فرقی نمی‌کند که برای یوتیوب تولید محتوا می‌کنید، اینستاگرام یا تیک تاک. داشتن یکی از بهترین دوربین ها برای ولاگ می‌تواند به شما و پیجتان کمک کند که محتوای باکیفیت برای مخاطب بسازید و طبعاً در جذب مخاطب جدید هم تأثیر بسزایی خواهد داشت. ما این راهنمای تخصصی را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم با توجه به بودجه مالی خود از ابزار مناسبی برای ساخت ولاگ استفاده کنید.

ما به طور گسترده همه بهترین دوربین ها برای ولاگ موجود در بازار را آزمایش کرده ایم، از جمله آخرین نسخه ها. به این پرداخته‌ایم که به طور جامع از بهترین دوربین ها برای ولاگ چه چیزهایی نیاز دارد. این شامل مواردی از این قبیل می شود: سیستم فوکوس خودکار دوربین  سوژه‌ها را تا چه حد شناسایی و ردیابی می‌کند یا تثبیت‌کننده تصویر آن تا چه حد می‌تواند ویدیو را هنگام فیلم برداری دستی صاف کند. همچنین بررسی می‌کنیم که کار کردن با هر دوربین در دنیای واقعی چقدر سختی دارد، از جمله قابلیت استفاده از رابط‌های صفحه لمسی و لوازم جانبی.

بهترین دوربین ها برای ولاگ

1. Sony ZV-1 : به طور کلی بهترین دوربین ها برای ولاگ

مشخصات فنی

نوع: سنسور فشرده

اندازه: 1 اینچ

رزولوشن: 20.1 مگاپیکسل

فاصله کانونی موثر: 24-70 میلی متر

منظره یاب: ندارد

مانیتور: صفحه نمایش لمسی 3.0 اینچی با زاویه متغیر، 0.921 میلیون نقطه

قابلیت اتصال: وای فای، بلوتوث

حداکثر وضوح فیلم: 4K 30p

اندازه، وزن: 105.5 x 60.0 x 43.5 میلی متر، 294 گرم

دلایل خرید:

+ فوکوس خودکار Class-leading

+ لنز روشن 24-70mm

+ جیبی

دلایل اجتناب:

– کنترل های لمسی محدود

– MicroUSB به جای USB-C

دوربین Sony ZV-1 جمع و جور و قدرتمند است و بیشتر چیزهایی که کاربران دنبال آن هستند که در یک دوربین کوچک باشد، دارد. پکیجینگ خوب این دوربین به آن تطبیق پذیری عالی می دهد، همانطور که هات‌شو، پورت میکروفون و صفحه نمایش لمسی مفصلش. ردیابی  real-time و فوکوس خودکار چشمی آن کلاس میدانی است، در حالی که سنسور 1 اینچی قابلیت تولید ویدیوهای واضح و دقیق با وضوح 4K/30p را دارد.

دوربین ZV-1 همچنین عمق زیادی را برای یک دوربین کامپکت، با فیلتر ND داخلی و پروفایل‌هایی مانند S-Log2 برای کاربرانی که به دنبال استفاده از درجه‌بندی رنگ هستند، ارائه می‌کند. در حالی که Sony ZV-1F جدیدتر لنز 20 میلی‌متری عریض تر و رابط کاربری به سبک گوشی‌های هوشمند را با قیمت پایین تر ارائه می‌کند. همچنین Sony ZV-1 II، جانشین گران تر ZV-1 است که لنز عریض تری دارد، اما به اندازه هزینه اضافه تر نمی صرفد. در حال حاضر دوربین ویدیویی کامپکت بهتری وجود ندارد.

2. DJI Pocket 2: بهترین دوربین ولاگ ارزان قیمت

مشخصات فنی:

نوع: سنسور فشرده

اندازه: 1/1.7 اینچ

رزولوشن: 64 مگاپیکسل

فاصله کانونی موثر: 20 میلی متر

منظره یاب: ندارد

قابلیت اتصال: فیلم Wi-FiMax

وضوح: 4K 60p

اندازه، وزن: 124.7 x 38.1 x 30.0 میلی متر، 117 گرم

دلایل خرید

+ فیلم فوق العاده پایدار

+ ردیابی سوژه چشمگیر

+Creator Combo برای ولاگرها

دلایل اجتناب:

– در نور کم مبارزه می کند

– هنگام فیلمبرداری 4K داغ می شود

اگر از طرفداران DJI Osmo Pocket بوده باشید، این دنباله بسیاری از محدودیت های خود را برطرف می کند و آن را به بهترین گزینه کوچک و مناسب برای فیلمسازان  تبدیل می کند. Sony ZV-1 (بالا شماره 1) از نظر کیفیت ویدیویی کاملاً بر آن برتری دارد، اما اگر تمایل دارید کلیپ های زیادی به سبک راه رفتن و صحبت کردن بگیرید، ترکیب Pocket 2 از گیمبال سه محوره و ردیابی صورت سالید می تواند آن را جذاب تر کند.

دوربین DJI Pocket 2 در مقایسه با Osmo Pocket (که به عنوان جایگزینی مقرون به صرفه تر است)، یک سنسور جدید بزرگ‌تر، لنز روش ‌تر، میکروفون های بهبودیافته و میدان دید وسیع‌تر را به ارمغان می‌آورد که به این معنی است که هنگام صحبت با دوربین، نیازی به نگه‌داشتن آن در کنار دست ندارید.

اگر میخواهید درباره ی بهترین دوربین ها برای یوتیوب بدانید مطلب معرفی بهترین دوربین های مناسب یوتیوب در سال 2023 را بخوانید

بهترین دوربین ها برای ولاگ 2023

آن را روی یک پایه یا سطح سه پایه قرار دهید، و وقتی جلوی آن راه می روید، می چرخد تا شما را در قاب نگه دارد. با وجود سنسور بزرگتری که دارد Pocket 2 هنوز یک دوربین ایده آل برای موقعیت های کم نور یا صحنه های با کنتراست بالا نیست. همچنبن تنظیمات صوتی چهار میکروفون بهبودیافته این دوربین به این معنی است که کیفیت صدای مناسبی را دریافت می‌کنید.

3.  Panasonic Lumix GH6 : از بهترین دوربین ها برای ولاگ حرفه ای

نوع: سنسور بدون آینه

اندازه: میکرو چهار سوم

رزولوشن: 25.2 مگاپیکسل

فاصله کانونی موثر: N/A

منظره یاب: EVF، 5.68 میلیون نقطه

مانیتور: صفحه نمایش لمسی 3.0 اینچی، 1.84 میلیون نقطه

قابلیت اتصال: وای فای، بلوتوث

حداکثر وضوح فیلم: 5.7K 60p

اندازه، وزن: 138.4×100.3×99.6mm، 823 گرم

دلایل خرید

+ طیف وسیعی از گزینه های مختلف ویدیو

+ صفحه نمایش همه کاره و هندلینگ عالی

دلایل اجتناب

-بزرگتر و سنگین تر از GH5 II

-فوکوس خودکار آن هنوز از بهترین ها عقب است

GH5 II پاناسونیک یکی از بهترین دوربین‌ ها برای ولاگ بود که پتانسیل خلاقانه زیادی را در بسته‌بندی منسجم ارائه می‌کرد. GH6 تقریباً در هر معیاری از آن بالاتر است: مجهز به سنسور 25.2 مگاپیکسلی Micro Four Thirds واضح تر، می تواند فیلم 5.7K با سرعت 60 فریم بر ثانیه بگیرد. همچنین انبار عظیمی از فرمت‌ها، نرخ فریم و رزولوشن از جمله کاتالوگ بزرگ‌تری ارائه می‌کند، در حالی که خنک‌سازی اجباری فن به معنی زمان ضبط نامحدود است.

در حالی که اندکی بزرگتر از GH5 Mark II است، اما همچنان یک فرم نسبتا قابل حمل را حفظ کرده است. ساختار مستحکم آن با کنترل‌های آشنا و چراغ‌های شاخص جدید جلو و عقب تکمیل می‌شود. صفحه نمایش لمسی 3 اینچی عقب چرخ می‌زند، می‌پیچد و کج می‌شود.

چگونه بهترین دوربین ها برای ولاگ را برای خود انتخاب کنیم؟

از وب‌کم‌های عالی گرفته تا مدل های بدون آینه، بهترین دوربین های ویدیویی در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی عرضه می شوند. بسته به اینکه چگونه می خواهید فیلم بگیرید، ویژگی های مورد نیاز شما متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال، اگر یک فیلمساز سولو هستید، احتمالاً دوربینی با صفحه نمایش لمسی مفصل می خواهید که در هنگام کار به تنهایی، کادربندی نماها را بسیار آسان تر کند. به همین ترتیب، اگر بسیاری از محتوای شما شامل صحبت کردن با دوربین است، به ورودی میکروفون اکسترنال روی دوربین نیاز دارید تا مطمئن شوید که صدای درجه یکی را برای مخاطبان خود ضبط می کنید. فوکوس خودکار قابل اعتماد ردیابی چهره همچنین به این معنی است که سوژه شما حتی اگر در داخل کادر حرکت کند، واضح می ماند.

بسیاری از ولاگرها دوست دارند همزمان راه بروند و صحبت کنند. اگر سبک شما این است، باید دوربینی با لرزشگیر درون بدنه در نظر بگیرید. این کمک می کند تا هر حرکت لرزشی ناشی از قدم های شما را صاف کند. بعضی از دوربین ها با یک گیمبال یکپارچه که با حرکت در چندین محور مقابله می کند تا در سطح باقی بمانند، یک گام فراتر می روند، مانند DJI Pocket 2.

تقریباً همه بهترین دوربین‌ ها برای ولاگ حال حاضر می توانند به صورت استاندارد با وضوح 4K فیلم برداری کنند. اما مهم است فقط وضوح را مدنظر قرار ندهید. برای مثال، فریم ریت بالای 120 فریم در ثانیه و بالاتر به شما امکان می‌دهد فیلم‌های اسلوموشن خیره‌کننده بگیرید. و اگر پس پردازش (post-processing) بخشی از کار شما باشد، عمق رنگ 10 بیتی در ادیت دست شما را باز می‌کند.