در ادامه در رابطه با تبلیغ در یوتیوب و مزایای تبلیغ در یوتیوب برای کسب و کار خواهید خواند. عناصر تبلیغ در یوتیوب را بشناسید تا تلاش‌های بازاریابی آنلاین شما پیشرفت داشته باشد.

تبلیغ در یوتیوب چیست؟

تبلیغ در یوتیوب به معنی پروموت کردن محتوای ویدیویی یا کلمات سرچ مربوطه در سرچ باکس یوتوب است. از آنجایی که گوگل مالک یوتوب است، تبلیغ در یوتوب تنها از طریق تبلیغ در گوگل ادز امکان پذیر است.

در تبلیغات یوتیوبی، کمپانی‌ها می‌توانند فرمت‌های مختلف تبلیغ ویدیویی آن را به کار گیرند و یا در کمپین‌های نمایشی تا حدودی آن‌ها را به کار گیرند.

خود یوتوب ماهانه بیش از دو میلیارد کاربر آنلاین دارد، و هر دقیقه 500 ساعت محتوای ویدیویی به پلتفرمش آپلود می‌کند. هر بازدید کننده هر روز به طور میانگین 11 دقیقه و 24 ثانیه در یوتوب سپری می‌کند، و هر بازدید از یوتوب به طور میانگین به 6.5 بازدید از صفحه منجر می‌شود.

در نتیجه تبلیغ در یوتیوب موقعیت‌های زیادی برای گسترش استراتژی های بازاریابی آنلاین برای کمپانی‌ها بوجود می‌آورد.

در تمام مدت اهمیت تبلیغ ویدیویی در بازاریابی در حال افزایش بوده است، و سرمایه گذاری در تبلیغات ویدیویی با کیفیت برای هر کمپین تبلیغاتی آنلاین نتایج بیشتری به ارمغان خواهد آورد.

ترکیب کردن ویدیو در بازاریابی محتوای شما، و استفاده از تبلیغات یوتوب در استراتژی های توزیع، یک گام اساسی در استراتژی بازاریابی آنلاین مدرن است.

شرکت ها می توانند از تبلیغات یوتیوب برای افزایش آگاهی از برند خود، رشد فروش، تعامل با مخاطبان هدف، تبلیغ رویدادها یا به اشتراک گذاری محتوای مفید مرتبط با محصول و خدمات استفاده کنند.

این مقاله به عناصر و مزایای تبلیغات یوتیوب در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما می پردازد.

مزایای تبلیغات یوتیوب شامل افزایش موارد زیر می‌شود.

  • دسترسی و دیده شدن
  • فرصت های هدف گذاری متنوع
  • داده ها و تجزیه و تحلیل
  • بهینه سازی کمپین تبلیغاتی
  • یک کانال بازاریابی و فروش سودآور
مزایای تبلیغات یوتیوب شامل افزایش موارد زیر می‌شود.

میزان دیده شدن را با تبلیغات یوتیوب افزایش دهید

یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ جهان و بزرگترین پلتفرم اجتماعی مبتنی بر ویدئو است.

هر کسب‌ و کاری با اهداف بازاریابی متفاوت می‌تواند از یوتیوب به مقادیر مختلفی در جهت جذب مخاطبان گسترده‌تری برای تلاش‌های بازاریابی خود استفاده کند.

تبلیغات یوتیوب روشی مقرون به صرفه برای دستیابی به یک پایگاه کاربری بزرگ با علایق مختلف ارائه می دهد و هر کسب و کاری می تواند مخاطبان هدف خود را در پایگاه کاربری یوتیوب پیدا کند.

چه هدفتان یک موقعیت مناسب بازاریابی یا تلاش برای دستیابی به میلیون‌ها میلیون کاربر باشد، می‌توانید با تبلیغات یوتیوب این کار را انجام دهید.

افزایش آگاهی از برند از طریق استفاده از ویدیو در استراتژی بازاریابی شما، نتایج کمپین شما را به طور کلی بهبود می بخشد.

کسب‌وکارها می‌توانند از انواع تبلیغاتی که یوتوب ادز ارائه می‌دهد استفاده کنند، و همچنین می‌توانند پیام‌های خود را به سبک برندشان برای مشتری آینده‌شان تبلیغ کنند.

به عنوان یک پلت فرم رسانه اجتماعی، تبلیغات ویدیویی نیز می توانند رشد ارگانیک داشته باشند. رشد ارگانیک برای ویدیوها ممکن است برای اکثر کمپین ها به سختی به دست بیاید. با این حال، وقتی تعاملات ارگانیک برای ویدیوهای شما افزایش یافت، دامنه تبلیغات شما افزایش می‌یابد و در نتیجه هزینه هر اقدام تبلیغاتی را کاهش می‌دهد.

مزایای تبلیغات یوتیوب برای یک استراتژی بازاریابی آنلاین

افزایش آگاهی از نام تجاری یا برند که با استفاده از تبلیغات یوتیوب جمع آوری می شود می‌تواند برای سایر کانال های بازاریابی شما در استراتژی‌تان شما مفید باشد.

به عنوان مثال، افزایش آگاهی از برند شما باعث افزایش نتایج ارگانیک برای وب سایت شما می شود، زیرا کاربران پس از دیدن برندتان در تبلیغات شروع به تحقیق بیشتر در مورد آن می کنند. به حداکثر رساندن تأثیر رشد ارگانیک به منزله‌ی بهینه سازی وب سایت خود با بهینه سازی صحیح موتورهای جستجو (سئو) است.

محتوای ویدیویی تولید شده برای تبلیغات یوتیوب را می توان برای پلتفرم های تبلیغاتی دیگر مانند فیس بوک یا لینکدین بازیافت یا بهینه سازی نمود.

محتوای ویدیویی شما باید در صورت امکان در صفحات لندینگ شما هم مورد استفاده قرار گیرد، به ویژه هنگامی که مخاطبانی که هدف کمپین های تبلیغاتی یوتیوب بودند، مد نظرتان باشند.

بنابراین تبلیغات یوتیوب راهی عالی برای گسترش دامنه بازاریابی آنلاین شما و افزایش میزان مخاطبان هدف شما است که در صورت ترکیب با سایر کانال های بازاریابی آنلاین، فروش، نام تجاری و تعامل شما را افزایش خواهد داد.

تبلیغات اینفلوئنسرها در یوتیوب

بخش مهمی از اکوسیستم تبلیغات یوتیوب، اینفلوئنسر مارکتینگ است. تبلیغات مستقیم از طریق اینفلوئنسرها در یوتیوب می‌تواند منجر به تعامل بیشتر، نقاط تبلیغاتی دقیق‌تر و دسترسی به مخاطبان هدفمندی شود که هر یوتیوبر ممکن است برای تبلیغ‌کنندگان در دسترس داشته باشد.

با اینکه که این مقاله در مورد تبلیغات یوتیوب از طریق گوگل ادز است، ضروری است بدانید که بازاریابی در یوتیوب چه نوع فرصت ها کانال های دیگری به شرکت شما ارائه می‌دهد.

اینفلوئنسرها در این پلتفرم تفاوقات خود را بر اساس تبلیغات، شرکت های وابسته و اسپانسرها انجام می‌دهند و نیاز به تماس مستقیم با آنها دارند.

تبلیغات در یوتیوب: هدف گذاری

یوتیوب گزینه های هدف گذاری زیادی را برای کمپین های خود ارائه می دهد، و شما می توانید گزینه های مختلفی را برای آزمایش کردن انتخاب کنید تا بهترین مخاطب را برای تبلیغات خود بیابید.

برای دستیابی به کمپین های تبلیغاتی با عملکرد بالا، گزینه های هدف گذاری زیر را برای انتخاب دارید:

تبلیغات در یوتیوب: هدف گذاری
  • سن
  • جنسیت
  • علایق فردی (علایق شخصی و سابقه جستجو)
  • درآمد خانوار
  • کانال‌ها
  • کلیدواژه‌ها
  • موضوعات
  • نوع دستگاه
  • هدف گذاری مجدد
تبلیغات در یوتیوب: هدف گذاری

پایگاه کاربری بزرگ و تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد در حال رشد ماهانه که یوتیوب جمع آوری می کند، فرصت های زیادی را در اختیار شرکت ها قرار می دهد تا مخاطبان مختلف را برای افزایش نتایج آزمایش کنند.

بسیار مهم است که گزینه های هدف گذاری زیادی را در هر کمپین لحاظ نکنید زیرا فهمیدن اینکه چه مورد در حال تأثیرگذاری است بسیار سخت تر خواهد شد. آزمایش تعداد کمی گزینه هدف گیری در یک زمان بهترین نتایج را برای بهینه سازی بعدی نشان خواهد داد. البته تعداد خیلی محدود مخاطب نیز بر عملکرد تبلیغات شما تأثیر می گذارد، و در آن صورت، هدف گذاری متنوع تری ضروری خواهد بود.

به این فکر کنید که به چه شکل مخاطبان خود را هدف قرار دهید و سپس محتوایی بسازید که هدف شما را به بهترین نحو کانورت کند.

هنگام برنامه ریزی برای هدف گذاری کمپین ها، حذف برخی از مخاطبان بسیار مهم است، زیرا مطمئن هستید تبلیغات شما زیاد نتیجه نخواهند داد. به عنوان مثال، ارائه خدمات در یک منطقه خاص و حذف مناطقی که محصولتان را در آنها ارائه نمی‌دهید و یا قصد دارید با کمپین‌های مبتنی بر فروش و کمپین‌های آگاهی از برند به طور متفاوتی هدف قرار دهید.

هزینه و بودجه بندی تبلیغات یوتیوب

تبلیغات یوتیوب، و به طور کلی تبلیغات گوگل، برای شروع به بودجه زیادی نیاز ندارد. مزیت کوچک شروع کردن با تبلیغات یوتیوب ای است که مخاطبان ایده‌آلی را پیدا می‌کنید که با پیشنهاد فعلی شما بهترین همخوانی را داشته باشند.

همانطور که در مورد مخاطبان خود و بهترین محتوا برای آنها اطلاعات بیشتری کسب می کنید، می توانید بودجه کمپین را به شکلی که صلاح می دانید بهینه سازی کن. هر چقدر که دسترسی یوتیوب زیاد باشد، زمانی که اولین چیزهایی که به کار می آیند را پیدا کردید، می توانید تا آنجا که ممکن است بهینه سازی را انجام دهید.

بخش اساسی تبلیغات یوتیوب، هزینه ایجاد خود محتوا و مدیریت کمپین های در حال اجرا است.

هنگام اندازه گیری میزان سودآوری کمپین ها، به یاد داشته باشید که هزینه محتوا را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، قیمت یک ویدیوی با کیفیت بالا را در محاسبات سودآوری کمپین خود لحاظ کنید.

به یاد داشته باشید که هزینه های مدیریت کمپین ها را ترکیب کنید. قیمت را در بودجه کلی کمپین لحاظ کنید.

هدف قرار دادن کلمات کلیدی با تبلیغات یوتیوب می تواند ارزان تر از همتایان آنها در جستجوی گوگل باشد و ممکن است فرصتی برای مقابله با هزینه بالای CPC در کسب و کار شما باشد.

توانایی استفاده از هدف‌یابی تاریخچه جستجو، گزینه‌های هدف‌گیری مجدد جامع‌تری را امکان‌پذیر می‌کند، که می‌تواند هزینه کانورژن‌ها و سایر نتایج را در بلندمدت کاهش دهد.

استراتژی ها و بودجه های شرکت در مزایده در یوتیوب

برای تبلیغ در یوتیوب، باید برای نمایش تبلیغات شما در پلتفرم قیمت پیشنهادی داشته باشید.

با استفاده از استراتژی‌های شرکت دز مزایده در گوگل ادز، می‌توانید هزینه‌های تبلیغات یوتیوب را مدیریت کنید. در حال حاضر، چهار استراتژی مزایده برای انتخاب کردن وجود دارد که هزینه تبلیغات یوتیوب را مشخص می‌کند.

  • CPM (Cost Per Mille):

شما به ازای هر هزار ایمپرشن که تبلیغات شما دریافت می کند، هزینه می کنید.

  • Viewable CPM (vCPM)

شما برای ایمپرشن‌هایی که قابل مشاهده هستند هزینه می‌کنید. یک بازید قابل مشاهده شمارش شده زمانی است که تبلیغ شما بیش از یک ثانیه در تبلیغات نمایشی و دو ثانیه یا بیشتر برای تبلیغات ویدیویی نشان داده شود.

تبلیغات بهینه سازی شده برای جایگاه های تبلیغاتی که پتانسیل بالایی برای مشاهده شدن دارند. برای نتیجه بهتر دادن، پیشنهادات vCPM باید بیشتر از پیشنهادات CPM باشد.

  • CPV (Cost Per View)

تعداد تعاملات و بازدیدها مبنای هزینه ها است.

به شما امکان می دهد هزینه از پیش تعیین شده ای را برای هر بار دیده شدن تعیین کنید. تنظیم یک CPV بسیار پایین می تواند عملکرد کمپین شما را مختل کند.

  • Target CPA (Cost Per Acquisition)

اقدامات کاربر خاص مانند کلیک ها یا کانورژن‌ها هزینه ها را تعیین می کند.

شما یک هزینه هدف برای جذب (کانورژن‌) تعیین می کنید، و Google سعی می کند تا آنجایی که ممکن است برای CPA هدف داده شده، کانورژن‌‌های بیشتری را به دست آورد.

 

با بودجه های روزانه، می توانید هزینه یک کمپین را کنترل کنید، به این معنی که گوگل مبلغی را که به کمپین داده می شود خرج می کند.

همچنین می‌توانید پیشنهادات خاصی را در هر فرمت شخصی سازی کنید، استفاده از این ویژگی برای بهینه‌سازی فرمت‌های برنده در کمپین، نتایج بیشتری را به همراه دارد.

هنگام تنظیم بودجه های روزانه و گزینه های مزایده، تخمینی از تعداد بازدیدها و سایر اقداماتی که ممکن است دریافت کنید دریافت خواهید کرد. از پیش بینی به عنوان معیاری از نتایج و هزینه ها برای آینده استفاده کنید.

فرمت ها و انواع تبلیغات یوتیوب

دو گزینه فرمت برای تبلیغات یوتیوب، تبلیغات ویدیویی و تبلیغات نمایشی هستند. برای نسخه دسکتاپ یوتیوب، می‌توانید برای تبلیغات نمایشی و ویدیویی قیمت پیشنهادی بدهید. تبلیغات نمایشی در یوتیوب برای موبایل در دسترس نیست.برای گسترش دسترسی خود، از تبلیغات ویدیویی برای ارائه خدمات به کاربران تلفن همراه و سایر برنامه های یوتیوب استفاده کنید (مثلاً تلویزیون یا کنسول های بازی).

نگام تولید محتوای ویدیویی برای تبلیغات یوتیوب، به یاد داشته باشید که محتوای با کیفیت و مرتبطی را ارائه دهید که مخاطبان شما ممکن است به آن واکنش نشان دهند و از آن لذت ببرند.

یافتن ترکیب ایده‌آل از مخاطبان و نوع محتوا ممکن است سخت باشد، اما از طریق داده‌ها، می‌توانید درباره آنچه برای مخاطبان شما بهترین است، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ساختن محتوایی که اولویتش با یوتوب باشد و درک این نکته که هر ویدیوی تبلیغاتی تولید شده در یوتیوب به خوبی کار نخواهد کرد ضروری است.

ایجاد تعادل بین هزینه های تولید بالا و پایین و یافتن نوع مناسب محتوای ویدیویی ممکن است سخت باشد، اما از طریق آزمایش، می توانید ترکیبی با بالاترین عملکرد را پیدا کنید.

فرمت ها و انواع تبلیغات یوتیوب

تبلیغات ویدیویی قابل رد کردن

بینندگان می توانند پس از گذشت پنج ثانیه از زمان تماشا، یک تبلیغ ویدیویی را رد کنند. این تبلیغات ویدیویی قابل رد کردن می توانند قبل، در طول و بعد از ویدیویی که کاربر در حال تماشای آن است ظاهر شود.

استفاده از فرمت، تبلیغات قابل رد شدن و تبلیغات بامپر را قادر می سازد پشت سر هم و به صورت ترکیبی پخش شوند.

برای تبلیغات ویدیویی قابل رد شدن، موبایل، دسک‌تاپ، تلویزیون و کنسول بازی در دسترس هستند.

هنگام استفاده از تبلیغات قابل رد شدن، ضروری است که فوراً به تبلیغ علاقه مند شوید تا بیننده تبلیغات را تماشا کند، در غیر این صورت در صورت امکان از آن رد می شود.

با بررسی معیارهای مهم و بهینه سازی مخاطبان خود، نرخ بازدید خود را برای تبلیغات قابل رد شدن افزایش خواهید داد. اگر بینندگان به طور مداوم تبلیغات شما را نادیده می گیرند، ممکن است بخواهید تبلیغات یا هدف گذاری خود را برای نتایج بهتر تغییر دهید.

تبلیغات ویدیویی غیر قابل رد کردن

در مقایسه با تبلیغات قابل رد شدن، تبلیغات غیر قابل رد شدن را نمی توان رد کرد و تنها 15 تا 20 ثانیه طول می کشد.

تبلیغات غیرقابل رد شدن نیز می توانند در حین، بعد یا در طول ویدیوی اصلی ظاهر شوند.

طول تبلیغات غیرقابل رد شدن می تواند بسته به منطقه هدف تبلیغات متفاوت باشد.

تبلیغات بامپر

تبلیغات بامپر نیز غیرقابل رد شدن هستند اما تنها شش ثانیه طول می‌کشند. داشتن تبلیغات بامپر می تواند باعث شود که با تبلیغات قابل رد شدن شما دیده شوند.

تبلیغات بامپر برای موبایل و دسکتاپ در دسترس هستند.

تبلیغات بامپر برای هدف‌گیری مجدد با فراخوان‌های قوی و برای بازیافت تبلیغات طولانی‌تر عالی هستند.

شش ثانیه‌ی تبلیغات بامپر باید دقیق استفاده شود و پیامی واضحی در زمان دیده شدن داشته باشد.

تبلیغات اٌورلِی

فقط کاربر دسکتاپ تبلیغات اٌورلِی را می بیند و تبلیغات یا تصویر، متن یا ترکیبی از هر دو هستند.

تبلیغات اٌورلِی در طول یک ویدیو به عنوان یک پاپ‌آپ ظاهر می شود که می تواند توسط کاربران حذف شود. اگر حذف نشود، آگهی برای مدتی در جای خود باقی می ماند تا از بین برود.

تجزیه و تحلیل تبلیغات یوتیوب

قبل از شروع به تجزیه و تحلیل نتایج کمپین خود، باید مجموعه ای واضح از اهداف کمپین داشته باشید. تنها با داشتن اهداف روشن، چه کانورژن یا فراگیری، می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی یوتیوب خود را برای بهتر شدن بهینه کنید.

تجزیه و تحلیل تبلیغات یوتیوب اطلاعات عمیقی در مورد نتایج کمپین تبلیغاتی شما ارائه می دهد که برای بهبود کلی نتایج شما بسیار مهم است.

اطلاعات عمیق جمع آوری شده با تبلیغات یوتیوب کانال های بازاریابی دیگر شما را نیز بهبود می بخشد. به عنوان مثال، یادگیری بهترین واکنش مخاطبان برای محتوای ایجاد شده یا بالعکس، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا کمپین‌های مؤثرتری در طول زمان ایجاد کنند.

اگر ترافیک یا کانورژن را در وب سایت خود اندازه گیری کنید، نیاز به تجزیه و تحلیل وب را نمی توان دست کم گرفت. برای بهبود قیف کانورژن کامل خود، باید رفتار کاربر نهایی را ردیابی کنید.

استفاده از گوگل آنالیتیکس و سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل وب در وب سایت شما عملکرد کمپین های شما را بهتر می کند.

برای فعال کردن استفاده از هدف گذاری مجدد در کمپین تبلیغاتی یوتیوب خود، گوگل آنالیتیکس(Google Analytics) را در وب‌سایت خود نصب کرده و به حساب گوگل ادز (Google Ads) خود متصل کنید.

معیارهای (متریک‌های) مزایای تبلیغ در یوتیوب

در گوگل ادز، می توانید معیارهای مختلفی را برای بهبود کمپین های یوتیوب خود دنبال کنید. استفاده از این معیارها می تواند به شما کمک کند بفهمید چه تبلیغاتی به کار می‌آیند و چه تبلیغاتی نه. توجه دقیق به این معیارها می تواند کمپین های شما را به شدت سودآور کند.

درک اهداف تبلیغاتی قبل از بهینه سازی ضروری است. بهینه سازی برای اهدافی که برای کسب و کار شما ضروری نیستند، در دراز مدت نتایج بهتری به همراه نخواهد داشت.

معیارهای تبلیغات یوتیوب:

  • بازدیدها
  • نرخ بازدید
  • میانگین CPV
  • هزینه
  • بازدید‌های بدست آمده
  • کانورژن‌ها
    • نرخ کانورژن
    • هزینه کانورژن
  • کلیک‌ها
  • نرخ کلیک‌های ورودی (Click-through rate)
  • ایمپرشن‌ها
  • میانگین CPM
  • مشغولیت‌ها (Engagements)

شما می‌توانید با دستکاری کردن آپشن‌های ” تغییر ستون‌ها” (modify columns)، که برای بهبود عملکرد کمپین شما، داده های مرتبط تری را نمایش می دهند، این معیار‌ها را گسترش دهید.

بهینه سازی یک کمپین یوتوب ادز

بسته به اهداف خود، از معیارهای مختلفی برای بهینه سازی عملکرد خود استفاده کنید.

برای شروع، تمرکز بر بهبود نرخ بازدید و نرخ کلیک برای هر کمپین تبلیغاتی، بدون در نظر گرفتن هدف‌ها، مفید است.

نرخ بازدید

پیگیری مدام نرخ‌های بازدید نشان خواهد داد که آیا هدف تبلیغات و کمپین شما عملکرد مطابقتی دارد یا خیر.

نرخ‌های مشاهده مستقیماً به شما نشان می‌دهد که چه تعداد از کاربران، در مقایسه با تعداد کاربرانی که به تبلیغ نگاه کرده‌اند، تبلیغ شما را بیش از 30 ثانیه یا بیشتر تماشا نموده‌اند.

درصد بالای بازدید نشان می دهد که هدف گذاری انتخابی شما برای تبلیغاتتان پر ثمر بوده است.

نرخ بازدید پایین ممکن است به این معنی باشد که هدف گذاری به درستی بهینه سازی نشده است یا محتوا برای مخاطب کافی نیست.

CTR (نرخ کلیک‌های ورودی)

اندازه گیری و بهینه سازی نرخ کلیک‌های ورودی معیاری ضروری برای بهبود عملکرد تبلیغات شما است.

CTR پایین در کمپین شما به این معنی است که مخاطبان شما به محتوایی که به آنها ارائه می دهید علاقه ای ندارند. تغییر هدف گذاری یا بهبود محتوا می تواند نرخ CTR شما را بهبود بخشد.

امتحان کردن فراخوان‌های (Call to action) (CTA) مختلف می‌تواند نرخ CTR و بازدید شما را بهبود بخشد. هر زمان که ممکن بود، فراخوان‌های مختلفی را در برابر یکدیگر امتحان کنید تا بهترین ترکیب‌ها را بیابید.

نرخ کانورژن

بهینه‌سازی نرخ کانورژن زمانی مهم می‌شود که شما فعالانه در تلاش برای رسیدن به کانورژن‌های بیشتر در کمپین‌های خود هستید.

معمولاً، بهتر است قبل از بهینه‌سازی فعال برای کانورژن، تکمیل نهایی محتوا و هدف‌گذاری را در اولویت قرار دهید، زیرا اگر تبلیغات شما در وهله اول به تعداد کافی بیننده دسترسی پیدا نکنند، کانورژن به سختی به ممکن می‌شود.

گام بهبود نرخ کانورژن، به دنبال بهترین محتوا و مخاطبین باشید.

هنگام بهینه سازی برای کانورژن در تبلیغات یوتیوب، درک این مسأله بسیار مهم است که وقتی صحبت از کانورژن در یک وب سایت یا صفحه لندینگ می شود، بهتر است معیارهای رفتار کاربر نهایی را در تجزیه و تحلیل کلی لحاظ کنید.

ساختن کمپین‌های مؤثر بدون در نظر گرفتن بهینه‌سازی صفحات لندیدنگ و وب‌سایت‌ها ممکن است عملکرد کمپین یوتیوب شما را کاهش دهد، حتی اگر کمپین یوتیوب همه چیزهای دیگر را از نظر عملکرد رعایت کرده باشد.

تجزیه و تحلیل یوتیوب (آنالیتیکس)

یوتوب آنالیتیکس داده‌های کاربر را از کانال یوتوب شما جمع‌آوری کرده و نشان می‌دهد و این داده‌های ارائه شده می‌تواند برای ساخت کمپین‌های فعلی و آینده مفید باشد.

برای دسترسی به تجزیه و تحلیل یوتیوب، استودیوی Creator را در یوتیوب پیدا کنید.

استفاده از داده های تجزیه و تحلیل یوتیوب می تواند اطلاعات بیشتری در مورد جریان‌ حرکتی کانال یوتوب شما ارائه کند:

  • حفظ مخاطب
  • زمان تماشا
  • جمعیت شناسی (دموگرافیک)
  • مکان‌های پِلِی‌بک
  • منابع ترافیک
  • دستگاه‌ها
  • و بیشتر.

نتیجه گیری

تبلیغات در یوتیوب به شما این فرصت را می دهد که به دومین موتور جستجوی بزرگ جهان و بزرگترین پلت فرم اشتراک گذاری ویدیو دسترسی داشته باشید تا استراتژی بازاریابی آنلاین خود را بهبود بخشیده و متنوع سازید.

پتانسیلی که یوتیوب و بازاریابی محتوای ویدیویی برای هر کسب و کاری دارند را نباید نادیده گرفت. استفاده از قدرت یوتیوب برای دستیابی به مخاطبان جدید و مخاطبانی که به احتمال زیاد کانوِرت می شوند، می تواند راه های جدید و افزایش نتایج را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد.

با افزایش مصرف محتوای ویدیویی آنلاین، سرمایه گذاری بر روی محتوای ویدیویی با کیفیت بالا و تبلیغات با آن در یوتیوب روشی است که باید در رشد استراتژی بازاریابی خود بگنجانید.

مانند سایر اشکال تبلیغات آنلاین و استراتژی های بازاریابی آنلاین، شروع به کار با تبلیغات یوتیوب می تواند بسیار دشوار باشد. اما با شروع با بودجه های کوچک و از طریق داده ها و بهینه سازی، شما قدم‌های اولیه ساخت یک کانال بازاریابی سودآور جدید برای شرکت خود را بردارید.

همین حالا همکاری با جیمکس ادز را آغاز کنید تا در شما را در انجام این کار یاری دهیم!