رویداد Samsung  galaxy unpacked دیروز (10 جولای) در پاریس برگزار شد و در میان معرفی های متعدد محصول، دو موضوع اصلی هوش مصنوعی و ردیابی سلامت به چشم خورد.

هوش مصنوعی محور اصلی رونمایی گوشی های تاشوی جدید سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 بود. این گوشی ها علاوه بر قابلیت های Galaxy AI که اوایل سال معرفی شدند، از امکانات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می برند که برخی از آنها از چندین صفحه نمایش این دستگاه ها استفاده می کنند.

بزرگترین خبری که از رویداد Galaxy unpacked منتشر شد،  پس از ماه ها شایعه از سوی سامسونگ ،رونمایی رسمی از Galaxy rings و تمرکز آن بر ردیابی سلامت بود. این شرکت همچنین با به روز رسانی خط تولید ساعت های هوشمند گلکسی خود، از جمله گلکسی واچ الترا کاملاً جدید، ما را شگفت زده کرد. این ساعت هوشمند به نظر برای افرادی طراحی شده است که یک ساعت مچی محکم تر و ماندگارتر برای نظارت بر تمرینات خود می خواهند.

نگاهی دقیق تر به محصولات جدید سامسونگ در رویداد  Galaxy unpacked:

در این رویداد، سامسونگ از چندین محصول جدید رونمایی کرد که در ادامه نگاهی به آنها می اندازیم:

گلکسی رینگ (Galaxy Ring): اولین انگشتر هوشمند سامسونگ با استفاده از قابلیت های پایش مبتنی بر هوش مصنوعی، فعالیت    های شما را ردیابی می کند، الگوهای خوابتان را تجزیه و تحلیل می کند و دیدگاه هایی در مورد سلامتی و تندرستی تان ارائه می دهد. قیمت این محصول از ۳۹۹ دلار شروع می شود.

یکی از قابلیت های مهم سلامتی که گلکسی رینگ برای کاربران زن ارائه می دهد، ردیابی سیکل قاعدگی از طریق همگام سازی با Natural Cycles (یک اپلیکیشن باروری مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا) است. این حلقه، دمای پوست را اندازه گیری کرده و با Samsung Health همگام سازی می کند تا با استفاده از تکنولوژی Natural Cycles، پریود شما را ردیابی کرده و زمان پریود بعدی تان را پیش بینی کند. لازم به ذکر است که این پیاده سازی با حلقه Oura که برای دستیابی به نتیجه مشابه نیازمند عضویت در Oura و اشتراک ماهانه ۲۰ دلاری در Natural Cycles است، متفاوت است. البته یک نکته وجود دارد؛ در حالی که Samsung Health می تواند به ردیابی پریود شما کمک کند، از تمامی قابلیت های Natural Cycles استفاده نمی کند. بنابراین برخلاف اپلیکیشن اصلی Natural Cycles، نمی توانید از آن برای برنامه ریزی بارداری یا به عنوان روش پیشگیری از بارداری استفاده کنید.

آیا Galaxy Ring می تواند کاربران آیفون را وسوسه کند؟

باید به این موضوع اشاره کنیم که تنها کاربران اندروید می توانند به طور کامل از جدیدترین گجت سامسونگ بهره ببرند. با در نظر گرفتن تعداد بالای کاربران آیفون در آمریکا، محدود کردن دسترسی به گلکسی رینگ می تواند باعث شود این محصول در بدو ورود با شکست مواجه شود.

سوال اینجاست که اگر اپل موفق به عرضه حلقه هوشمند خود نشود، آیا جذابیت سخت افزار جدید سامسونگ فزاینده قابل تحسین آن، می تواند کاربران آیفون را به سوییچ کردن وسوسه کند؟

 

گلکسی زد فولد ۶ (Galaxy Z Fold 6): این گوشی تاشوی سامسونگ نسبت به گذشته نازک تر و سبک تر شده است، اما در عین حال با قیمت ۱,۸۹۹ دلار  همچنان گران تر است. با این حال، مهم  ترین ویژگی گلکسی زد فولد ۶، ارتقا سخت افزاری نیست، بلکه قابلیت های متعدد Galaxy AI است که سامسونگ به این گوشی اضافه کرده است. یکی از این قابلیت ها، پشتیبانی از قلم S pen است.  در طی اولین بررسی های گلکسی زد فولد 6 به دست منتقدان ، نکته عجیبی در روند راه  اندازی آن کشف شده است. به نظر می رسد زد فولد 6 در زمان راه  اندازی اولیه از شما نمی خواهد اثر انگشت خود را برای ورود ثبت کنید. همچنان برای راه اندازی به یک پین نیاز دارید، اما بدون اسکن انگشت نیز می توانید مستقیماً به صفحه اصلی بروید.هنوز مشخص نیست که آیا این یک حذف عمدی است یا باگی که هنوز شناسایی نشده است. قیمت پایه Fold 6 به ۱,۹۰۰ دلار و Flip 6 به ۱,۱۰۰ دلار رسیده است.  هرچند که به نظر نمی رسد این مسئله در ازای پیشرفت گوشی های تاشو خبر خوبی باشد.

تغییرات سخت افزاری در گلکسی زد فولد 6 آنقدرها هم اساسی نیستند. این گوشی نسبت به نسخه قبلی نازک تر و سبک تر است و حالا از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده می  کند. اما به نظر می رسد ویژگی های جدید galaxy AI ،دلیل اصلی فروش این گوشی تاشو باشند، از جمله این قابلیت ها ترجمه همزمان مکالمات می باشد.

آخرین گوشی های تاشوی معرفی شده سامسونگ تا ۲۴ جولای (۲ مرداد) به فروش نمی رسند، اما این به این معنی نیست که نمی توانید آنها را پیش خرید کنید. اگر از خود سامسونگ پیش خرید کنید، این امکان را دارید تا گلکسی زد فولد 6 یا زد فلیپ 6 را با تخفیف قابل توجهی خریداری کنید.

با پیش خرید گلکسی زد فولد 6 از سامسونگ، می توانید در صورت داشتن یک گوشی کارکرده قابل قبول برای تعویض، تا ۱,۲۰۰ دلار اعتبار دریافت کنید. همچنین می توانید بدون هزینه اضافی، فضای ذخیره سازی خود را ارتقا دهید. به عبارت دیگر، یک Fold با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت را با همان قیمتی که برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی می پردازید، دریافت کنید. یکی دیگر از مزایا این است که با ثبت نام در یک شرکت مخابراتی هنگام پیش خرید، یک سال Samsung Care+ نیز به صورت رایگان دریافت می کنید.

گلکسی فولد ۶

 گلکسی زد فلیپ 6 (Galaxy Z Flip 6):

این گوشی تاشوی صدفی مانند گلکسی زد فولد ۶، با افزایش ۱۰۰ دلاری به قیمت ۱,۰۹۹  دلار عرضه می شود. این گوشی نیز به تعدادی از قابلیت های هوش مصنوعی مجهز شده است؛ مانند پاسخ های هوشمند که برای نمایشگر کوچک روی بدنه گوشی کاستومایز شده است . اما در کنار هوش مصنوعی، شاهد بهبودهایی در بخش سخت افزاری نیز هستیم؛ مانند دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و طراحی بادوام تر این گوشی.در بخش سخت افزاری، گلکسی زد فلیپ 6 تغییرات قابل توجهی داشته است. علاوه بر ارتقا به اسنپدراگون ۸ نسل ۳، شاهد دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی هستیم که می تواند با استفاده از ترکیب پیکسل ها، زوم ۲ برابری شبیه ساز زوم اپتیکال را نیز ارائه دهد. این گوشی همچنین از مدل های قبلی خود کمی بادوام تر است.در زمان پیش خرید گلکسی زد فلیپ 6 از سامسونگ نیز تقریباً با همان شرایط روبرو خواهید شد. هر دو از نظر مزایای Samsung Care+ و ارتقای فضای ذخیره سازی یکسان هستند. در مورد فلیپ، یک گوشی کارکرده قابل قبول برای تعویض شما را واجد شرایط دریافت تا ۱,۰۰۰ دلار اعتبار می کند.

گلکسی زد فلیپ ۶

 

ساعت هوشمند گلکسی واچ ۷ (Galaxy Watch 7): در جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ، پایش سلامت مبتنی بر هوش مصنوعی همچنان نقش مهمی ایفا می کند. این ساعت همچنین از پردازنده جدید و برخی از پیشرفت های سخت افزاری دیگر بهره می برد. قیمت نسخه ۴۰ میلی متری این ساعت  از ۲۹۹ دلار شروع می شود و نسخه بزرگتر ۴۴ میلی متری ۳۲۹ دلار قیمت گذاری شده است.

ساعت هوشمند گلکسی واچ الترا (Galaxy Watch Ultra): اگر به دنبال یک ساعت هوشمند باکیفیت تر هستید، به سراغ گلکسی واچ الترا با قیمت ۶۴۹ دلار بروید. این ساعت نوید دوام بیشتر و عمر باتری طولانی تری نسبت به گلکسی واچ استاندارد را می دهد. همچنین، قابلیت های پایش سلامت به صورت جامع در این ساعت هوشمند گنجانده شده است.این پوشیدنی کاملاً جدید با بدنه ی تیتانیومی، مقاومت در برابر آب تا عمق ۱۰۰ متری، عمر باتری بیشتر و همان سنسور سلامت BioActive با تمام قابلیت های هوشمند ردیابی سلامتی عرضه می شود. اما نقطه ی ضعف آن چیست؟ قیمت اولیه ی آن از ۶۴۹ دلار شروع می شود که بیش از دو برابر گلکسی واچ ۷ است.

طبق گزارشات دریافت شده، به نظر می رسد درست پیش از رویداد galaxy unpacked، قابلیت جدیدی برای ردیابی آپنه خواب روی ساعت های قدیمی گلکسی در حال نمایش است. ظاهرا این قابلیت بخشی از رابط کاربری One UI Watch 6 است که روی گلکسی واچ های 4، 5 و 6 موجود است .

بر اساس این گزارش، این برنامه برای تشخیص هرگونه نشانه  ای از آپنه خواب (وقفه تنفسی در خواب) روی گلکسی واچ، به حداقل دو شب زمان نیاز دارد. این تشخیص از طریق اندازه گیری میزان  “کاهش نسبی اکسیژن خون” کاربر را در هر شب ردیابی می شود .  حتی با این اطلاعات می تواند تشخیص دهد که کاربر به آپنه خواب خفیف تا شدید مبتلا است یا خیر.

گلکسی واچ

یکی از شایعات مداوم در مورد گلکسی واچ 7، مربوط به ظاهر این ساعت هوشمند بود. به طور خاص، شایعات اولیه حاکی از آن بود که این ساعت به جای نمایشگرهای دایره ای مدلهای اخیر، به صفحه نمایش مربعی شکل تغییر جهت می دهد که یادآور روزهای اولیه گلکسی Gear است. در مقابل، گلکسی واچ الترا در تصاویر لو رفته، با یک صفحه نمایش مربعی شکل دیده می شود. پس این مورد را می توان به عنوان یکی از تفاوت های بین دو مدل در نظر گرفت.

حضور گلکسی واچ 7 در رویداد galaxy unpacked  نیز محتمل بود، هرچند سامسونگ پیش تر نگاهی به یکی از ویژگی های جدید این ساعت انداخته بود. سامسونگ از سنسور سلامت BioActive رونمایی کرد که قرار است بخشی از ساعت های هوشمند آینده این شرکت باشد.این سنسور منجر به خوانش دقیق تر مواردی مانند ضربان قلب می شود. همچنین فضای بیشتری روی این تراشه در نظر گرفته شده است و LED های اندازه گیری ضربان قلب نیز بهبود یافته اند. گلکسی واچ ۷ سامسونگ، یک به به‌روزرسانی قابل پیش بینی و به گفته ی برخی، تکرارشونده ی گلکسی واچ ۶ بود. قیمت آن از ۲۹۹ دلار شروع می شود .

 

آیا گلکسی بادز جدید شبیه ایرپادهای اپل به نظر می رسد؟

هدفون های بیسیم گلکسی بادز (Galaxy Buds):

سرانجام، سامسونگ از هدفون های بی سیم جدید خود رونمایی کرد که از نظر ظاهری شباهت زیادی به ایرپادهای اپل دارند. قیمت گلکسی بادز ۳ از ۱۷۹ دلار شروع می شود، در حالی که قیمت گلکسی بادز پرو ۳ به ۲۴۹ دلار می رسد. در مدل پرو، کیفیت میکروفون، کنترل ها و تنظیمات تطبیقی مبتنی بر هوش مصنوعی مورد تاکید قرار گرفته است.

آن ها طراحی تیغه ای شکلی دارند که کمی بیش از حد شبیه ایرپادز به نظر می رسد، اما سامسونگ می گوید برای ایجاد جهشی در قابلیت پوشیدن با شکل و تناسب بهتر گوش، کارهای زیادی انجام داده اند.

گلکسی بادز

 

با وجود شباهت ظاهری، بادز 3 پروی جدید تجربه ای هوشمندانه از صدا را ارائه می دهد که از یادگیری ماشینی برای ارائه صدای واضح تر در هنگام تماس استفاده می کند. قابلیت حذف نویز تطبیق پذیر می تواند صداهای ناخواسته را کاهش دهد. اما همچنین یک حالت تشخیص آژیر وجود دارد تا صداهای مهمی مانند عبور آمبولانس را از دست ندهید.

سامسونگ با بادز 3 پرو از صدای باکیفیت فوق العاده سخن به میان می آورد. سامسونگ می گوید با صدایی شفاف و واضح،این بار «تجربه ای شنیداری با کیفیت استودیویی» دریافت می کنید.