طبق مصاحبه ای با جک هوانگ، معاون ارشد شرکت AMD، نسخه بعدی فناوری FidelityFX Super Resolution (FSR) این غول فناوری که به نام FSR4 شناخته می شود، ممکن است به طور کامل توسط هوش مصنوعی قدرت گرفته باشد. هوانگ اظهار داشت که هدف از FSR4 بهبود عملکرد و عمر باتری در دستگاه های قابل حمل است، هرچند که این فناوری نزدیک به یک سال است در حال توسعه می باشد.
AMD FSR یک راه حل نرم افزاری است که به برنامه نویسان و توسعه دهندگان بازی های ویدیویی اجازه می دهد بازی را در رزولوشن پایین تری مانند 720p رندر کرده و سپس آن را به رزولوشن های بالاتر مثل 1440p و بالاتر ارتقاء دهند. در حالی که فناوری DLSS شرکت Nvidia برای این عملیات به هسته های Tensor اختصاصی نیاز دارد که فقط در سخت افزارهای پشتیبانی شده موجود است، FSR شرکت AMD می تواند بر روی کارت های گرافیکی مختلف، کنسول ها و دستگاه های موبایل به صورت جداگانه و برای هر بازی فعال شود. نسخه فعلی فناوری ارتقاء تصویر AMD، یعنی FSR 3.1، در عناوینی مانند Black Myth: Wukong ، God of War: Ragnarok و Warhammer 40,000: Space Marine 2 پشتیبانی می شود.
با این که هنوز تاریخ انتشاری برای نسخه بعدی FSR اعلام نشده، AMD در حال پیشرفت به سوی عرضه این فناوری است. در مصاحبه ای با Tom’s Hardware در نمایشگاه IFA 2024، هوانگ اعلام کرد که FSR4 شامل تکنیک های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند تولید و تداخل فریم خواهد بود و عمر باتری در دستگاه هایی مانند ROG Ally X و Lenovo Legion Go را بهبود خواهد داد. او همچنین اشاره کرد که FSR4 از نیمه دوم سال ۲۰۲۳ در حال توسعه است و هدف این است که بازیکنان بتوانند زمان بیشتری را با بازی های محبوب خود بدون نیاز به شارژ مجدد دستگاه ها سپری کنند.
از آنجا که API مربوط به FSR4 هنوز در زمان نگارش این مطلب منتشر نشده است، مشخص نیست که این فناوری جدید چه زمانی به دست توسعه دهندگان خواهد رسید. همچنین روشن نیست که آیا FSR4 تنها برای پلتفرم های دستی یا پردازنده های خاص با گرافیک یکپارچه قابل استفاده خواهد بود یا خیر. نسخه فعلی FSR3 کارت های گرافیکی از سری Radeon RX 5000، سری RTX 20 شرکت Nvidia و خط Intel Arc را پشتیبانی می کند.
اهداف FSR4 شامل بهبود عملکرد و افزایش عمر باتری در دستگاه های پشتیبانی شده است. ممکن است FSR4 همچنان در سطح نرم افزار ادغام شود تا از سازگاری گسترده با دستگاه ها اطمینان حاصل شود. هیچ جدول زمانی دقیقی برای زمانی که API FSR4 به دست توسعه دهندگان بازی می رسد ارائه نشده است.
علاوه بر کار روی FSR4، AMD به تازگی پیش نمایش نرم افزار Radeon Software را منتشر کرده است که از فناوری Fluid Motion Frames 2 روی پردازنده های Ryzen AI 300 پشتیبانی می کند و باعث افزایش عملکرد در لپ تاپ های پشتیبانی شده می شود. AMD اعلام کرده که فناوری Fluid Motion Frames 2 می تواند نرخ فریم در عناوین پشتیبانی شده مانند Cyberpunk 2077 را در رزولوشن 1080p دو برابر کند.