سیاست‌های محتوا برای YouTube Kids

برنامه YouTube Kids به گونه‌ای طراحی شده است که مکان امن‌تر و ساده‌تری برای کودکان باشد تا علایق خود را از طریق ویدیوی آنلاین کشف کنند. این برنامه جداگانه یک نسخه فیلتر شده از یوتوب است و دارای مجموعه بسیار کوچکتری از کانال ها و ویدیوها نسبت به برنامه و وب سایت یوتوب است.

این به این دلیل است که ما تلاش می کنیم محتوایی را شناسایی کنیم که مناسب سن باشد، به اصول کیفیت ما پایبند باشد و به اندازه کافی متنوع باشد تا بتواند علایق متنوع بچه ها را در سطح جهانی برآورده کند.

در زیر سیاست‌های YouTube Kids ما آمده است که نشان می‌دهند چه نوع محتوایی برای عضویت در YouTube Kids واجد شرایط است. محتوا باید با این سیاست‌ها مطابقت داشته باشد تا در YouTube Kids نمایش داده شود. این سیاست‌ها برای حذف محتوایی طراحی شده‌اند که:

این سیاست‌ها با استفاده از بازخورد والدین و متخصصان خارجی در زمینه رشد کودک، رسانه‌های کودکان، یادگیری دیجیتال و شهروندی طراحی شده‌اند. براساس این سیاست‌ها، ویدیوها یا کانال‌ها ممکن است از YouTube Kids حذف شوند تا تجربه‌ای عالی برای جوان‌ترین مخاطبان ما تضمین شود.

تنظیمات محتوا

3 دسته تنظیمات محتوا در برنامه موجود است: پیش دبستانی، جوانتر و بزرگتر. محتوایی که فرزندتان خواهد دید بر اساس تنظیمی است که هنگام راه‌اندازی YouTube Kids برای فرزندتان انتخاب می‌کنید.

پیش دبستانی: برای کودکان 4 ساله و کمتر طراحی شده

جوانتر: برای کودکان 5 تا 8 سال طراحی شده

بزرگتر: برای کودکان 9 تا 12 سال طراحی شده

سیاست‌های محتوا

سیاست‌های ما تعیین می‌کنند که چه نوع محتوایی برای هر تنظیمات محتوا واجد شرایط است. وقتی تنظیم محتوا را برای فرزندتان انتخاب می‌کنید، او محتوای واجد شرایط برای آن تنظیم را می‌بیند. این شامل مواردی است که آنها در جستجوها یا ویدیوهای توصیه شده پیدا می کنند.

تبلیغ در گوگل

سیستم‌های خودکار و بازبین‌های انسانی ما برای شناسایی محتوای مناسب بر اساس تنظیماتی که انتخاب کرده‌اید کار می‌کنند. سیستم‌های ما سخت کار می‌کنند تا محتوای نامناسب برای کودکان را حذف کنند، اما همه ویدیوها به‌صورت دستی بازبینی نشده‌اند. اگر مورد نامناسبی پیدا کردید که ما از قلم انداخته بودیم، می توانید آن را مسدود کنید یا برای بررسی سریع گزارش دهید.

تنظیمات محتوای پیش دبستانی‌ها

تنظیمات پیش دبستانی با در نظر گرفتن کودکان 4 ساله و کمتر طراحی شده است. این تنظیم محتوا شامل ویدیوهایی است که خلاقیت، بازیگوشی، یادگیری و کاوش را ارتقا می‌دهند. دسته‌های ویدیویی پرطرفدار شامل هنر و صنایع دستی، آوازهای مهد کودک، کارتون، همخوانی، زمان دور هم نشستن، اسباب‌بازی و بازی و یوگا است.

برخی از ویدیوها ممکن است شامل موارد زیر شوند:

محتوای جنسی: ابراز عشق غیر عاشقانه، مانند گرفتن دست یا بوسه بر گونه. فیلم های آموزشی متناسب با سن در مورد هویت جنسی و جنسیت.

خشونت: فیلم‌نامه ‌نویسی و انیمیشن‌های غیرخشونت‌آمیز و غیر ترسناک.

سلاح‌ها: ویدیوهای مناسب سن با سلاح‌های غیرواقعی (مانند تفنگ آبی) با پیش زمینه اسباب‌بازی، بازی، و انیمیشن.

محتوای خطرناک: ویدیوهای حاوی شیرین کاری که توسط افراد ماهر و بدون هیچ بخش آموزشی انجام می‌شود (مثلاً بازیکنان بسکتبال در حال انجام حقه‌ها). ویدیوهای هنری و صنایع دستی که شامل محصولات یا ابزارهای مناسب سن مانند رنگ، چسب یا قیچی است.

زبان: ویدیوهایی بدون استفاده از زبان توهین آمیز یا فحاشی.

موزیک ویدیوها: موزیک ویدیوهای مناسب سن و بدون تم‌های جنسی.

تنظیم محتوای جوان ترها

تنظیم محتوای جوانتر با در نظر گرفتن کودکان 5 تا 8 ساله طراحی شده است. این تنظیم محتوا شامل موضوعات متنوع تری برای برآورده کردن علایق گسترده کودکان کوچکتر است. دسته بندی های پرطرفدار شامل بازی، کاور 40 آهنگ برتر، ویلاگرهای خانوادگی، کارتون، خودمان انجام دهیم (DIY)، یادگیری، نحوه انجام کار و سایر محتوایی است که عموماً برای بچه های دوره‌ی ابتدایی جذاب است. همچنین شامل تمام محتوای تنظیمات محتوای پیش دبستانی است.

برخی از ویدیوها ممکن است شامل موارد زیر شوند:

محتوای جنسی: ویدیوهایی با مضامین عاشقانه، از جمله نمایش کوتاه محبت و جذابیت، مانند یک بوسه سریع روی دهان.

خشونت: ویدیوهای متناسب با سن مربوط به رویدادهای تاریخی که آموزشی هستند اما ممکن است حاوی خشونت خفیف دررابطه با آن رویداد باشند. خشونت کارتونی غیرواقعی و شوخی وار.

سلاح‌ها: ویدیوهای هنری تاریخی و کلاسیک با نمایش سلاح‌های واقع گرایانه (مثلاً نقاشی شمشیر سامورایی).

محتوای خطرناک: ویدیوهای حاوی چالش‌ها و شوخی‌های معصومانه یا شیرین کاری‌هایی که بعید است منجر به آسیب شوند. ویدئوهایی با نمایش غیر کانونی الکل یا تنباکو. ویدیوهای DIY که شامل محصولات و ابزارهای قابل دسترسی آسان با سلب مسئولیت ایمنی است.

زبان: ویدیوهایی با استفاده نادر از زبان خفیفاً توهین آمیز برای این گروه سنی، مانند “وای خدای من” یا “خِنگ”.

رژیم غذایی، تناسب اندام و زیبایی: آموزش های آرایشی با تمرکز بر بیان خلاقانه و هنری. فیلم آموزشی متناسب با سن در مورد تغذیه سالم و ورزش.

موضوعات حساس: ویدیوهای مناسب سن که در مورد اختلالات رایج سلامت روان دوران کودکی مانند اضطراب و بیش فعالی (ADHD) بحث می کنند. ویدیوهای موجود در این تنظیمات بر روی راهبردهای مقابله و بازیابی مثبت و اهمیت کمک جویی تمرکز دارند.

موزیک ویدیوها: ویدیوهای موسیقی با نمایش الکل یا تنباکو در پس زمینه. اشعار موسیقی با مضامین عاشقانه غیرجنسی یا زبان خفیف توهین آمیز مانند “ابله” یا “احمق”.

تنظیمات محتوای بزرگترها

تنظیم محتوای قدیمی‌تر با در نظر گرفتن کودکان 9 تا 12 ساله طراحی شده است. این تنظیم برای بچه‌های بزرگ‌تر است که ممکن است برای محتوای بزرگسالان استخراج شده از دنیای گسترده‌تر ویدیوها در یوتوب آماده باشند. به عنوان مثال، این برنامه موسیقی، بازی، وبلاگ‌ها، کمدی و ورزش‌هایی را نشان می‌دهد که از تنظیمات محتوای خردسالان و پیش‌دبستانی YouTube Kids مستثنی هستند.

تبلیغ در یوتیوب

همچنین شامل تمام محتوای تنظیمات محتوای جوانتر و پیش دبستانی است. این تنظیم سعی می‌کند محتوای بزرگسالان را کنار بگذارد، اما از آنجایی که نمی‌توانیم همه محتوا را به‌صورت دستی بررسی کنیم و هیچ سیستم خودکاری کامل نیست، ممکن است برخی ویدیوها را از دست بدهیم.

برخی از ویدیوها ممکن است شامل موارد زیر شوند:

محتوای بزرگسالان: ویدیوهایی که تجربیات غیرجنسی مرتبط با عشق و جذابیت، مانند قرار ملاقات یا اولین بوسه را نمایش می‌دهند یا درباره آن بحث می‌کنند. ویدیوهای متناسب با سن درباره موضوعات آموزش جنسی مانند بلوغ و تولید مثل.

خشونت: ویدیوهای مناسب سن مربوط به رویدادهای جاری که آموزشی هستند اما ممکن است حاوی خشونت خفیف در زمینه رویداد باشند. خشونت غیر گرافیکی در فیلم‌های فیلم‌نامه‌ای و انیمیشن رایج در بازی‌ها، نمایش‌های تلویزیونی و فیلم‌ها.

سلاح‌ها: ویدیوهایی که تفنگ‌های اسباب‌بازی غیرواقعی را در زمینه بازی با اسباب‌بازی نشان می‌دهند. سلاح هایی با ظاهر واقعی در بازی و محتوای انیمیشنی.

محتوای خطرناک: اعمال خطرناکی که در یک محیط حرفه‌ای (مثلاً استودیو تلویزیونی یا سینمایی) انجام می‌شود که ممکن است منجر به آسیب شوند. ویدئوهایی با ذکر نادر یا استفاده از الکل یا تنباکو. ویدیوهای DIY که شامل محصولات و ابزارهای قابل دسترسی آسان یا استفاده مختصر از یک جسم تیز مانند اره یا چاقوهای X-acto است.

زبان نامناسب: ویدیوهایی با استفاده نادر از توهین خفیف، مانند «لعنتی» یا «جهنم» در با پیش زمینه‌ای غیر آزاردهنده.

رژیم غذایی، تناسب اندام، و زیبایی: ویدیوهایی با بررسی محصولات زیبایی، آموزش آرایش متناسب با سن، و محتوای آموزشی در مورد سلامت و تندرستی.

موضوعات حساس: ویدیوهای متناسب با سن که در مورد مسائل حساسی مانند سلامت روان، اعتیاد، اختلالات خوردن و از دست دادن و غم و اندوه بحث می کنند. ویدیوهای موجود در این تنظیمات دارای تصاویر خشن نیستند و بر روی راهبردهای مقابله و بازیابی مثبت و اهمیت کمک جویی تمرکز دارند.

موزیک ویدیوها: موزیک ویدیوهایی با رقص جنسی که بی دلیل نباشند و استفاده غیر مکرر از الکل یا تنباکو. متن ترانه با ناسزای خفیف یا نام بردن نادر از الکل یا تنباکو.

محتوا با عناصر تجاری

محتوایی که شامل تبلیغات درون ویدیویی باشد. ما ویدیوهایی را در YouTube Kids که شامل تبلیغات درون ویدیویی باشد ، مجاز نمی‌دانیم. هنگامی که یک سازنده از طریق استودیوی YouTube، تبلیغات درون ویدیویی انجام می‌دهد، ما ویدیوها را از برنامه YouTube Kids حذف می‌کنیم.

محتوای بیش از حد تجاری یا تبلیغاتی در YouTube Kids مجاز نیست. این شامل موارد زیر می‌باشد:

  • تبلیغات سنتی برای محصولات و خدمات بارگذاری شده توسط سازندگان یا برندها
  • محتوایی که مستقیماً بیننده را به خرید محصول تشویق می کند
  • ویدئوهای متمرکز بر بسته بندی محصول
  • ویدئوهایی با تمرکز بر انباشت یا مصرف بیش از حد محصولات