در این وبلاگ به بررسی افشاگری زودهنگام بازی Echoes of Wisdom و شباهت آن با شایعات قبلی Tears of the Kingdom پرداخته ایم و  همچنین نگاهی به واکنش نینتندو به دزدی دیجیتال و تأثیرات آن بر جامعه شبیه سازی کنسول های نینتندو انداخته ایم.

بازی The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom ( آنلاین) لو رفته است و فایل قابل بازی این عنوان در اواخر سپتامبر ۲۰۲۴ در چندین سایت تورنت مشاهده شده است. به این ترتیب، دزدان دیجیتال توانسته اند تقریباً یک هفته قبل از عرضه رسمی، نسخه ای از این بازی را به دست آورند.

Echoes of Wisdom قرار است در تاریخ ۲۶ سپتامبر به بازار عرضه شود و انتظار می رود که این بازی آخرین نسخه اختصاصی کنسول Switch در سری The Legend of Zelda باشد. با این حال، برخی از افراد با هک کردن و استفاده از نسخه های غیرقانونی بازی، زودتر از موعد رسمی مشغول به تجربه آن شده اند.

در حالی که بسیاری از طرفداران همچنان منتظر عرضه رسمی این بازی هستند، دزدان دیجیتال از طریق دانلود ROM بازی، شروع به بازی Echoes of Wisdom کرده اند. این فایل ها در روز شنبه، ۲۱ سپتامبر، یعنی پنج روز قبل از عرضه رسمی آن، به صورت آنلاین منتشر شد. این در حالی است که تنها یک هفته قبل، یک فرد دیگر با افتخار از بازی کردن زودهنگام این عنوان خبر داده و برخی از گیم پلی آن را فاش کرده بود.

تاریخ در مورد Echoes of Wisdom تکرار شده است، چرا که نسخه قبلی این سری نیز پیش از رسیدن به فروشگاه ها به دست دزدان دیجیتال افتاد. در آن زمان، نسخه های اولیه Tears of the Kingdom در اواخر آوریل ۲۰۲۳ به بازار سیاه راه پیدا کرد و در نهایت، یکی از این نسخه ها توسط شخصی خریداری شد و فایل های آن در تاریخ ۲ می، ده روز قبل از عرضه رسمی بازی، به صورت آنلاین فاش شد.

نشت Tears of the Kingdom بدون واکنش نماند و منجر به تعطیلی دو شبیه ساز محبوب Yuzu و Citra توسط نینتندو شد. Yuzu مجبور شد توسعه خود را متوقف کند زیرا نینتندو ادعا کرد این شبیه ساز باعث تسهیل دزدی دیجیتال شده و بیش از یک میلیون نسخه غیرقانونی از Tears of the Kingdom با استفاده از آن بازی شده است. در همین حین، تعطیلی شبیه ساز Citra نیز به عنوان یک آسیب جانبی رخ داد، زیرا توسعه دهندگان آن همان افرادی بودند که پشت Yuzu قرار داشتند. افزایش چشمگیر حمایت مالی از Patreon پروژه Yuzu پس از نشت Tears of the Kingdom نیز مزید بر علت شد و باعث شد توسعه دهندگان این پروژه در دفاع از خود مبنی بر عدم بهره برداری از دزدی دیجیتال، ناکام بمانند.

توسعه دهنده Yuzu به نام Tropic Haze توافق کرد که برای حل وفصل این پرونده، مبلغ ۲.۴ میلیون دلار به نینتندو بپردازد. با این حال، توسعه Yuzu مدت ها قبل از نهایی شدن این توافق متوقف شده بود. در ادامه، یک گروه دیگر کد منبع باز Yuzu را برداشتند و شبیه ساز جدیدی به نام Suyu را راه اندازی کردند. نام این شبیه ساز به طرز طعنه آمیزی اشاره به سرنوشت شبیه ساز قبلی دارد (Suyu به معنای “از تو شکایت می کنیم”).

Suyu یکی از شبیه سازهایی است که دزدان دیجیتال اکنون برای اجرای نسخه لو رفته Echoes of Wisdom از آن استفاده می کنند، همراه با شبیه ساز Ryujinx. اکنون باید دید که آیا این نشت منجر به تلاش دیگری از سوی نینتندو برای برخورد با شبیه سازها و دزدی دیجیتال خواهد شد یا خیر.