گری ایلیز از گوگل، نظرات خود را در مورد چگونگی رقابت وب سایت های کوچک با وب سایت های ردیت (Reddit) و برند های بزرگ به اشتراک می گذارد. گری ایلیز در مصاحبه ای که در یوتیوب منتشر شد، توصیه هایی را در مورد آنچه که وب سایت های کوچک باید در رقابت با ردیت و  سایر وب سایت های بزرگ مثل آمازون در نظر بگیرند، ارائه کرد.

دامیننس برند های بزرگ

گری ایلیز در ماه می به سوالاتی در مورد سئو پاسخ داد که کمتر مورد توجه قرار گرفت. گری به سوالی در مورد نحوه رقابت با ردیت و برندهای بزرگ پاسخ داد. در حالی که ممکن است به نظر برسد که گری نسبت به سلطه ردیت تردید دارد، اما او این تصور را رد نمی کند و این موضوع اصلی پاسخ او نیست.در اینجا پاسخ او در مورد موضوع اصلی رقابت با برندهای بزرگ در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) است.

این سوالی است که یکی از اعضای مخاطب پرسید:

با توجه به اینکه ردیت و ناشران بزرگ امروزه برای بسیاری از کلمات کلیدی در SERP ها سلطه دارند، وب سایت های کوچک به جز هدف قرار دادن کلمات کلیدی  طولانی چه کاری می توانند انجام دهند؟

تاریخچه برند های بزرگ در SERP

پاسخ گری کل تاریخ برند های بزرگ در SERP ها و پاسخ سئو به آن را در بر می گیرد. About.com وب سایتی شبیه ویکی پدیا بود و برای تقریباً هر چیزی رتبه بندی می شد. بسیاری از متخصصان سئو از رتبه بندی خوب About.com ناراضی بودند.

او ابتدا در پاسخ خود این نکته را ذکر می کند که این شکایت در مورد ردیت بخشی از تاریخچه طولانی رتبه بندی برندهای مختلف در بالای SERP ها و سپس حذف آنها از SERP ها با تغییر روند است.

گری ایلیز در ادامه به اشتراک می گذارد که تاریخچه سئو همچنین در مورد وب سایت های کوچکی است که راه هایی را برای رقابت با وب سایت های بزرگتر پیدا می کنند. برخی از وب‌سایت‌های بزرگ در ابتدا  وب‌سایت‌های کوچکی بودند که بعد از شروع به کار، راهی برای رقابت با وب‌سایت‌های برند های بزرگ پیدا کرده‌اند. برای مثال، وب‌سایت Reviewed.com قبل از اینکه توسط USA Today خریداری شود این طور بوده است.

گری می‌گوید دو کار وجود دارد که می‌توان انجام داد:

  • صبر کنید تا شخص دیگری راهی برای رقابت پیدا کند و سپس از آنها تقلید کنید.
  • یا خودتان آن را کشف کنید و پیشرو باشید.

اما واضح است که اگر منتظر بمانید تا شخص دیگری راه را به شما نشان دهد، احتمالاً دیگر دیر شده است.

او ادامه داد:

 یکی از  کارهایی که می توانید انجام دهید این است که صبر کنید و اجازه دهید شخص دیگری چیزی برای شما بیاورد که بتوانید با Reddit و ناشران بزرگی که ادعا می شود امروزه بر SERP ها مسلط هستند رقابت کنید. یا بنشینید و شروع به فکر کردن کنید که چگونه می توانید از برخی از استراتژی های بازاریابی استفاده کنید که شما را به همان موقعیت های ناشران بزرگ و Reddit و غیره برساند.

سرعت برند های بزرگ به دلیل دیوان سالاری کند شده است و آنها از ریسک کردن می ترسند. همانطور که در مورد Reviewed.com اشاره کردیم، یک استراتژی خوب می تواند تماما از برند های بزرگ پیشی بگیرد.

کلمات کلیدی طولانی (long tail) و سایر استراتژی ها

گری سپس در مورد کلمات کلیدی طولانی صحبت کرد. بسیاری از افراد مبتدی در زمینه سئو، عبارات کلیدی طولانی را با کلمات زیاد تعریف می کنند. این کاملا اشتباه است. عبارات کلیدی طولانی عباراتی هستند که کاربران به ندرت از آنها استفاده می کنند. کمیابی استفاده از کلمات کلیدی است که آنها را long tail می کند، نه تعداد کلمات موجود در عبارت کلیدی.

گری توضیح می دهد:

 ما هر روز شاهد 15 درصد یا حتی بیشتر از کلمات کلیدی طولانی جدید هستیم. ترافیک زیادی در کلمات کلیدی دم بلند وجود دارد. شما می توانید روی آن موج سوار شوید و ترافیک زیادی را جذب کنید.

موضوعی که ذکر نشده این است که تسخیر عبارات کلیدی طولانی، یکی از راه‌های ایجاد آگاهی از موضوع یک وب‌سایت است. مردم برای کلمات کلیدی طولانی وارد سایت می شوند و برای عبارات کلیدی اصلی (پرس و جوهایی با ترافیک بیشتر) باز می گردند.مشکل برخی وب‌سایت‌های کوچک این است که سعی می‌کنند بدون اینکه ابتدا در کلمات کلیدی طولانی مرتبط باشند، روی کلمات کلیدی با ترافیک بالا کلیک کنند.

وب سایت های کوچک می توانند قدرتمند باشند

به گفته گری ، ترافیک زیادی در کلمات کلیدی طولانی و روندهای نوظهور وجود دارد. چیزی که وب‌سایت‌های کوچک باید به خاطر بسپارند این است که وب‌سایت‌های بزرگ به کندی حرکت می‌کنند و برای اتخاذ یک تصمیم استراتژیک باید از لایه‌های دیوان سالاری (بوروکراسی) عبور کنند. سهام آنها نیز بالاتر است، بنابراین آنها تمایلی به ریسک های بزرگ ندارند. تاریخچه سئو پر از وب سایت های کوچکی است که از وب سایت های بزرگتر با تحرک کندتر پیشی گرفته اند.