برنامه های یوتیوب امسال هیچ نامزدی در جوایز امی دریافت نکردند، اما این پلتفرم در حال برنامه ریزی است تا به سازندگان خود کمک کند تا به این دستاورد برسند. ما بیش از هر زمان دیگری به دیدن یک برنامه یوتیوبی که در حال کسب یک جایزه امی است نزدیک هستیم.با اینکه امسال که هیچ نوع برنامه ای از یوتیوب نامزد نشده است اما یوتیوب و مجموعه ای از ستاره های نوظهور آن می خواهند ما باور کنیم که این پلتفرم در آستانه اعتباردهی در این جریان قرار دارد که به دنبال آن،کسب درآمد از یوتیوب هم اتفاق خواهد افتاد. یک گزارش جدید از وال استریت ژورنال اشاره به استراتژی یوتیوب برای شکستن فصل جوایز دارد و پیشنهاد می دهد که این موضوع “فقط مسئله زمان” است تا یک سریال یوتیوبی جایزه را به خانه ببرد.
البته، مجموعه ای از خالقان محبوب یوتیوب علاقه مند به کسب بخشی از پول و تحسینی هستند که به هنرمندان و خلاقان در رسانه های سنتی اختصاص داده می شود. اما معمولاً این خالقان باید خارج از یوتیوب به دنبال آن بگردند. Mr. Beast یک قرارداد با آمازون پرایم ویدیو دارد؛ فردی که برنامه Skibidi Toilet را ساخته با مایکل بی همکاری کرده است. شان ایوانز و برنامه Hot Ones او فقط با ساختن یک مخاطب بزرگ در یوتیوب موفق به دریافت چند نامزدی امی در دسته برنامه های روزانه شده اند. مشکل اینجاست که هیچ شبکه یا استودیوی متحدی پشت برنامه هایی مثل Hot Ones (یا Chicken Shop Date، یا Good Mythical Morning، و…) وجود ندارد که بتواند یک کمپین بزرگ “برای در نظر گرفتن” راه بیندازد. رأی دهندگان جوایز امی بیشتر افراد مسن هستند و لزوماً با برنامه های یوتیوب آشنا نیستند، و یوتیوب “حمایت روابط عمومی برای خالقانی که خودشان را برای جوایز امی امسال معرفی کرده بودند فراهم کرد، اما کمپین های آن ها را تأمین مالی نکرد.” اما بعد از سالی بدون هیچ نامزدی در امی، یوتیوب جدی شد . این شرکت “فهرستی از دسته بندی های امی که خالقان ممکن است برای سال آینده واجد شرایط باشند از جمله برنامه های گفتگو را شناسایی کرده است.
مری الن کو، مدیر ارشد بازرگانی یوتیوب گفت: “آن ها خودشان نوشتن فیلمنامه، ویرایش، تولید و واقعاً تغییر چهره چیزی که سرگرمی مستقل نامیده می شود را انجام می دهند. … آن ها هنرمندان مستقلی هستند و استودیوهایی که برای آن ها لابی کنند ندارند.”
هنوز چالش های زیادی برای ارتقای محتوای یوتیوب به جریان اصلی وجود دارد. اگرچه این پلتفرم طبق گفته نیلسن بیشترین تعداد تماشاگر را دارد، اما همچنین میزبان هزاران ویدیو است، بنابراین مخاطب بسیار تقسیم شده است. تبلیغ کنندگان همان تضمین ایمنی برند که با یک ویدیوی تصادفی یوتیوب دارند را در یک شبکه تلویزیونی سنتی ندارند. با این حال، تا زمانی که پولی برای به دست آوردن وجود دارد، یوتیوب، خالقان آن و تبلیغ کنندگانش به تلاش خود ادامه خواهند داد. تعجب نکنید اگر سال آینده شان ایوانز را در جوایز امی ببینید.