کریستیانو رونالدو، فردی که با ۹۱۷ میلیون دنبال کننده در شبکه های اجتماعی، به عنوان پرطرفدارترین فرد در جهان شناخته می شود و از سوی بسیاری به عنوان یکی از بزرگ ترین فوتبالیست های تاریخ محسوب می شود، اکنون کانال یوتیوب خود را راه اندازی کرده است.

این کانال که “UR” نام دارد، روز چهارشنبه راه اندازی شد و طبق اعلامیه خبری، رونالدو در این کانال به بررسی “بزرگترین علاقه اش” یعنی فوتبال می پردازد. علاوه بر آن، او به موضوعات دیگری مانند خانواده، سلامتی، تغذیه، آماده سازی، بهبود، آموزش و کسب و کار نیز خواهد پرداخت. این کانال همچنین میزبان گفتگوهای رونالدو با مهمانان مختلف خواهد بود.

رونالدو درباره این پروژه گفت: “من بسیار خوشحالم که این پروژه به واقعیت تبدیل شد. این ایده برای مدت طولانی در ذهنم بود، اما بالاخره فرصتی پیدا شد تا آن را عملی کنیم. من همیشه از داشتن رابطه ای قوی با هوادارانم در شبکه های اجتماعی لذت برده ام و کانال یوتیوب من این فرصت را به من می دهد تا بیشتر با آن ها ارتباط برقرار کنم. آن ها چیزهای بیشتری درباره من، خانواده ام و نظراتم درباره موضوعات مختلف یاد خواهند گرفت. همچنین منتظر به اشتراک گذاشتن گفتگوهایی با مهمانان هستم که مطمئناً مردم را شگفت زده خواهد کرد!”

کانال یوتیوب کریستانو رونالدو

با این حال، رونالدو هنوز به عنوان بهترین کانال یوتیوب با بیشترین تعداد سابسکرایب شناخته نمی شود. این عنوان همچنان در اختیار MrBeast با ۳۱۱ میلیون مشترک است که کسب درآمد از یوتیوب را در پیش گرفته است.

اما شاید زیاد طول نکشد تا رونالدو به این رقم برسد. تنها یک ساعت و ۲۹ دقیقه پس از راه اندازی کانال، رونالدو توانست به یک میلیون مشترک برسد و رکورد سریع ترین کانال یوتیوب برای رسیدن به این تعداد مشترک را بشکند و رکورد دیگری به فهرست بلند بالای موفقیت هایش اضافه کند. دو روز پس از راه اندازی، کانال UR بیش از ۳۰ میلیون مشترک داشت و یکی از ویدیوهایش بیش از ۱۰ میلیون بازدید کسب کرده بود. یک یوتیوبر نیز ویدیویی ساخته که در آن به صورت زنده تعداد مشترک های رونالدو و مستر بیست را مقایسه می کند.

رونالدو در طول یک دوران حرفه ای بیش از دو دهه ای که در باشگاه هایی مانند منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس گذرانده، ۳۳ جام، پنج لیگ قهرمانان اروپا، پنج توپ طلا و رکورد سه جایزه بهترین بازیکن سال یوفا را کسب کرده است. او همچنین رکورد بیشترین بازی ها، گل ها و پاس گل ها در لیگ قهرمانان اروپا و مسابقات قهرمانی اروپا را دارد و رکورد بیشترین گل ها و بازی های بین المللی را در اختیار دارد. او تاکنون بیش از ۸۹۰ گل رسمی در سطح حرفه ای برای باشگاه و کشور به ثمر رسانده و به عنوان برترین گلزن تاریخ شناخته می شود.اما این ستاره کهنه کار فوتبال اکنون با یک شکست مواجه شده است؛ تیم او، النصر، نتوانست در دیدار افتتاحیه لیگ حرفه ای عربستان پیروز شود.این مربی پرتغالی از هواداران خواست تا با وجود فرم نامنظم تیم در اوایل فصل، از تیم حمایت کنند.

مقایسه کانال جدید رونالدو با بزرگترین باشگاه های جهان

  • منچستر یونایتد – 9.31 میلیون مشترک:
    با وجود اینکه منچستر یونایتد به عنوان یکی از پرطرفدارترین تیم های فوتبال جهان شناخته می شود، کانال این تیم که در دسامبر 2017 ایجاد شده، کمتر از یک سوم تعداد مشترک های رونالدو را دارد و در طول شش و نیم سال، تنها 9.31 میلیون مشترک جمع آوری کرده است.
  • لیورپول – 10.3 میلیون مشترک:
    لیورپول یکی از اولین تیم هایی بود که یوتیوب را پذیرفت و در اکتبر 2005، تنها هشت ماه پس از راه اندازی این پلتفرم، حساب خود را ایجاد کرد.
    با وجود این پیشگامی قابل توجه، رونالدو تعداد مشترک های لیورپول را با بیش از سه برابر افزایش داده و به 10.3 میلیون رسیده است.
  • رئال مادرید – 15 میلیون مشترک:
    یکی دیگر از باشگاه های سابق رونالدو، رئال مادرید، از زمان ایجاد کانال یوتیوب خود در آوریل 2006، 15 میلیون مشترک جذب کرده است.
    با این حال، آن ها همچنان در مقابل حضور اجتماعی بزرگ رونالدو ناتوان هستند، زیرا تعداد مشترک هایشان کمتر از نصف تعداد مشترک های رونالدو است.
  • بارسلونا – 17.9 میلیون مشترک:
    بزرگ ترین رقیب رونالدو در دوران حرفه ای او، بارسلونا، از زمان راه اندازی کانال خود در فوریه 2006، 17.9 میلیون مشترک به دست آورده که بیشترین تعداد در میان تیم های فوتبال جهان است.
    اما کانال رونالدو به سرعت از این رقم گذشت و در کمتر از 24 ساعت به 20 میلیون مشترک رسید.
  • فیفا – 21.5 میلیون مشترک:
    شاید چشمگیرترین دستاورد در این لیست، کانال رونالدو که به تازگی منتشر شده، از کانال رسمی فیفا، خانه محتوای جام جهانی، پیشی گرفته است.
    کانال فیفا از زمان ایجاد آن در سپتامبر 2006، 21.5 میلیون مشترک جمع آوری کرده است، اما “UR Cristiano” اکنون بیش از 10 میلیون مشترک بیشتر دارد.