اپل در حال آماده شدن برای عرضه iOS 18.1 در چند روز آینده است. اما همیشه خوب است که نگاهی به آینده بیندازیم و ببینیم به روزرسانی بعدی چه زمانی منتشر خواهد شد. در اینجا بررسی می کنیم که نسخه بتا  iOS 18.2 چه زمانی عرضه می شود.
عرضه iOS 18.1 در هفته آینده
روز گذشته، اپل نسخه RC (نسخه نامزد نهایی) iOS 18.1 را منتشر کرد. این آخرین نسخه بتا است که پیش از عرضه گسترده iOS 18.1 انتظار می رود. همچنین اپل تأیید کرد که iOS 18.1 هفته آینده به صورت عمومی برای همه کاربران عرضه خواهد شد.

این برنامه مشابه سال های گذشته است، زمانی که اپل به روزرسانی های اصلی خود را در اواخر ماه اکتبر منتشر می کرد. طبق گزارش مارک گورمن، این نسخه قرار است روز دوشنبه، 28 اکتبر عرضه شود. حتی اگر این تاریخ دقیقاً محقق نشود، می دانیم که احتمالاً بیش از یک یا دو روز بعد نخواهد بود.این موضوع به ما ایده خوبی از زمان عرضه اولین نسخه بتای iOS 18.2 می دهد.

تاریخ عرضه بتای iOS 18.2
اپل معمولاً یک الگوی استاندارد را برای بیشتر به روزرسانی های بزرگ نرم افزاری خود دنبال می کند. این شرکت ابتدا به روزرسانی را برای عموم منتشر می کند و سپس به سرعت نسخه بتای بعدی را برای تست کنندگان عرضه می کند.انتظار داریم که اپل الگوی آپدیت های قبلی را دوباره دنبال کند.
این بدان معناست که نسخه بتای اول iOS 18.2 باید ظرف چند روز پس از عرضه عمومی بروزرسانی نسخه 18.1 منتشر شود.
بنابراین، زودترین تاریخی که می توان انتظار داشت برای عرضه بتای iOS 18.2، سه شنبه 29 اکتبر است. اما ممکن است یک یا دو روز دیرتر نیز عرضه شود.

یکی از احتمالات این است که اپل قرار است مک های جدید خود را با تراشه M4 هفته آینده عرضه کند که ممکن است باعث شود اپل عرضه بتای iOS 18.2 را کمی به تأخیر بیندازد. این نسخه بتا ممکن است نهایتاً تا دوشنبه 4 نوامبر نیز عرضه شود.
اپل اولین نسخه بتا را ابتدا برای توسعه دهندگان عرضه خواهد کرد و سپس به زودی نسخه عمومی بتا را در دسترس عموم قرار می دهد.

ویژگی های جدید در بتا iOS 18.2
نکته برجسته در iOS 18.1 اولین موج از ویژگی های “Apple Intelligence” خواهد بود. اما این تنها آغاز تلاش های اپل در حوزه هوش مصنوعی است.
انتظار می رود iOS 18.2 شامل برخی از مورد انتظارترین ویژگی های Apple Intelligence باشد.

همچنین Apple mail در iOS 18.2 بهبودهای بزرگی خواهد داشت، از جمله دسته بندی خودکار صندوق ورودی…
آیا شما به نسخه بتای iOS 18.2 می پیوندید؟ کدام ویژگی های جدید بیشتر شما را هیجان زده کرده است؟