانال یوتیوب خود از بین این لیست باورنکردنی پیدا کنید. اگر یک میکروفون XLR با بهترین کیفیت صدای ممکن می‌خواهید، یا چیزی پر زرق و برق‌تر، با ظاهری جذاب‌، لیست ما باید به شما در خریدتان کمک کند. اگر نه، نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید تا بتوانیم لیستمان را برای نفرات بعدی بهبود ببخشیم!

در نهایت اگر یکی از میکروفون های معرفی شده را خریداری کردید، در بخش کامنت‌ها تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید و آدرس کانال خود را هم برایمان بنویسید. ما عاشق دیدن محتوایی هستیم که خوانندگان ما ایجاد می کنند و از بازخوردهایی که به ما می دهید لذت می بریم.