اپل واچ سری ۱۰ با صفحه نمایش بزرگتر و طراحی باریک تر معرفی شد. اپل واچ سری ۱۰ جدیدترین عضو خانواده ساعت های هوشمند اپل است که دارای صفحه نمایشی بزرگتر از اپل واچ اولترا می باشد. نسخه دهم اپل واچ در رویداد اپل روز دوشنبه معرفی شد و دارای صفحه نمایش OLED عریض با زاویه دید گسترده است که ۴۰ درصد روشن تر بوده و از صفحه نمایش اپل واچ اولترا نیز بزرگتر است.

اپل واچ سری ۱۰ تنها ۹.۷ میلی متر ضخامت دارد و این یعنی ۱۰ درصد باریک تر و ۱۰ درصد سبک تر از اپل واچ سری ۹ است. اپل می گوید صفحه نمایش OLED بزرگتر این ساعت هوشمند، که بزرگترین صفحه نمایشی است که تاکنون در اپل واچ استفاده شده، این امکان را فراهم می کند که یک خط اضافی متن روی صفحه نمایش داده شود و بررسی ایمیل ها و پیام ها برای کاربران آسان تر شود. با اینکه اندازه قاب سری ۱۰ به دو سایز کمی بزرگتر: ۴۲ و ۴۶ میلی متر افزایش یافته، اما همچنان با بندهای طراحی شده برای سری ۹ و قدیمی تر سازگار است. همچنین بندهای جدید طراحی شده برای سری ۱۰ نیز با مدل های قدیمی تر سازگار خواهند بود.

این ساعت با استفاده از تراشه جدید S10 SiP که دارای موتور عصبی چهار هسته ای است، به بازار عرضه می شود و دارای بدنه آلومینیومی براق و پشت فلزی جدیدی است که آنتن های مختلف ساعت هوشمند را در خود جای داده است. این ساعت همچنان ضد آب تا عمق ۵۰ متر است و دارای سیم پیچ شارژ بزرگتری است که امکان شارژ سریع تر را فراهم می کند. باتری سری ۱۰ می تواند در تنها ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ شود و عمر باتری آن حدود ۱۸ ساعت تخمین زده می شود.

سری ۱۰ اولین اپل واچی است که دارای قابلیت تشخیص آپنه خواب (در انتظار تایید FDA) است و از شتاب سنج ساعت هوشمند برای پایش تنفس کاربر هنگام خواب استفاده می کند. آپنه خواب وضعیتی است که باعث می شود افراد هنگام خواب به طور ناگهانی تنفسشان متوقف شود و معمولاً با تجهیزاتی که قلب، الگوهای تنفس، فعالیت مغز و حتی حرکات اندام های فرد را پایش می کنند تشخیص داده می شود. اگر سری ۱۰ نشانه هایی از آپنه خواب را تشخیص دهد، به کاربر هشدار داده و گزارشی دقیق ارائه می کند که می تواند با دکتر به اشتراک گذاشته شود تا تشخیص رسمی انجام شود.

اپل واچ ۱۰

بلندگوهای سری ۱۰ کوچکتر شده اند تا عمر باتری ساعت هوشمند را بهبود بخشند، اما اپل می گوید این تغییر تاثیری بر عملکرد صدای ساعت ندارد. برای اولین بار، بلندگوهای سری ۱۰ نیز می توانند برای پخش صوت، از جمله موسیقی و پادکست ها، استفاده شوند و به بلندگوهای ساعت محدود نمی شوند.

با استفاده از حسگر دما و حسگر عمق داخلی، سری ۱۰ اطلاعاتی را به غواصان و شناگران سطحی ارائه می دهد که چقدر در عمق هستند. به عنوان بخشی از watchOS 11، این ساعت هوشمند جدید همچنین شامل اپلیکیشن Tides اپل و بهبود پایش قایقرانی برای کایاک سواران می شود. اپل واچ سری ۱۰ در رنگ ها و پوشش های مختلف، از جمله یک گزینه جدید آلومینیومی براق مشکی جت و نسخه ای از تیتانیوم طبیعی، طلایی و خاکستری تیره که ۲۰ درصد سبک تر از سری ۹ است، در دسترس خواهد بود. این ساعت از امروز قابل پیش سفارش است و از ۲۰ سپتامبر با قیمت ۳۹۹ دلار برای نسخه GPS-فقط و ۴۹۹ دلار برای نسخه دارای قابلیت سلولار عرضه خواهد شد. نسخه تیتانیومی از ۶۹۹ دلار شروع می شود.

اپل واچ سری ۱۰ همچنین با watchOS 11 عرضه می شود که چندین ویژگی جدید با تمرکز بر تناسب اندام از جمله اپلیکیشن Vitals، اندازه گیری بار تمرین که به شما می گوید آیا در سطح فعالیت و تمرین معمول خود قرار دارید یا خیر، و گزینه ای برای توقف حلقه های فعالیت، به طوری که روزهای استراحت، روند طولانی شما را پایان نمی دهند، به همراه دارد.

نسل دهم اپل واچ پس از نزدیک به یک دهه به روزرسانی های تکراری برای ساعت هوشمند شرکت ارائه می شود. اپل ابتدا تمرکز خود را بر بازاریابی آن به عنوان یک لوازم جانبی مد و همراه آیفون متمرکز کرده بود، اما اپل واچ به لطف ارتقاء های سخت افزاری و ویژگی های جدید اضافه شده به watchOS، به یک ابزار حیاتی برای سلامتی و تناسب اندام تبدیل شده است.

تشخیص آپنه خواب در اپل واچ سری ۱۰

سری ۱۰ به دنبال اپل واچ سری ۹ از سال گذشته می آید که ویژگی هایی مانند «double tap» برای پاسخگویی به تماس ها با یک دست، صفحه نمایش روشن تر و تراشه جدید S9 SiP را معرفی کرد که پردازش سریع تر درخواست های سیری را در دستگاه ارائه می داد.

پیش از آن، اپل واچ سری ۸ حسگرهای دما را برای بهبود پیگیری سلامتی به همراه شناسایی تصادف معرفی کرد و در کنار اپل واچ اولترا که دارای صفحه نمایش بزرگتر، دکمه های اضافی و طراحی مقاوم تر و بادوام تر بود، برای رقابت با محصولات متمرکز بر فعالیت های در فضای باز از شرکت هایی مانند گارمین و سونتو عرضه شد.