اگر گیمر باشید و در ایران زندگی کنید، حتما با مشکلاتی که به دنبال محدودیت های موجود در کشور، برای گیمرها ایجاد میشود سر و کار داشته اید. متاسفانه در کشور ما بازی و استفاده از playstation و Xbox به سادگی دیگر کشورها نیست و به دلیل تحریم، نمیتوان با IP ایران به سرورهای مربوطه وصل شد. در نتیجه برای لذت بردن از بازی های Playstation و Xbox نیاز به روش هایی برای دور زدن محدودیت ها و تحریم ها دارید. یکی از این روش ها استفاده از DNS ها تحریم شکن است که باعث میشود IP شما تغییر کرده و بتوانید ضد تحریم ها اقدام کنید.

DNS های رفع تحریم چطور کار میکنند؟

دی ان اس (DNS) ها وظیفه تبدیل دامین به IP و بالعکس را به عهده دارند. سرویس های DNS تحریم شکن، مثل یک واسطه عمل میکنند و باعث میشوند IP شما تغییر کند. این سرویس ها، ترافیک سایت های تحریم شده را از سرورهایی که در کشورهای دیگر وجود دارند دریافت کرده و به کاربر ارائه میکنند.

مزایای استفاده از DNS برای بازی کردن و گیم

قطعا روش های دیگری هم برای از دور زدن تحریم های مربوط به حوزه گیم وجود دارند. پس چرا میگوییم استفاده از DNS بهترین روش است؟

  • کاهش پینگ بازی: با اینکه مدرک خیلی مستندی درمورد این موضوع وجود ندارد، اما اکثر گیمرها بر این عقیده هستند که اگر از یک DNS تحریم شکن خوب استفاده کنند، پینگ بازی تا حد قابل قبولی پایین آمده و مشکلاتی همچون لگ و اختلالات دیگر را کمتر تجربه خواهند کرد.
  • افزایش امنیت: برخی از DNS هایی که تمرکزشان بر روی از بین بردن تحریم های مربوط به بازی ها است، از تمهیدات امنیتی استفاده میکنند که مانع حملات مختلف میشود و همین موضوع میتواند به شکل غیرمستقیم، امنیت شبکه اینترنتی شما را بیشتر کند.
  • اتصال پایدارتر: مزیت سرویس های DNS ضد تحریم نسبت به VPN ها همین اتصال پایدار است. اگر هنگام بازی از وی پی ان استفاده کنید، ممکن است با قطع و وصلی زیاد مواجه شوید و احتمالا با این اوضاع تجربه خوبی در بازی های آنلاین نخواهید داشت. درحالیکه DNS ها یک اتصال پایدار و بدون قطعی برایتان فراهم میکنند و تجربه خوبی را برایتان به همراه خواهند داشت.

DNS تحریم شکن

لیست بهترین سرویس های DNS تحریم شکن

سرویس های مختلفی وجود دارند که متناسب با نیاز و ترجیحات شخصی خود میتوانید هر یک از آن ها را انتخاب کنید. در این بخش تمامی DNS های ضد تحریم را به شما معرفی میکنیم تا از بین آن ها انتخاب کنید.

 DNS شکن

سرویس دی ان اس شکن (shecan.ir) از اولین سرویس های موجود برای دور زدن تحریم ها در کشور بود که پشتیبانی بسیار گسترده ای دارد. در خیلی از موارد میتوان از این DNS ها برای رفع تحریم های موجود برای بازی های xbox و playstation نیز استفاده کرد.

178.22.122.100

185.51.200.2

DNS 403

کاربرد دی ان اس های 403 (403.online) بیشتر در حوزه برنامه نویسی است و توسعه دهندگان زیادی برای رفع مشکل دسترسی به کتابخانه ها و وبسایت های مربوطه از این سرویس ضد تحریم استفاده میکنند.

10.202.10.202

10.202.10.102

DNS بگذر

از دیگر سرویس های DNS تحریم شکن میتوان به بگذر (begzar.ir) اشاره کرد. این سرویس گستره وسیعی از وبسایت های تحریمی را پشتیبانی میکند که از بین آن ها میتوان به xbox و playstation نیز اشاره کرد که میتوانید با دی ان اس بگذر از بازی های آن ها استفاده کنید.

185.55.226.26

185.55.225.25

DNS رادار

یکی از محبوب ترین و رایج ترین سرویس های DNS تحریم شکن در بین گیمرها، سرویس دی ان اس رادار (radar.game) است. این سرویس توسط گروهی از گیمرها و با حمایت وزارت ارتباطات ایجاد شد و استفاده از آن رایگان است! با استفاده از این سرویس DNS به دلیل ایجاد CDN محتوای بازی در داخل کشور، سرعت دانلود و آپلود و لود بازی ها تا حد زیادی بهتر میشود. اگر میخواهید با استفاده از یک DNS ضد تحریم از بازی های xbox و playstation لذت ببرید، شاید بتوان گفت این سرویس بهترین انتخاب است.

10.202.10.10

10.202.10.11

DNS الکترو

در بین بهترین سرویس های DNS تحریم شکن میتوان به سرویس دی ان اس الکترو (electrotm.org) نیز اشاره کرد. تمرکز این سرویس بر روی رفع تحریم های موجود بر وبسایت ها، نرم افزارها و بازی ها است.

78.157.42.100

78.157.42.101

تنظیم DNS روی پلی استیشن

آموزش وارد کردن DNS در شبکه پلی استیشن

برای وارد کردن دی ان اس در شبکه playstation کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. دستگاه پلی استیشن خودر را روشن کنید.
  2. به منوط تنظیمات وارد شوید.
  3. برای اتصال DNS وارد بخش شبکه شوید.
  4. DNS ای که از بین لیست سرویس های تحریم شکن بالا معرفی کردیم و برای خود انتخاب کردید را در این قسمت وارد کنید.
  5. دوباره وارد تنظیمات پلی استیشن خود شوید و گزینه شبکه یا network را انتخاب کنید.
  6. حال وارد بخش تنظیمات همین بخش شوید.
  7. گزینه Set Up Internet Connection را انتخاب کنید.
  8. در این مرحله با انتخاب کانکشن خود می‌توانید DNS مدنظر خود را وارد کنید.
  9. مجدد بر روی کانکشن مورد نظر آمده ولی روی آن کلیک نکنید.
  10. بر روی کنترلر دکمه Option را فشار دهید تا یک منو برای شما باز شود. در این قسمت شما به بخش وارد کردن DNS هدایت خواهید شد.
  11. با انتخاب یکی از گزینه‌های Primary DNS یا Secondary DNS با توجه به DNS های بخش قبل، می‌توانید دی ان اس مربوطه را وارد کنید. و سپس بر روی دکمه Ok کلیک کنید.
  12. به صفحه اول باز گردید و از طریق گزینه Connection Status یک بار Test Internet Connection بگیرید تا از اتصال درست خود به اینترنت و کار کردن DNS مطمئن شوید.

روش تغییر DNS در ایکس باکس سری ایکس و سری اس

  1. وارد بخش Profile & systemدر ایکس باکس شده و وارد تنظیمات شوید.
  2. در تنظیمات کنسول از بخش General تنظیمات مربوط به شبکه یعنی Network settings را انتخاب کنید.
  3. وارد تنظیمات پیشرفته شبکه یا همان Advanced settings شوید.
  4. در این بخش تنظیمات دی‌ان‌اس (DNS settings) را انتخاب کنید.
  5. برای تنظیم دستی دی‌ان‌اس گزینه Manual را انتخاب کرده و DNS دلخواه خود را تنظیم کنید.

بهترین DNS ایکس باکس

بهترین DNS ها برای بازی های ایکس باکس و پلی استیشن

سرویس های DNS که به طور ویژه بر روی رفع تحریم های مربوط به بازی و کاهش پینگ فعالیت دارند، دی ان اس های دارا  الکترو هستند. با این وجود میتوانید در صورت نیاز بنا به هر دلیلی، از سرویس های DNS شکن و بگذر و دیگر سرویس های موجود نیز استفاده کنید.

امکان خرید بازی‌های Xbox از اپلیکیشن اندروید