ایلان ماسک قصد دارد به عنوان بخشی از برنامه‌های خود برای رقابت با پلتفرم‌های استریمینگ مانند توییچ و یوتیوب، در ایکس (X) که پیش از این با نام توییتر شناخته می‌شد، به صورت زنده به انجام بازی‌های ویدیویی بپردازد.

این میلیاردر حوزه‌ی فناوری پیش از این در اواخر روز چهارشنبه سعی کرد استریم خود را آغاز کند، اما با مشکلات فنی مواجه شد. او در توییتی روی ایکس نوشت: “امشب حدود ساعت ۱۱ به وقت شرق آمریکا (۵ صبح به وقت انگلستان) استریم زنده ایکس را با کمی کارهای احمقانه انجام خواهم داد. همانطور که درخواست کرده‌اید، سعی می‌کنم بصورت speedrun مرحله Tier 99 Nightmare dungeon را در بازی دیابلو طی کنم .”

ایلان ماسک چند ساعت بعد در توییتی دیگر نوشت: “متاسفانه هنوز درحال کار کردن هستیم. مجبوریم آن را به فردا موکول کنیم.”

از زمان خریداری توییتر در اکتبر ۲۰۲۲ و تغییر نام آن به ایکس در آوریل ۲۰۲۳، آقای ماسک بارها جاه طلبی خود را برای تبدیل پلتفرم شبکه‌های اجتماعی به یک “اپلیکیشن همه‌کاره” اعلام کرده است.

این اپلیکیشن، مشابه وی‌چت چین، در نهایت می‌تواند عملکردها و خدمات دیگری مانند انجام پرداخت، رزرو تاکسی یا سفارش غذا را در خود جای دهد.

آقای ماسک با داشتن مجوز انتقال وجه در حداقل سه ایالت آمریکا، سابقه‌ای در ساخت پلتفرم‌های پرداخت آنلاین پس از تاسیس مشترک پی‌پل دارد.

خانم لیندا یاکارینو، مدیر اجرایی ایکس که آقای ماسک در ماه ژوئن استخدام کرده بود، پس از پیوستن به شرکت، در مجموعه‌ای از پست‌ها ماهیت این نسخه جدید از برنامه را تشریح کرد.

او نوشت: “ایکس، متمرکز بر صدا، ویدئو، پیام‌رسانی، پرداخت/بانکداری، یک بازار جهانی برای ایده‌ها، کالاها، خدمات و فرصت‌ها ایجاد می‌کند. ایکس با نیروی هوش مصنوعی، ما را به گونه‌ای که به تازگی شروع به تصور آن کرده‌ایم به هم متصل می‌کند.”

او ادامه داد: “طرفداران و منتقدان، سال‌ها توییتر را تحت فشار قرار داده‌اند تا رویاهای بزرگ‌تری ببیند، سریع‌تر نوآوری کند و پتانسیل عظیم خود را تحقق بخشد. ایکس این کار را و بیشتر از توییتر انجام خواهد داد. در ۸ ماه گذشته از طریق راه‌اندازی سریع ویژگی‌ها، شاهد شکل‌گیری ایکس بوده‌ایم، اما این تازه شروع است.”

پیش از اینکه آقای ماسک توییتر را به دست بگیرد، این شرکت یک ویژگی استریمینگ ویدیویی به نام پریسکوپ داشت که به دلیل کاهش استفاده در مارس ۲۰۲۱ تعطیل شد.

بیشتر بخوانید :

لایو استریم یوتیوب : 8 قدم تا کسب درآمد از استریم یوتیوب

یوتیوب پریمیوم (youtube premium) تنها سرویس استریمینگ که تا ابد ماندگار است