اپل امروز آماده است تا رویداد سالانه معرفی آیفون خود را در مقر اصلی خود در کوپرتینو، کالیفرنیا برگزار کند. با این حال، نام رویداد امسال با عنوان “It’s Glowtime” توجه کاربران در سراسر جهان، به ویژه در شبکه های اجتماعی، را جلب کرده و بسیاری را به این فکر انداخته که چرا شرکت تحت رهبری تیم کوک این نام را برای معرفی آیفون ۱۶ انتخاب کرده است.

چرا رویداد معرفی آیفون ۱۶ با عنوان “It’s Glowtime” برگزار می شود؟

اپل سابقه طولانی در استفاده از نام ها و پوسترهای مرموز برای رویدادهای خود دارد که به طرفداران وفادار این شرکت سرنخی درباره محصولات آتی می دهد. مثل همیشه، این شرکت درباره دلایل انتخاب این نام رویداد به شدت سکوت کرده است و معمولاً این موضوع فقط زمانی روشن می شود که رویداد رسمی آغاز می شود. اما امسال به نظر می رسد که معنای پشت عنوان “It’s Glowtime” ممکن است راحت تر از سال های گذشته قابل تشخیص باشد.

رنگ هایی که اطراف لوگوی اپل در پوستر “It’s Glowtime” دیده می شوند، شباهت زیادی به رنگ های مربوط به دستیار صوتی سیری دارند. این موضوع می تواند نشانه ای از معرفی ویژگی های جدید مرتبط با سیری باشد که احتمالاً در جریان این مراسم معرفی خواهد شد.

شایان ذکر است که اپل پیش تر در کنفرانس WWDC 2024، معرفی ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی (Apple Intelligence) را برای iOS 18 اعلام کرده بود. در جریان آن رویداد، اپل همچنین اعلام کرد که سیری به گونه ای بازطراحی خواهد شد که صدای آن طبیعی تر، متنی تر و شخصی تر باشد و تجربه کاربری ساده تر و سریع تری را ارائه دهد. همچنین قرار است طراحی سیری تغییر کند و زمانی که این دستیار صوتی فعال باشد، نورهای درخشانی دور لبه های صفحه کاربر مشاهده شود.

آیا سیری بازطراحی شده بخشی از سری آیفون ۱۶ در زمان عرضه خواهد بود؟

بر اساس گزارشی از مارک گورمن از بلومبرگ، بسیاری از ویژگی های جدید هوش مصنوعی اپل، از جمله بازطراحی سیری، در زمان معرفی آیفون ۱۶ در دسترس نخواهند بود و فقط در سال آینده عرضه خواهند شد. گورمن می گوید که ویژگی های اپل اینتلیجنس در زمان عرضه به خلاصه سازی پیام ها و اعلان ها محدود خواهند شد و با ویژگی های پیشرفته هوش مصنوعی که رقبایی مانند گلکسی S24 و پیکسل 9 پرو ارائه می دهند، هم خوانی نخواهند داشت.

با وجود این تأخیرها، گورمن تأکید می کند که رویداد امروز یک گام مهم برای اپل در جهت اثبات توانایی های این شرکت در زمینه هوش مصنوعی به مشتریان و وال استریت خواهد بود.