به طور متوسط، افراد در هر ثانیه 2.3 میلیون جستجوی گوگل را انجام می دهند. تقریباً در هر صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP)، کاربران تبلیغاتی را مشاهده خواهند کرد. این تبلیغات می توانند بسیار مؤثر باشند زیرا زمانی که کاربران به دنبال کسب و کار، محصول یا خدماتی شبیه به شما هستند، ظاهر می شوند. در ادامه یادمیگیریم که چگونه متن تبلیغ در گوگلی بنویسیم که کلیک بیشتری دریافت کند.

از آنجایی که تبلیغات جستجو را می توان با هدف خریدار ترسیم کرد، آنها برای هدف قرار دادن مصرف کنندگانی که قبلاً قصد خرید نشان داده اند عالی هستند. به این معنی که با تبلیغات جستجو، می‌توانید جستجوگران و خریدارهای فعال را مورد هدف قرار دهید – اما فقط در صورتی که آنها را با متن تبلیغاتی هدف قرار دهید که با هدف آنها صحبت کند.

اما افزایش نرخ کلیک تنها مزیت متن تبلیغات خوب نیست، ارتباط آگهی یکی از مؤلفه‌های کلیدی امتیاز کیفی گوگل شما است (که تعیین می‌کند چقدر به ازای هر کلیک پرداخت می‌کنید و موفقیت کلی کمپین‌های شما را تعیین می‌کند). وقتی نوبت به نوشتن یک نسخه تبلیغاتی خوب می رسد، فقط تعداد محدودی کاراکتر برای کار دارید، بنابراین مهم است که آنها را به حساب بیاورید.

اگرچه هیچ رویکرد مطمئن و کتاب درسی برای نوشتن نسخه گوگل ادز وجود ندارد، ما برخی از بهترین روش‌ها را توسعه داده‌ایم که ما را در داخل راهنمایی می‌کنند. و اکنون، ما دوست داریم آن را با شما به اشتراک بگذاریم. برای این منظور، در اینجا بهترین نکات ما برای نوشتن نسخه های تبلیغاتی خیره کننده گوگل وجود دارد.

1. از کلمات کلیدی به صورت استراتژیک استفاده کنید

انتخاب کلمه کلیدی و قرار دادن آن با تبلیغات گوگل کمی متفاوت از پست وبلاگ یا متن وب است. با تکرار کلمات جستجوی کاربر، به آنها این اطمینان را می‌دهید که بدانند در مکان مناسبی هستند. استفاده استراتژیک از کلمات کلیدی در تبلیغات شما همچنین ارتباط تبلیغ شما (و در نتیجه امتیاز کیفیت) را بهبود می بخشد، زیرا به کاربران (و گوگل) نشان می دهید که تبلیغ شما با جستجوی کاربر مرتبط است.

یک نکته کوتاه در مورد گروه های تبلیغاتی:

قبل از اینکه به کلمات کلیدی در متن تبلیغات بپردازیم، باید به طور خلاصه به گروه های تبلیغاتی بپردازیم، زیرا آنها کلمات کلیدی را که باید در تبلیغات خود استفاده کنید تعیین می کنند.

اگر گروه تبلیغاتی شما حاوی کلمات کلیدی بیش از حدی باشد که فقط با هم مرتبط هستند، نوشتن نسخه تبلیغاتی مرتبط مشکل خواهد بود (و امتیاز کیفی شما آسیب خواهد دید). گوگل قبلا 10 تا 20 کلمه کلیدی را برای هر گروه تبلیغاتی توصیه می کرد، اما اکثر کارشناسان این صنعت (از جمله خود ما) موافق هستند که تعداد کلمات کلیدی در یک گروه تبلیغاتی بسیار زیاد است، زیرا به شما اجازه نمی دهد در نسخه تبلیغاتی خود به اندازه کافی خاص باشید. سعی کنید گروه های تبلیغاتی را با 1 تا 3 کلمه کلیدی کاملا مرتبط ایجاد کنید.

جایگذاری کلمات کلیدی

هنگامی که صحبت از استفاده از آن کلمات کلیدی در تبلیغات شما می شود، توصیه می کنیم فقط 2 تا 3 بار کلمه کلیدی / عبارت خود را در تبلیغات خود تکرار کنید.

وقتی صحبت از قرار دادن کلمه کلیدی می شود، سعی کنید کلمه کلیدی خود را در URL Slug، عنوان 1، Description 1 اضافه کنید و دوباره بررسی کنید که یک CTA در نسخه توضیحات خود داشته باشید (در آینده بیشتر در مورد CTAها توضیح خواهیم داد):

چگونه متن تبلیغ در گوگلی بنویسیم که کلیک بیشتری دریافت کند؟
چگونه متن تبلیغ در گوگلی بنویسیم که کلیک بیشتری دریافت کند؟

اما مثل همیشه، تست های A/B را روی تبلیغات خود با استفاده از قرار دادن کلمات کلیدی مختلف اجرا کنید تا فرمولی را پیدا کنید که برای مشتریان هدف شما بهترین کارایی را دارد.

یک یادداشت در مورد کلمات کلیدی در صفحه فرود شما:

متن تبلیغات خوب مهم است، اما نمی توان به تنهایی به آن نگاه کرد. صفحه فرود شما همچنین باید هدف جستجو و کلمات کلیدی موجود در نسخه تبلیغاتی شما را منعکس کند.

10 دلیل برای اینکه از گوگل ادز استفاده کنید

اگر چندین کلمه کلیدی در گروه تبلیغاتی خود دارید، از کلیدواژه با بیشترین حجم از گروه تبلیغاتی خود در عنوان صفحه فرود خود استفاده کنید. سپس، کلمات کلیدی دیگر را به طور طبیعی در سراسر متن اصلی، تقریباً یک بار در هر 200 کلمه، استفاده کنید.

2. متن تبلیغ در گوگل خود را مختصر و مفید نگه دارید

کاربرانی که روی تبلیغات کلیک می کنند به دنبال چیزی بسیار خاص هستند. یک صاحب کسب و کار کوچک که می خواهد یک کارگزار بیمه را برای مزایای کارکنان خود استخدام کند، احتمالاً به سادگی «بیمه سلامت» یا «مزایای کارمند» را جستجو نمی کند. این جستجوها فهرستی طولانی از پست‌های وبلاگ و مقاله‌های خبری را در اختیار او قرار می‌دهد که بی‌ربط هستند، زیرا خیلی کلی هستند.

آن صاحب کسب و کار بیشتر به دنبال «بیمه سلامت مشاغل کوچک» یا «گزینه‌های بیمه سلامت مشاغل کوچک» است.

نماینده بیمه ای که می خواهد توجه او را جلب کند باید تبلیغی ایجاد کند که به طور خاص به درخواست جستجوی او بپردازد. بیایید به یک مثال نگاه کنیم:

تبلیغات هدفمند

به اولین تبلیغ در SERP ما از Justworks نگاهی بیندازید. این کار برای تطبیق متن آگهی با عبارت جستجو به خوبی انجام می دهد. این عنوان از عبارت کلیدی مرتبط «طرح‌های سلامت کسب‌وکارهای کوچک» استفاده می‌کند و متن شامل کلمات کلیدی «بیمه سلامت» و «کسب و کار کوچک» است. علاوه بر این، آگهی شامل کلمات مرتبطی مانند «کارکنان»، «مزایا» و «تطابق با منابع انسانی» است که احتمالاً برای یک کارفرما مهم هستند.

6 راهکار برای اینکه رتبه یک یوتیوب شوید

علاوه بر این، URL صفحه فرود چند چیز را برای جستجوگر روشن می کند. ابتدا از نام کسب و کار استفاده می کند تا مشتری بداند کلیک او به کجا منجر می شود. و دوم، پسوند URL مختص عبارت جستجو است. صاحب کسب‌وکار کوچک ما می‌تواند روی این پیوند کلیک کند و مطمئن باشد که به اطلاعات مربوط به بیمه سلامت مشاغل کوچک از Justworks هدایت می‌شود.

مطمئن شوید که کپی آگهی و URL صفحه فرود شما مشخص است و به طور واضح به جستجوگر اجازه دهید بداند آنچه را که به دنبالش بوده است، یافته است.

اعداد و تاریخ های خاص نیز راهی برای افزودن ویژگی و اعتبار به تبلیغات شما هستند. در صورت امکان، اعداد خاصی را در مورد تعداد کسب‌وکارهایی که به آن‌ها کمک کرده‌اید، مقدار زمان یا پولی که پس‌انداز کرده‌اند، تخفیفی که برای تعداد X روز اعمال می‌شود و غیره اضافه کنید.

3. همیشه یک کال تو اکشن داشته باشید

این ممکن است مهمترین نکته از همه باشد. هدف نهایی تبلیغات شما اگر کاربر اقدام مورد نظر شما را انجام دهد. هر کاری که می‌خواهید بازدیدکنندگان انجام دهند، آن را برای آنها مشخص کنید.

در مورد قرار دادن CTA، توصیه می کنیم برای شروع تبلیغات را با CTA در عنوان در مقابل CTA در متن توضیحات تست کنید.

وقتی صحبت از انتخاب کلمه واقعی به میان می آید، WordStream بیش از 600 تبلیغ برتر را تجزیه و تحلیل کرد و دریافت که محبوب ترین CTA در آن تبلیغات شامل افعال زیر است:

کلمات کلیدی خوب
چگونه متن تبلیغ در گوگلی بنویسیم که کلیک بیشتری دریافت کند؟

آنها همچنین متداول ترین کلمات غیر CTA را در تبلیغات با عملکرد برتر یافتند:

شما
رایگان
اکنون
گرفتن
برخط
ما
صرفه جویی
بهترین
ارسال
شما

البته، برخی از این کلمات برای کسب و کار شما کاربردی نخواهند بود (به عنوان مثال، “ارسال”)، اما می توانند به عنوان نقطه شروع در هنگام ساختن کپی CTA شما در نظر گرفته شوند.

یادداشتی در مورد CTA در صفحه فرود شما:

باز هم، ما واقعاً نمی‌توانیم در مورد متن آگهی به تنهایی صحبت کنیم. CTA صفحه فرود شما باید CTA را در تبلیغ شما منعکس کند – یک جهت منسجم به سمت یک اقدام واحد ایجاد می کند. علاوه بر آن، سعی کنید:

  • استفاده از متنی که عملکرد را هدایت می کند، مانند «اکنون خرید کنید»، «افزودن به سبد خرید» یا «درخواست یک قیمت رایگان».
  • از زبان اول شخص استفاده کنید. “دریافت خرید من” بهتر از “دریافت خرید شما” کانورت می کند
  • تا حد امکان از کلمات کمتری استفاده کنید. خاص باشید، اما حرافی نکنید.
  • اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، از فضای زیر CTA خود استفاده کنید. این فراخوان برای اقدام از Sprout Social از زبان کاربردی و واضح استفاده می‌کند، اما آنها همچنین عبارت‌های «بدون نیاز به کارت اعتباری» و «بدون نرم‌افزار برای نصب» را در زیر دکمه به منظور کاهش نگرانی‌های رایج مشتریان درج می‌کنند.
کال تو اکشن
  • از رنگ های متضاد و روشن استفاده کنید. شما می خواهید کال تو اکشن شما دیده شود.
  • از فونت واضح، بزرگ و خوانا استفاده کنید.
  • اطراف دکمه را با فضای سفید احاطه کنید تا برجسته شود.
  • آن را در صفحات فرود بالای صفحه نگه دارید. اگر بازدیدکنندگان شما باید برای یافتن دکمه شما پیمایش کنند، احتمالاً آن را نخواهند دید.
  • دکمه‌هایی با گرافیک سرگرم‌کننده و اشکال منحصربه‌فرد، سرنخ‌های بیشتری را تبدیل می‌کنند.

نتیجه گیری

لازم به ذکر است که چیزهایی که در اینجا گفتیم برای موفق شدن در بحث بازاریابی دیجیتال کافی نیست. بد نیست سری هم به مقاله ی ترفندهای طراحی لندینگ پیج برای افزایش کانورژن بزنید تا با این مقوله هم آشنایی پیدا کنید.