اپل در روز دوشنبه از سری آیفون 16 پرو رونمایی کرد که دارای صفحه نمایش‌ های بزرگتر، تراشه جدید A18 Pro و عمر باتری بهبود یافته است. این شرکت اعلام کرد که آیفون 16 پرومکس، “بهترین عمر باتری در تاریخ آیفون” را خواهد داشت.

گوشی‌های پرچمدار جدید اپل دارای صفحه‌ نمایش‌ های کمی بزرگتر هستند: 6.3 اینچ در آیفون 16 پرو و 6.9 اینچ در آیفون 16 پرومکس (در مقایسه با 6.1 اینچ و 6.7 اینچ در آیفون 15 پرو و 15 پرومکس). اپل همچنین اعلام کرده است که این گوشی‌ها “نازک‌ترین حاشیه‌ها در بین محصولات اپل” را دارند. بدنه این گوشی‌ها همچنان از تیتانیوم ساخته شده و در چهار رنگ عرضه می‌شوند: مشکی، سفید، طبیعی و یک رنگ جدید به نام “تیتانیوم صحرایی”. سری آیفون 16 پرو دارای تراشه A18 Pro است که با یک موتور عصبی 16 هسته‌ای عرضه می‌شود که اپل ادعا می‌کند عملکردی فوق‌العاده برای ویژگی‌های Apple intelligence ارائه می‌دهد. این تراشه 15 درصد سریع‌تر از آیفون 15 پرو است و همچنین بهبود عملکرد گرافیکی دارد، به لطف GPU شش هسته‌ای که 20 درصد سریع‌تر از A17 Pro در آیفون 15 پرو است.

آیفون 16 پرو دارای دوربین 48 مگاپیکسلی “Fusion”، دوربین اولترا واید 48 مگاپیکسلی جدید و دوربین تله فوتوی 12 مگاپیکسلی با زوم 5 برابری است. در آیفون 16 پرو معمولی، این دوربین تله‌فوتو دارای طراحی تتراپریسم است که قبلاً به صورت انحصاری در آیفون 15 پرومکس دیده می‌شد. سری آیفون 16 همچنین دکمه جدید “کنترل دوربین” را معرفی کرده است و اپل اعلام کرده است که با یک بروزرسانی نرم‌افزاری که در اواخر امسال ارائه می‌شود، این دکمه به یک شاتر دو مرحله‌ای تبدیل خواهد شد. اپل همچنین از سبک‌های جدید عکاسی رونمایی کرده و شما می‌توانید بعد از گرفتن عکس، سبک‌های عکس‌هایتان را تغییر دهید. آیفون 16 پرو همچنین قادر است ویدئوهای 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه ضبط کند و می‌توانید سرعت پخش را بعد از ضبط در برنامه Photos تنظیم کنید.

اپل همچنین بهبود های سخت‌افزاری صوتی در آیفون 16 پرو را تبلیغ کرده است، از جمله چهار میکروفون “کیفیت استودیو”. همچنین می‌توانید هنگام ضبط ویدئوی فضایی، صدای فضایی ضبط کنید. در یک به‌روزرسانی که در اواخر امسال به برنامه Voice Memos اضافه می‌شود، می‌توانید یک ترک موسیقی را روی یک ضبط اضافه کنید، که می‌تواند برای ضبط موسیقی مفید باشد.

اپل می‌گوید که گوشی‌های پرو امسال “گامی بزرگ در بهبود عمر باتری” خواهند داشت و ادعا می‌کند که آیفون 16 پرومکس دارای “بهترین عمر باتری در تاریخ آیفون” خواهد بود . به لطف “طراحی داخلی بهینه شده” و تراشه A18 Pro. با آیفون 16 پرومکس می‌توانید تا 33 ساعت پخش ویدئو داشته باشید، در حالی که با آیفون 16 پرو تا 27 ساعت پخش ویدئو دریافت خواهید کرد. گوشی‌های آیفون 16 پرو از سرعت شارژ MagSafe تا 25 وات پشتیبانی می‌کنند و همچنین دارای گواهی Qi2 هستند.

قیمت آیفون ۱۶ چقدر است؟

قیمت آیفون 16 پرو با حافظه داخلی 128 گیگابایتی از 999 دلار شروع می‌شود، در حالی که قیمت آیفون ۱۶ پرومکس با حافظه داخلی 256 گیگابایتی از قیمت 1,199 دلار آغاز می‌شود. شما می‌توانید گوشی‌های پرو جدید را از جمعه، 13 سپتامبر پیش‌خرید کنید و از 20 سپتامبر در دسترس خواهند بود.

اپل این گوشی‌های جدید را در حالی عرضه می‌کند که به سمت هوش مصنوعی و ویژگی‌های Apple intelligence حرکت می‌کند، برخی از این ویژگی‌ها قرار است در اکتبر به صورت بتا در دسترس قرار گیرند. (این شرکت ادعا می‌کند که همه آیفون‌های جدید امسال از “ابتدای طراحی” برای Apple intelligence ساخته شده‌اند.) مانند دیگر شرکت‌های فناوری، هوش مصنوعی یکی از تمرکز‌های بزرگ اپل در سال جاری است و این شرکت قبلاً چندین ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی را در آخرین کنفرانس توسعه‌ دهندگان خود معرفی کرده است، از جمله یک Siri بهبود یافته و یکپارچگی با OpenAI’s ChatGPT.