آیا تبلیغات گوگل خود را شروع کرده اید اما نرخ تبدیل یا کانورژن هایی را که انتظارش را داشتید را به دست نیاورده اید؟ شما تنها کسی نیستید که با این مشکل دست و پنجه نرم می کند.

دلایل زیادی برای کم بودن نرخ تبدیل به مشتری در تبلیغات شما وجود دارد، اما خبر خوب این است که راه حل های زیادی نیز برای حل این مشکلات وجود دارد. در این مقاله، 10 دلیل متداول چرایی کم بودن نرخ تبدیل کاربران به مشتری را بررسی کرده و راه حل هایی برای کمک به شما در بهبود عملکرد تبلیغ در گوگل تان ارائه می دهیم.

در جی مکس با خدمات گوگل ادز ما همراه باشید.

تارگت گذاری گسترده

اگر هدف گذاری یا تارگت گذاری شما خیلی گسترده باشد، ممکن است تبلیغات شما برای افرادی که به محصول یا خدمات شما علاقه ای ندارند نشان داده شود و این مساله می تواند منجر به نرخ تبدیل پایین شود. برای مثال، اگر در حال تبلیغ یک رستوران گران‌قیمت هستید و کلمه کلیدی «غذا» را هدف قرار می‌دهید، ممکن است تبلیغات شما به افرادی که دنبال فست فود یا دستور پخت غذا هستند نشان داده شود.

راه حل: هدف گذاری خود را اصلاح کنید تا مطمئن شوید که تبلیغات شما به افراد مناسب نشان داده می شود. برای رسیدن به مشتری ایده آل خود از کلمات کلیدی و هدف گذاری مخاطبان خاص استفاده کنید.

متن تبلیغاتی شما قانع کننده نیست

متن تبلیغاتی شما نقش مهمی در جذب و افزایش نرخ تبدیل کاربران دارد. اگر متن تبلیغاتی شما خسته کننده است یا ارزش محصول یا خدمات شما را به وضوح بیان نمی کند، ممکن است دلیل مهمی باشد که کاربران انگیزه و علاقه ای برای کلیک بر روی تبلیغ شما نداشته باشند.

راه حل: یک متن تبلیغاتی جذاب بنویسید که مزایای محصول یا خدمات شما را بصورت برجسته به نمایش بگذارد. از جمله های عملگرا و دستوری استفاده کنید و مخاطبان را به کلیک بر روی تبلیغ شما ترقیب نمایید.

صفحه فرود شما بهینه نشده است

صفحه فرود یا لندینگ پیج شما جایی است که افراد پس از کلیک بر روی تبلیغ شما به آنجا می روند. این برگه جایی است که عمل تبدیل بازدید کننده به مشتری انجام می شود. اگر صفحه فرود شما برای تبدیل بازدید کننده به مشتری بهینه نشده باشد، ممکن است افراد انگیزه ای برای این کار نداشته باشند.

راه حل: صفحه فرود خود را برای تبدیل بهینه کنید. از پیام‌های واضح و مختصر استفاده کنید، Call to Action خود را برجسته کنید و اطمینان حاصل کنید که صفحه از نظر بصری جذاب است و کار با آن به ساده ترین شکل ممکن باشد.

صفحه فرود یا لندینگ پیج

پیشنهاد شما جذاب نیست

اگر پیشنهاد شما قانع کننده نیست، ممکن است بازدیدکنندگان انگیزه ای برای تبدیل شدن به مشتری را نداشته باشند. به عنوان مثال، اگر تخفیفی ارائه می دهید که به اندازه کافی قابل توجه نیست تا افراد را جذب کند، ممکن است بازدید کنندگان انگیزه خرید نداشته باشند.

راه حل: یک آفر یا پیشنهاد جذاب ارائه دهید که افراد را تشویق به خرید یا ثبت نام کند. این پیشنهاد می تواند یک تخفیف، دوره آزمایشی رایگان یا پیشنهادهایی از این دست باشد.

بودجه شما خیلی کم است

اگر بودجه شما خیلی کم است، ممکن است تبلیغات شما به اندازه کافی دیده نشود که باعث به وجود آمدن کانورژن شود. اگر در یک صنعت به شدت رقابتی در حال رقابت هستید، ممکن است برای ماندن در رقابت نیاز به افزایش بودجه ی تبلیغات خود داشته باشید.

راه حل: بودجه خود را بر اساس اهداف و رقابت در صنعت خود تنظیم کنید. از ابزار Keyword Planner گوگل استفاده کنید تا متوجه بودجه مورد نیاز کمپین های تبلیغاتی خود شوید.

استراتژی گوگل ادز شما اشتباه است

استراتژی مناقصه شما در گوگل ادز می تواند بر عملکرد تبلیغ شما تأثیر بگذارد. اگر قیمت پیشنهادی شما خیلی کم است، ممکن است تبلیغات شما به اندازه کافی دیده نشود و به افرادی که احتمال تبدیل شدن به مشتری را ندارند نشان داده شود. از سوی دیگر، اگر قیمت پیشنهادی شما بسیار بالا باشد، ممکن است بدون اینکه بازدهی قابل توجهی در سرمایه گذاری مشاهده کنید، بیش از حد خرج کنید.

راه حل: از استراتژی پیشنهاد قیمت مناسب برای اهداف کمپین خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر روی ایجاد تبدیل متمرکز هستید، از استراتژی پیشنهاد قیمت به ازای خرید (CPA) استفاده کنید. اگر روی افزایش دید متمرکز شده‌اید، از استراتژی پیشنهاد قیمت به ازای هر کلیک (CPC) استفاده کنید. بهتر است برای نتیجه ی حداکثری از شرکت هایی که خدمات تبلیغ در گوگل و مدیریت آن را ارائه میدهند کمک بگیرید. جیمکس ادز می تواند در این زمینه به شما کمک کند!

تبلیغات شما برای موبایل مناسب نیست

با توجه به اینکه افراد بیشتری از دستگاه های تلفن همراه خود برای جستجو و مرور وب استفاده می کنند، اطمینان از بهینه سازی تبلیغات شما برای دستگاه های تلفن همراه بسیار مهم است. اگر تبلیغات شما سازگار با موبایل نباشد، ممکن است مردم نتوانند به راحتی آنها را مشاهده کنند یا با آنها تعامل داشته باشند، که این مساله می تواند منجر به نرخ تبدیل پایین شود.

راه حل: اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است. برای طراحی لیندینگ پیج خود از طراحی ریسپانسیو استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما به درستی در تمام اندازه های صفحه نمایش داده می شود.

رسپانسیو بودن وب سایت
تصویر از وب سایت bu.edu

افزونه های تبلیغاتی به درستی استفاده نمی شود

افزونه‌های تبلیغاتی یا Ad extension ها می‌توانند با ارائه اطلاعات و گزینه های بیشتر برای تعامل افراد با آگهی شما، به بهبود عملکرد تبلیغات شما کمک کنند. اگر از Ad extension ها استفاده نمی‌کنید، ممکن است فرصت خوبی را برای بهبود و افزایش نرخ تبدیل از دست بدهید.

راه حل: از Ad extension ها برای ارائه اطلاعات و آپشن های اضافی، برای افزایش تعامل افراد با آگهی شما استفاده کنید. برخی از Ad extension های رایج شامل لینک های اضافه سایت، افزونه ی تماس و افزونه‌های مکان هستند.

کمپین شما ساختار مناسبی ندارد

ساختار کمپین شما نیز می تواند بر عملکرد تبلیغ شما تأثیر بگذارد. اگر کمپین شما ساختار مناسبی ندارد، ممکن است ردیابی عملکرد کاربران و بهینه سازی تبلیغات شما برای بهبود نرخ تبدیل دشوار شود.

راه حل: مطمئن شوید که کمپین شما به درستی ساخته شده و ساختار مناسبی دارد. از گروه های تبلیغاتی برای سازماندهی تبلیغات خود بر اساس موضوع یا کلمه کلیدی استفاده کنید و از conversion tracking برای نظارت بر عملکرد و بهینه سازی تبلیغات خود استفاده کنید.

عدم نظارت بر کمپین تبلیغاتی

در نهایت، اگر بر عملکرد کمپین خود نظارت نکنید، ممکن است فرصت هایی را برای بهبود عملکرد تبلیغات خود از دست بدهید. نظارت منظم بر عملکرد کمپین می تواند به شما کمک کند تا زمینه های بهبود را شناسایی کرده و بر اساس آن تنظیمات مناسبی را انجام دهید.

راه حل: از ابزارهای گزارش دهی Google Ads برای ردیابی معیارهایی مانند نرخ کلیک، نرخ تبدیل و هزینه به ازای هر تبدیل استفاده کنید. داده های خود را تجزیه و تحلیل کنید تا زمینه های بهبود را شناسایی کنید و بر اساس آن تنظیمات را انجام دهید. علاوه بر این، استفاده از conversion tracking را در نظر بگیرید تا بهتر متوجه شوید که کدام کلمات کلیدی و تبلیغات بیشترین نرخ تبدیل را برای شما داشته اند.