گوگل در حال آزمایش یک ویژگی جدید تأیید است که به کاربران کمک می کند تا از کلیک روی لینک های جعلی یا کلاهبردارانه خودداری کنند. برخی از کاربران مشاهده کرده اند که یک علامت تیک آبی در کنار لینک های کسب وکارهای معتبر در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شده است. این علامت نشان دهنده این است که شرکت مورد نظر، مانند متا یا اپل، واقعی است و نه یک نسخه تقلبی که سعی دارد از یک برند معتبر سوء استفاده کند.

مولی شاهین، سخنگوی روابط عمومی گوگل، در گفتگو با وب سایت The Verge گفت:

«ما به طور منظم ویژگی هایی را آزمایش می کنیم که به خریداران کمک می کند تا کسب وکارهای قابل اعتماد را به صورت آنلاین شناسایی کنند، و در حال حاضر در حال اجرای آزمایشی کوچک برای نمایش علامت تیک در کنار برخی کسب وکارها در گوگل هستیم.»

یکی از کارکنان وب سایت خبری، علامت های تیک را در کنار لینک های سایت های رسمی شرکت هایی مانند مایکروسافت، متا، اپیک گیمز، اپل، آمازون و HP مشاهده کرده است. با این حال، هنگامی که او با حساب کاربری دیگری وارد گوگل شد، این علامت ها دیگر نمایش داده نشدند. این نشان می دهد که این آزمایش هنوز به طور گسترده منتشر نشده است. با نگه داشتن نشانگر ماوس روی این علامت تیک، پیامی نمایش داده می شود که توضیح می دهد: «سیگنال های گوگل نشان می دهند که این کسب وکار، همان کسب وکاری است که ادعا می کند.» این تأیید با استفاده از مواردی مانند بررسی وب سایت، داده های Merchant Center و بازبینی های دستی تعیین می شود.

به نظر می رسد این آزمایش جدید جستجو، توسعه ای از ویژگی Brand Indicators for Message Identification (BIMI) گوگل باشد که برای نمایش علامت های تأیید در برنامه های وب و موبایل جیمیل در کنار فرستندگانی که پلتفرم تأیید را پذیرفته اند، استفاده می شود. گوگل هنوز به طور رسمی از علامت های تأیید در جستجو رونمایی نکرده است و همچنین اعلام نکرده که چه زمانی (یا اگر) این ویژگی به طور گسترده برای کاربران در دسترس خواهد بود.