با نزدیک شدن به زمان معرفی آیفون 16 توسط اپل در اوایل سپتامبر، خبرها و شایعات پیرامون این دستگاه بیشتر شده است. در این مقاله، به بررسی آنچه تاکنون درباره آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرومکس می دانیم، می پردازیم.

رنگ های جدید برای آیفون 16 پرو و پرو مکس

گزارش های جدید نشان می دهد که آیفون 16 پرو و پرو مکس دارای رنگ های جدیدی خواهند بود. این موضوع جالب است، زیرا معمولاً رنگ های سری پرو در چندین نسل تقریباً مشابه باقی می مانند. به تازگی تصاویری از ماکت های آیفون 16 پرو منتشر شده است. به نظر می رسد چهار رنگ برای این سری وجود دارد، اما یک رنگ جدید که بیشتر شبیه به برنز است، به این مجموعه اضافه شده است.

در کنار این رنگ جدید، احتمالاً رنگ های لبه های تیتانیومی که با شیشه پشتی دستگاه هماهنگ هستند نیز ادامه خواهد داشت. اگرچه رنگ ها همچنان نسبتاً ملایم خواهند بود، اما احتمالاً یک رنگ طبیعی تیتانیوم و یک رنگ سفیدتر از نسخه های فعلی وجود خواهد داشت. همچنین رنگ مشکی این نسخه ها تیره تر از قبل خواهد بود.

طراحی و دوربین ها

آیفون 16 پرو و پرو مکس دارای صفحه نمایش های بزرگتری نسبت به مدل های قبلی خواهند بود. صفحه نمایش های 6.1 و 6.7 اینچی فعلی با صفحه نمایش های 6.3 و 6.9 اینچی جایگزین خواهند شد که بزرگترین صفحه نمایش های تاریخ آیفون هستند.

این موضوع به معنی بزرگتر شدن گوشی ها است، اما نه خیلی بزرگتر. به عنوان مثال، آیفون 16 پرو تقریباً 3 میلی متر بلندتر و 1 میلی متر پهن تر از نسخه سال گذشته خواهد بود و 7 گرم سنگین تر خواهد بود. مدل پرومکس نیز حدود 3 میلی متر بلندتر و کمتر از 1 میلی متر پهن تر خواهد بود و تنها 4 گرم سنگین تر از نسخه فعلی خواهد بود. هر دو گوشی دارای ضخامت مشابه با نسخه های فعلی خواهند بود.

دوربین های آیفون 16 پرو و پرو مکس نیز بهبود خواهند یافت و تله فوتوی 15 پرو مکس به هر دو اندازه پرو اضافه خواهد شد. فناوری لنزهای جدید و افزایش پیکسل های دوربین فوق عریض از 12 به 48 مگاپیکسل نیز مورد انتظار است.

دکمه جدید عکاسی

مدل های جدید آیفون پرو احتمالاً دارای دکمه ای کاملاً جدید برای عکاسی و فیلمبرداری خواهند بود. این دکمه مشابه دکمه دوربین های DSLR عمل می کند و با فشار کم، فوکوس خودکار را فعال می کند و با فشار بیشتر، عکس گرفته می شود. همچنین می توانید با کشیدن انگشت روی این دکمه، در حین عکاسی و فیلمبرداری زوم کنید.

پردازنده

در سال 2023، آیفون 15 و 15 پرو با پردازنده های متفاوت عرضه شدند. امسال احتمالاً هر چهار مدل آیفون 16 دارای پردازنده جدید A18 خواهند بود. با این حال، ممکن است مدل های پرو قابلیت های اضافی یا ویژگی های گرافیکی متفاوتی داشته باشند.

عمر باتری

گزارش هایی از طراحی آیفون ۱۶ جدید و باتری آن وجود دارد که می تواند منجر به افزایش عمر باتری شود. آیفون 16 پرو احتمالاً از بهبودهای اندازه باتری و ظرفیت حرارتی بهره مند خواهد شد تا عمر باتری بیشتری را ارائه دهد.

تاریخ انتشار

انتظار می رود که رویداد معرفی آیفون 16 در روز سه شنبه، 10 سپتامبر برگزار شود. پیش سفارش ها احتمالاً از روز جمعه، 13 سپتامبر آغاز خواهند شد و آیفون های جدید از جمعه، 20 سپتامبر به فروش خواهند رسید.