پلی لیست ها راهی عالی برای ترکیب ویدیوهایی هستند که جامعه شما ممکن است بخواهد به صورت مجموعه تماشا کند. می‌دانیم که اغلب عمدی نیست، اما ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که پلی‌لیست‌ها حاوی محتوایی باشد که در پلتفرم مجاز نیست و می‌تواند به جامعه ما آسیب برساند. این بدان معناست که پلی‌لیست‌هایی که دستورالعمل‌های انجمن ما را نقض می‌کنند در یوتوب مجاز نیستند.

به سادگی اینگونه آن را در نظر بگیرید: اگر قرار بود همه ویدیوهای پلی‌لیست‌ را در یک ویدیو ترکیب کنید و آن ویدیو دستورالعمل‌های انجمن ما را نقض می‌کرد، آنوقت ممکن است پلی لیست نیز دستورالعمل‌های انجمن را نقض کند.

اگر به محتوایی برخورد کردید که این سیاست‌ها را نقض می‌کند، آن را گزارش کنید. دستورالعمل‌های گزارش تخلف از دستورالعمل‌های انجمن یوتوب در اینجا موجود است. اگر چند ویدیو یا کامنت پیدا کردید که قصد گزارش آنها را داشته باشید، می‌توانید کانال را گزارش کنید.

معنای این سیاست‌ها برای شما چیست

اگر پلی‌لیست‌ می‌سازید

پلی‌لیست‌هایی را در یوتوب منتشر نکنید که با هرکدام از توصیفات زیر همخوانی داشته باشند:

  • پلی لیست‌هایی که تامبنیل، عنوان، یا توضیحاتی دارند که با دستورالعمل‌های انجمن ما مخالف است. مانند آن‌هایی که پورنوگرافی محسوب شوند، یا حاوی تصاویری با هدف شوکه کردن یا ایجاد انزجار هستند.
  • پلی‌لیست‌هایی که عنوان یا توضیحات گمراه کننده دارند و باعث می‌شوند بینندگان فکر کنند قرار است چیزی غیر از آنچه در آن پلی لیست موجود است را تماشا کنند.
  • پلی‌لیست‌هایی که شامل ویدیو‌هایی هستند که به تنهایی سیاست‌های ما را نقض نمی‌کنند، اما به شکلی جمع‌آوری شده باشند که دستورالعمل‌ها را نقض کند. این شمال موارد زیر می‌شود اما محدود به آن‌ها نیست:
    • محتوای آموزشی که حاوی برهنگی یا تِم‌های جنسی باشد با هدف کسب رضایت جنسی
    • محتوای غیر جنسی که با هدف رضایت جنسی به روی اعضای بدن یا اعمال خاصی تمرکز داشته باشد
    • ویدیوهای مستند از خشونت بی‌پرده با هدف شوکه کردن یا تجلیل
  • پلی‌لیست‌هایی که شامل ویدیو‌های زیادی باشند که قبلاً به خاطر نقض دستورالعمل‌های ما حذف شده باشند. اگر متوجه شدید که ویدیوهای زیادی در پلی لیست شما حذف یا پاک شده‌اند، لطفاً وقت بگذارید و این‌ ویدیوها را از پلی‌لیست‌های خود نیز حذف کنید. اگر متوجه شدید ویدیویی در پلی لیست‌های پابلیک شما دستورالعمل‌های انجمن مارا نقض می‌کنند، لطفاً آنها را فلگ (پرچم‌گذاری) و حذف کنید.
  • پلی‌لیست‌هایی که حاوی بدرفتاری احساسی، فیزیکی یا جنسی با افراد زیر سن قانونی باشد.

خواهشاً توجه داشته باشید که این لیست کامل نیست.

مثال‌ها

در زیر چند مثال از محتوایی که در یوتوب مجاز نیست آورده‌ایم:

  • پلی‌لیستی حاوی تصاوری خبری از بمباران‌های هوایی با عنوانی مثل «بهترین بمباران‌ها».
  • پلی‌لیستی با عنوانی که حاوی پیام جداسازی اجتماعی افراد از لحاظ ذهنی ناتوان داشته باشد.
  • پلی‌لیستی که اطلاعات شخصی و غیر عمومی یک فرد، مانند شماره تلفن، آدرس منزل، یا ایمیل آن‌ها را با مقصود مستقیم هدایت ترافیک و توجه آسیب زننده به سمت آن‌ها، منتشر سازد.
  • پلی‌لیستی که ویدیو‌هایی از شوخی‌های فیزیکی خطرناک یا تهدید‌آمیز را گردآوری کرده باشند. مانند پلی‌لیست‌های تهاجم به خانه یا سرقت‌های  ساختگی.
  • پلی‌لیستی حاوی افراد زیر سن قانونی که عنوان‌هایی مانند «سکسی» داشته باشند.

اگر محتوا بر خلاف این سیاست‌ها باشد چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر محتوای شما این سیاست‌ها را نقض ‌کند، محتوا را حذف می‌کنیم و یک ایمیل برای شما ارسال می‌کنیم تا به شما اطلاع دهیم. اگر این اولین بار است که دستورالعمل‌های انجمن ما را نقض می‌کنید، احتمالاً یک هشدار بدون جریمه برای کانال خود دریافت خواهید کرد. اگر اینطور نیست، ممکن است به کانال شما استرایک دهیم. اگر در عرض 90 روز 3 استرایک دریافت کنید، کانال شما بسته خواهد شد. در اینجا می توانید درباره سیستم استرایک های ما بیشتر بدانید.

ممکن است کانال یا حساب شما را به دلیل نقض مکرر دستورالعمل‌های انجمن یا شرایط خدمات، ببندیم. همچنین ممکن است پس از یک مورد سوء استفاده شدید یا زمانی که کانال به نقض سیاست‌ها اختصاص داده شده باشد، کانال یا حساب شما را ببندیم. در اینجا می توانید درباره بسته شدن کانال یا حساب بیشتر بخوانید.