بر اساس گزارش هایی که اخیراً منتشر شده، تأخیر در عرضه بازی Black Myth: Wukong برای کنسول های Xbox به دلیل توافق انحصاری با Sony است و به خاطر مشکلات فنی نیست . یک منبع آگاه به IGN اعلام کرده که تأخیر این بازی در Xbox به هیچ وجه به مسائل فنی مانند مشکل نشت حافظه که توسط یک افشاگر اسپانیایی به نام eXtas1s مطرح شده بود، مربوط نیست. این افشاگر ادعا کرده بود که به دلیل این مشکل، بازی Black Myth: Wukong نتوانسته بود تست های شناسایی باگ را پشت سر بگذارد و به همین دلیل به طور نامحدود به تعویق افتاده است.

اما طبق اطلاعاتی که IGN به دست آورده است، هیچ مشکل فنی ای که باعث تأخیر بازی Black Myth: Wukong شود، به Xbox گزارش نشده است. منبع مذکور تأکید کرد که تأخیر نسخه Xbox به دلیل توافق انحصاری ای است که بین Game Science و Sony وجود دارد و تا کنون به صورت عمومی اعلام نشده است. این منبع شایعات مربوط به مشکلات فنی در Xbox را “نادرست” توصیف کرد.

این اطلاعات جدید پس از یک سری شایعات و اظهارات متناقض که از ژوئن گذشته آغاز شده بود، منتشر شده است. اولین بار زمانی که نسخه Xbox Series X|S از تریلر Black Myth: Wukong که در Summer Game Fest نمایش داده شد، حذف شد، توجه ها به این تأخیر جلب شد. در بخش سوالات متداول Game Science نیز اعلام شده بود که این شرکت همچنان در حال بهینه سازی نسخه Xbox Series X|S است. در این بخش ذکر شده بود : “ما در حال حاضر نسخه Xbox Series X|S را بهینه سازی می کنیم تا به استانداردهای کیفی ما برسد، بنابراین این نسخه به طور همزمان با سایر پلتفرم ها منتشر نخواهد شد. ما بابت این تأخیر عذرخواهی می کنیم و تلاش می کنیم که زمان انتظار برای کاربران Xbox را به حداقل برسانیم. تاریخ انتشار را به محض رسیدن به استانداردهای کیفی خود اعلام خواهیم کرد.”

Microsoft در تاریخ 21 ژوئن بیانیه ای منتشر کرد که در آن آمده بود: “ما برای عرضه Black Myth: Wukong بر روی Xbox Series X|S هیجان زده هستیم و با Game Science همکاری می کنیم تا این بازی را به پلتفرم های خود بیاوریم. نمی توانیم در مورد توافق هایی که شرکای ما با دیگر دارندگان پلتفرم ها انجام داده اند، اظهار نظر کنیم، اما همچنان بر این هدف متمرکز هستیم که Xbox بهترین پلتفرم برای گیمرها باشد و بازی های عالی در مرکز این تلاش ها قرار دارند.”

شایعات مربوط به مشکلات فنی بخشی از آن به دلیل مشکلاتی بود که بازی Baldur’s Gate 3 در سال 2023 بر روی Xbox با آن مواجه شده بود. در آن زمان، نسخه Xbox این بازی به دلیل دشواری های بهینه سازی برای Xbox Series S تا دسامبر به تأخیر افتاد. Larian در نهایت مجبور شد قابلیت کوآپ صفحه نمایش تقسیم شده را از نسخه Xbox Series S حذف کند تا بازی Baldur’s Gate 3 را به پلتفرم Microsoft برساند.

این شایعات با توجه به اینکه Black Myth: Wukong به عنوان یک بازی با کیفیت فنی بسیار بالا شناخته می شود، تقویت شد. طبق بررسی ها، کیفیت گرافیکی این بازی حتی یک سیستم با کارت گرافیک RTX 4090 را تحت فشار قرار داده است. شرکت Game Science از هر گونه مشکلات فنی که بازیکنان با آن مواجه شده اند عذرخواهی کرده و امروز یک پچ 1.6 گیگابایتی با اصلاحات و تنظیمات مختلف منتشر کرد. با این حال، Black Myth: Wukong همچنان عملکرد خوبی داشته و تعداد بازیکنان همزمان این بازی در Steam به عدد باورنکردنی 37 میلیون نفر رسید. همچنین این بازی توانسته در سه روز اول پس از انتشار، بیش از 10 میلیون نسخه فروش داشته باشد.

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که نسخه Xbox بازی Black Myth: Wukong چه زمانی منتشر خواهد شد.