بعد از معرفی درست و حسابی این بازی در اوایل سال جاری، استودیو MachineGames سرانجام تاریخ انتشار Indiana Jones and the Great Circle اعلام شد که در تاریخ 9 دسامبر 2023 برای پلتفرم های PC و Xbox Series X/S عرضه خواهد شد. علاوه بر این، مشخص شد که این بازی در بهار 2025 برای PS5 نیز منتشر می شود.

در جریان اعلامیه های ایکس باکس در گیمزکام 2024، این شرکت تاریخ های انتشار این بازی را تأیید کرد و گزارش های مختلفی که مبنی بر عرضه آن برای پلی استیشن منتشر شده بود را نیز تأیید کرد. گزارش های اولیه درباره تاریخ انتشار Indiana Jones and the Great Circle در ماه مه منتشر شد، زمانی که سایت The Verge اعلام کرد که پروژه در حال هدف گذاری برای انتشار در ماه دسامبر است.

همزمان با اعلام تاریخ های انتشار، ایکس باکس و MachineGames تریلر جدیدی برای Indiana Jones and the Great Circle منتشر کردند. این تریلر که توسط تروی بیکر روایت می شود، احساسات او درباره قرار گرفتن در نقش ایندیانا جونز را بررسی می کند. این اعلامیه مبنی بر انتشار برای PS5 به ویژه جالب است، زیرا پیشتر رئیس ایکس باکس، فیل اسپنسر، اصرار داشت که پروژه بعدی MachineGames یک انحصاری کنسول ایکس باکس باقی خواهد ماند. این حرکت بخشی از ابتکار گسترده تر ایکس باکس است که برخی از بازی های انحصاری اول شخص خود را به پلتفرم های دیگر نیز منتقل کند، از جمله Doom: The Dark Ages، Grounded، Pentiment، Sea of Thieves و Hi-Fi Rush.

تاریخ بازی Indiana Jones and the Great Circleبرای ایکس باکس

داستان این بازی بین وقایع فیلم های Raiders of the Lost Ark و The Last Crusade اتفاق می افتد؛ جایی که بازیکنان کنترل شخصیت اصلی یعنی ایندیانا جونز را در یک ماجراجویی جهانی دیگر به دست می گیرند تا راز یک قدرت باستانی مرتبط با “دایره بزرگ” را کشف کنند. Indiana Jones and the Great Circle از دیدگاه اول شخص طراحی شده و تروی بیکر به عنوان صداپیشه ایندیانا جونز در این بازی ایفای نقش می کند، در حالی که در فیلم ها، ایندیانا جونز توسط بازیگر هریسون فورد به تصویر کشیده شده است.

این پروژه اولین بار در ژانویه 2021 اعلام شد، زمانی که مشخص شد MachineGames با همکاری LucasFilm روی یک بازی ویدیویی بر اساس ایندیانا جونز کار می کند. تاد هاوارد، یکی از افراد کلیدی در استودیو خواهر MachineGames یعنی Bethesda Game Studios، به عنوان تهیه کننده اجرایی این بازی خدمت می کند.