آیا به دنبال یک لپ‌تاپ جدید ویندوزی با پردازنده‌ی ARM یا عمر باتری طولانی و عملکرد خوب هستید؟ ما در این مطلب بهترین گزینه‌های بازار را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

ویندوز روی ARM ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد.ویندوز با پپردازنده‌ی ARM از زمان اولین عرضه خود تاکنون پیشرفت چشمگیری داشته است و امروزه می‌تواند با لپ‌تاپ‌ های پرچمدار مجهز به تراشه‌های اینتل و AMD رقابت کند!

برخی از مزایای استفاده از لپ‌تاپ ARM شامل عمر باتری طولانی‌تر به لطف پردازنده‌ی ARM کارآمدتر و همچنین شاسی‌های نازک‌تر و بدون فن است که در لپ تاپ‌های اینتل و AMD با عملکرد مشابه پیدا نخواهید کرد. شما می‌توانید دستگاه‌های ویندوز با پردازنده‌ی ARM را در انواع مختلف ، از جمله تبلت، 2 در 1، لپ‌تاپ و حتی دسکتاپ پیدا کنید .

انتظار می‌رود در اواخر امسال، بحث ویندوز با پردازنده ی ARM با عرضه اولین تراشه‌های “ساخته شده برای رایانه‌های شخصی” توسط کوالکام به نام Snapdragon X Plus و Snapdragon X Elite، حتی داغ‌تر شود. این تراشه‌ها انقلابی خواهند بود و در بنچمارک‌ های عملکرد و کارایی با تراشه‌های موجود در مک بوک‌ها برابری کرده و تقریباً تمام لپ‌تاپ های اینتل کور اولترا موجود در بازار را شکست خواهند داد.

سرفیس پرو ۱۱:

سرفیس پرو ۱۱

 

سرفیس پرو ۱۱ نه تنها جدیدترین محصول در میان لپ‌تاپ‌های 2 در 1 مایکروسافت است، بلکه اولین رایانه+ Copilot اعلام شده نیز می‌باشد . مانند دستگاه‌های سرفیس پرو قبلی، این مدل جدید نیز مانند یک تبلت قدرتمند با پایه داخلی عمل می‌کند. با این حال، شما همچنین می‌توانید کیبورد آن را خریداری کرده و آن را به تبلت متصل کنید تا سرفیس پرو ۱۱ را به یک لپ‌تاپ تبدیل کنید.

همانطور که انتظار می‌رود، جدیدترین سرفیس پرو دارای چندین گزینه پیکربندی از جمله انتخاب بین دو پردازنده مبتنی بر پردازنده‌ی ARM – کوالکام اسنپدراگون X Elite (X1E-80) یا اسنپدراگون X Plus (X1P-64) است. در همین حال، لپ‌تاپ می‌تواند با 16 گیگابایت یا 32 گیگابایت رم همراه باشد و گزینه‌های 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت SSD را داشته باشد. فقط توجه داشته باشید که تنها پیکربندی با پردازنده اسنپدراگون X Elite می‌تواند دارای صفحه نمایش لمسی OLED 2.8K 13 اینچی زیبا باشد، در حالی که مدل اسنپدراگون X Plus دارای صفحه نمایش لمسی LCD 13 اینچی استاندارد تر خواهد بود.

شما می‌توانید سرفیس پرو ۱۱ خود را با مشخصات دلخواه خود در وب سایت مایکروسافت بسازید.. مشخص نیست که چه زمانی مدل 5G را دریافت خواهیم کرد، اما انتظار نداشته باشید که تا پاییز امسال عرضه شود.

گلکسی بوک ۴ Edge:

sumsung galaxy book edge

از بسیاری جهات، سامسونگ گلکسی بوک ۴ Edge نزدیک‌ترین رقیب 2 در 1 به مک بوک پرو جدید است، اما با تمرکز بر ویندوز پردازنده‌ی ARM. علاوه بر این، این گزینه ایده‌آل برای کسانی است که قبلاً در اکوسیستم سامسونگ هستند. به عنوان مثال، Galaxy AI امکان اتصال گوشی سامسونگ شما به لپ‌تاپ را برای کنترل بهتر و عملکرد روان‌تر بین دو دستگاه فراهم می‌کند. این یک لایه هوش مصنوعی اضافی در بالای+ Copilot است تا استفاده از دستگاه را بسیار راحت‌تر کند.

شما می‌توانید گلکسی بوک ۴ Edge را در اندازه ۱۴ اینچی یا ۱۶ اینچی دریافت کنید، اما این اندازه بزرگتر فقط بخاطر داشتن صفحه کلید عددی است. علاوه بر این، هر دو نسخه ۱۴ و ۱۶ اینچی دارای نمایشگر AMOLED زیبایی هستند که رزولوشن 2880×1800، نسبت ابعاد ۱۶:۱۰، نرخ تازه سازی متغیر ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهند. AMOLED ها معمولاً روشن‌تر از OLED‌ ها هستند و این مدل می‌تواند با روشنایی تا ۵۰۰ نیت با HDR فعال شود. چیزی که عجیب است این است که این لپ‌تاپ دارای دوربین مادون قرمز نیست.

HP EliteBook Ultra G1q:

HP EliteBook Ultra G1q

وقتی صحبت از تجارت می‌شود، شما می‌خواهید مطمئن شوید که آیا لپ‌تاپ شما در برابر بدافزارهای احتمالی ایمن است و در کنار آن برای سفر نیز بادوام است. اینجاست که HP EliteBook Ultra G1q واقعاً از سایر لپ تاپ‌های ویندوز باپردازنده‌ی ARM متمایز می‌شود.

این لپ‌تاپ ویندوز با پردازنده‌ی ARM و +Copilot یک رایانه Secured-Core است که از داده‌های شما در چندین سطح از جمله سخت‌افزار، ثابت افزار و نرم‌افزار محافظت می‌کند. به عنوان بخشی از این، این دستگاه شامل HP Wolf Pro Security برای محافظت خاص در برابر بدافزار و تلاش‌های فیشینگ است. در این صورت، این لپ‌تاپ برای هر کسی که اغلب اطلاعات محرمانه تر را برای کار مدیریت می‌کند، ایده‌آل است. در ضمن، دوربین ۵ مگاپیکسلی مادون قرمز دارای شاتر برای محافظت از حریم خصوصی شما است.

از نظر طراحی، این لپ‌تاپ برای مقابله با افت‌ها و ضربه‌های احتمالی که ممکن است در حین حمل و نقل اتفاق بیفتد، بهتر از برخی رقبا مناسب است، زیرا دارای گواهینامه دوام ۱۹ MIL-STD 810 است. بنابراین، هنگام سفر با آن می‌توانید احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

مانند بسیاری از رایانه‌های Copilot+، HP EliteBook Ultra G1q دارای اسنپدراگون ( X Elite (X1E-78 است که TDP ۱۸ وات را ارائه می‌دهد. کاربران در حال حاضر در مورد مشخصات انتخابی ندارند. در حال حاضر، فقط ۱۶ گیگابایت رم LPDDR 5x و یک SSD M.2 PCIe 4.0 NVMe 512 گیگابایتی وجود دارد. همچنین کارت microSD در این لپ تاپ وجود ندارد، بنابراین نمی‌توانید حافظه را به این روش افزایش دهید. برخلاف بسیاری از رقبا که در اینجا ذکر شده‌اند، صفحه نمایش لمسی این لپ‌تاپ OLED نیست، اما به رزولوشن ۲.۲K در نسبت ابعاد ۱۶:۱۰ می‌رسد.

 لنوو (Yoga Slim 7x (Gen 9:

 لنوو (Yoga Slim 7x (Gen 9

اگرچه لنوو (Yoga Slim 7x (Gen 9 لپ‌تاپ ارزان یا سطح پایین نیست، اما خرید ارزشمندی است. این لپ‌تاپ دارای صفحه نمایش OLED 3K 14.5 اینچی زیبا و اسنپدراگون X Elite -X1E-78 با قیمت مناسب است. هزینه آن می‌تواند بسته به اینکه ۱۶ گیگابایت یا ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5x و همچنین انتخاب بین ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت SSD M.2 PCIe 4.0 NVMe انتخاب کنید، افزایش یابد. اما این به شما پیکربندی‌های زیادی برای ساخت دستگاهی که با نیازهای شما مطابقت دارد، می‌دهد.

چهار بلندگوی با Dolby Atmos همراه با صفحه نمایش OLED 3K ذکر شده قبلی باید به شما امکان دهد از ویدیوها و برنامه‌ها به صورت بصری و شنیداری لذت ببرید. این بلندگوها همچنین باید به تماس‌های ویدیویی کمک کند.

این لپ‌تاپ دیگری است که دارای گواهینامه دوام MIL-STD 810H است، بنابراین هنگام سفر با آن می‌توانید احساس راحتی بیشتری داشته باشید. اگر تمایل دارید از لوازم جانبی زیادی استفاده کنید، فقط توجه داشته باشید که پورت های آن به اندازه برخی از رقبا زیاد نیست. این احتمالاً برای جای دادن شاسی بسیار باریک انجام شده است.

Dell XPS 13 (93459):

 Dell XPS 13 (9345)

دل مدت‌هاست که به دلیل طراحی تمیز و شیک خود که بسیار حرفه‌ای به نظر می‌رسد شناخته شده است، اما آخرین لپ تاپ‌های این شرکت شامل تغییر طراحی بزرگی است که بسیار آینده‌نگر است. در مورد Dell XPS 13 (9345)، لپ‌تاپ دارای یک صفحه لمسی لمسی یکپارچه است که برای ظاهر نامرئی با بقیه شاسی ترکیب می‌شود. علاوه بر این، بسیاری از توابع پرکاربرد روی کیبورد یافت نمی‌شوند، بلکه به جای آن دکمه‌های خازنی بالای کیبورد هستند. برخی از افراد این طرح را کاملا دوست دارند در حالی که برخی دیگر اصلا به آن اهمیت نمی‌دهند، بنابراین باید خودتان تصمیم بگیرید.

یکی دیگر از جنبه‌های آینده‌نگر این لپ‌تاپ +Copilot این واقعیت است که فقط دو پورت USB4 ارائه می‌دهد، به این معنی که هیچ پورت USB-A وجود ندارد. این بدترین چیز در جهان نیست مگر اینکه به طور خاص به این اتصالات نیاز داشته باشید. حتی در این صورت، گرفتن بهترین تاندربولت به شما تمام پورت‌هایی را که می‌خواهید می‌دهد.

از نظر مشخصات، این لپ‌تاپ دارای اسنپدراگون X Elite (X1E-80)، ۱۶ گیگابایت رم LPDDR 5x و ۵۱۲ گیگابایت SSD M.2 PCIe 4.0 NVMe است. علاوه بر این، OLED 13.4 اینچی 2.8K یک صفحه نمایش لمسی با قابلیت نرخ رفرش ۶۰ هرتز و روشنایی ۴۰۰ نیت است.

 

ASUS Vivobook S 15 :

ASUS Vivobook S 15-پردازنده ی ARM

در دنیای لپ تاپ‌های ویندوز با پردازنده‌ی ARM، رقابت برای ارائه بهترین نمایشگرها بسیار شدید است. با این حال، به نظر ما ASUS Vivobook S 15 (S5507) در این زمینه برتری دارد.

مانند بسیاری از دستگاه‌های دیگر که ذکر کردیم، این لپ‌تاپ به صفحه نمایش OLED مجهز است، اما این مدل رزولوشن 3K و نرخ رفرش حداکثر 120 هرتز را ارائه می‌دهد و اندازه آن 15.6 اینچ است. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تا تصاویر روی صفحه به صورت واضح و زنده نمایش داده شوند و حرکت‌ها با روانی کامل نمایش داده شوند.

Vivobook S15 همچنین دارای صفحه کلید عددی است که برای افرادی که اغلب داده‌های عددی را در صفحات گسترده یا برنامه‌های دیگر وارد می‌کنند، کار را آسان‌تر می‌کند. از نظر پیکربندی، می‌توانید بین Snapdragon X Elite (X1E-78) یا Snapdragon X Plus (X1P-64) انتخاب کنید. همچنین 16 یا 32 گیگابایت رم LPDDR5x و گزینه‌های 512 گیگابایت یا 1 ترابایت SSD M.2 PCIe 4.0 NVMe در دسترس هستند.

طیف گسترده‌ای از پورت‌ها از جمله دو پورت USB-A 3.2 Gen 1، دو پورت USB-C 4.0 Gen 3، پورت HDMI 2.1 TMDS، کارت خوان microSD و جک هدفون، اتصال انواع لوازم جانبی یا دستگاه‌های دیگر به لپ‌تاپ را آسان می‌کند. تنها نقطه ضعف این است که صفحه لمسی لمسی نیست.

سرفیس پرو ۹:

پردازنده ی ARM در surface pro 9

Surface Pro 9 که اکنون مدل قدیمی‌تری است، اما در زمان خود، به عنوان بهترین سخت‌افزار ساخته شده توسط مایکروسافت شناخته می‌شد. طراحی کلی این محصول ده سال در حال توسعه بوده و هنگام استفاده از این دستگاه واقعاً می‌توانید آن را احساس کنید. همچنین به دلیل قیمت پایین‌تر و عدم پشتیبانی ازCopilot+، گزینه ایده‌آلی برای افرادی است که به دنبال لپ‌تاپ ویندوز پردازنده‌ی ARM با قیمت مناسب هستند. با این حال، شما هنوز هم می‌توانید به دستیار هوش مصنوعی Copilot دسترسی داشته باشید.

این سرفیس پرو در دو نسخه اینتل و ARM موجود است و البته ما نسخه ARM را توصیه می‌کنیم. Microsoft SQ3 در داخل یک Snapdragon 8cx Gen3 سفارشی است که برای اکثر کارهای مبتنی بر بهره‌وری مانند کار در Microsoft Office، مرور وب با چندین تب، انجام کارهای سبک عکاسی در فتوشاپ و شرکت در تماس‌های Teams یا Slack کاملاً مناسب است.

سرفیس پرو ۹ مجهز به ARM همچنین دارای 5G داخلی است که آن را به انتخابی عالی برای همراه داشتن در سفر تبدیل می‌کند. عمر باتری نیز بسیار عالی است و در صورت ترکیب با لوازم جانبی اختیاری کیبورد سرفیس پرو، این دستگاه از یک تبلت زیبا به یک لپ‌تاپ بسیار توانمند تبدیل می‌شود.

شاسی آن از آلومینیوم ساخته شده است و احساس بسیار متفاوتی دارد. همچنین نمایشگر لمسی 13 اینچی فوق‌العاده ای وجود دارد که ظاهر شگفت انگیزی به آن داده است و از نرخ رفرش متغیر بین 60 هرتز و 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. وب کم و میکروفون داخلی نیز عالی است و در ترکیب با افکت‌های استودیوی ویندوز، دستگاهی فوق‌العاده برای جلسات مجازی می‌شود.