Movie Gen، یک تولیدکننده ویدیوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی از شرکت متا است که قادر به تولید فیلم های با کیفیت بالا همراه با صدا می باشد. این شرکت امروز اعلام کرد که این ابزار می تواند به صورت خودکار کلیپ های جدیدی از طریق ورودی های متنی تولید کند و یا چهره شما را به ویدیوهای موجود اضافه کند. این اعلان چندین ماه پس از رونمایی از مدل Sora توسط OpenAI منتشر شد.مدلی که می تواند ویدیوها را از طریق متن تولید کند.با این حال، دسترسی عمومی به Movie Gen هنوز فراهم نشده است.

Movie Gen از ورودی های متنی برای تولید خودکار ویدیوهای جدید استفاده می کند و همچنین قادر به ویرایش ویدیوهای موجود یا تصاویر ثابت است. نیویورک تایمز گزارش می دهد که صدای اضافه شده به ویدیوها نیز توسط هوش مصنوعی تولید می شود و با تصاویر همخوانی دارد و شامل صداهای محیطی، افکت های صوتی و موسیقی پس زمینه است. این ویدیوها می توانند در نسبت های ابعادی مختلف تولید شوند.

علاوه بر تولید کلیپ های جدید، متا می گوید که Movie Gen می تواند ویدیوهای سفارشی از تصاویر بسازد یا یک ویدیوی موجود را ویرایش کرده و عناصر مختلف آن را تغییر دهد. یکی از مثال هایی که توسط شرکت به اشتراک گذاشته شده، تصویری ثابت از یک زن را نشان می دهد؛ در ویدیوی تولید شده، او در یک مزرعه کدو تنبل نشسته و نوشیدنی می نوشد. Movie Gen همچنین می تواند برای ویرایش ویدیوهای موجود استفاده شود و سبک ها و انتقال ها را تغییر داده یا عناصری که قبلاً وجود نداشتند، اضافه کند. در یک نمونه دیگر که توسط متا به اشتراک گذاشته شده، یک ویدیوی نسبتاً بی خطر از یک دونده نشان داده می شود که به روش های مختلف توسط هوش مصنوعی ویرایش شده است: در یک فریم ، پس زمینه به یک صحرای خشک تغییر یافته است. در فریم دیگر، دونده لباس دایناسور پوشیده است. تمام این تغییرات می توانند از طریق ورودی های متنی اعمال شوند.

تقریباً دو سال پس از اینکه تولیدکننده های تصویر و ویدیو با هوش مصنوعی به جریان اصلی فناوری وارد شدند، شرکت های هوش مصنوعی این فناوری را به مراتب پیشرفته تر کرده اند. در شش ماه گذشته، شرکت های بزرگی مانند گوگل و OpenAI در حال کار بر روی ابزارهای مشابهی هستند و همچنین استارتاپ های کوچکتری نیز در این حوزه فعالیت می کنند. مدل Sora از OpenAI که اولین بار در فوریه معرفی شد، هنوز به طور عمومی عرضه نشده است؛ این هفته، یکی از همکاران اصلی که بر روی این پروژه کار می کرد، شرکت را برای پیوستن به گوگل ترک کرد.

مدیر ارشد محصول متا، در Threads نوشت :

شرکت هنوز آماده نیست تا این محصول را به زودی عرضه کند، زیرا هزینه های تولید آن بالا است و زمان تولید نیز طولانی است. تولیدکننده های تصویر با هوش مصنوعی نگرانی هایی در مورد مالکیت آثار و استفاده های بالقوه مضر ایجاد کردند و تولیدکننده های ویدیو با هوش مصنوعی این نگرانی ها را تشدید کرده اند.

گزارش ها نشان می دهند که استارتاپ هوش مصنوعی Runaway مدل تولید ویدیوی خود را بر اساس هزاران ویدیوی استخراج شده از یوتیوب آموزش داده است، چیزی که مدیرعامل یوتیوب، نیل موهان، قبلاً گفته بود که نقض شرایط استفاده از این پلتفرم است. در یک پست وبلاگی، متا اعلام کرد که Movie Gen را بر اساس “ترکیبی از داده های مجاز و عمومی” آموزش داده است، اما مشخص نکرد که دقیقاً از چه منابعی استفاده شده است.

افراد خلاق مانند فیلمسازان، عکاسان، هنرمندان، نویسندگان و بازیگران نیز نگران تاثیر این تولیدکننده های هوش مصنوعی بر معیشت خود هستند. هوش مصنوعی یکی از موضوعات محوری در چندین اعتصاب، از جمله اعتصاب های تاریخی مشترک اتحادیه بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA) و اتحادیه نویسندگان آمریکا (WGA) در سال گذشته بوده است.