بازی‌های ترسناک دیگر مثل گذشته ،ژانر کم طرفدار سابق نیستند، بلکه حالا وحشت و هراس به مدیومی فوق‌العاده محبوب برای فیلم‌ها و بازی‌ها تبدیل شده‌اند. خوشبختانه برای طرفداران ترس و دارندگان Xbox Game Pass، گنجینه‌ای واقعی از بازی‌های ترسناک در فهرست Xbox Game Pass در دسترس است.

این مجموعه از تجربه‌های بقا با محیطی خشن تا ماجراجویی‌های پر از ترس و وحشت، مجموعه‌ای مناسب را به بازیکنان ارائه می‌دهد. تنها چیزی که برای ورود به این بازی‌ها نیاز دارید،علاوه بر داشتن اشتراک گیم پس، علاقه مند بودن به ژانر وحشت است.

Senua’s Saga: Hellblade II

Senua’s Saga: Hellblade II

دنباله بازی تحسین‌شده Senua’s Saga: Hellblade،  آرامش ذهن شما را به هم می‌ریزد و شما را با ترس‌های ناگهانی روبرو می کند. شما یک بار دیگر کنترل شخصیت Senua را بر عهده می‌گیرید، جنگجویی که با تهدیدات خارجی و درونی دست و پنجه نرم می‌کند. Senua همچنان از روان‌پریشی شدید رنج می‌برد که باعث می‌شود صداهایی در ذهن شما (و در هدفون شما) زمزمه کنند و تردیدهایی را القا کنند.

هیچ چیز عذاب‌آور تر از خزیدن در تونلی تاریک و نمناک نیست، جایی که آب چکه می‌کند و سنگ‌ها به‌طور شومی ترک می‌خورند، و زمزمه‌های وحشتناک می شنوید که دربارهٔ حرکت چیزی در سایه‌ها صحبت می‌کند. این که آیا واقعاً چیزی در تاریکی کمین کرده است یا نه حس ناامنی به شما می دهد.

به علاوه، جلوه‌های بصری بازی کاملاً عالی به نظر می‌رسند. حتی اگر موجودات کابوس‌واری که آن‌ها را به تصویر می‌کشند این‌طور نباشند.

 The Quarry

The Quarry

علاقمندان به بازی‌های ترسناک و بقا در گیم پس، با The Quarry در سرویس Xbox Game Pass خود آماده‌ی یک کابوس هیجان‌انگیز شوید. این اثر ترسناک بقای استودیوی Supermassive Games، مستقیما به سراغ سبک محبوب “فیلم ترسناک قابل بازی” آن‌ها می‌رود و تجربه‌ای در حد و اندازه‌های بهترین‌های این ژانر ارائه می‌دهد. شاید The Quarry به اندازه‌ی مجموعه‌ی Dark Pictures Anthology سابقه‌ی درخشان نداشته باشد، اما قطعا پر از هیجان، ترس و البته چاشنی‌ای از کلیشه‌ی فیلم‌های اسلشر اواخر دهه‌ی ۸۰ و اوایل ۹۰ میلادی است.

داستان The Quarry شما را در نقش هدایت‌گر گروهی از نوجوانان قرار می‌دهد که هرکدام نماینده‌ی تیپ‌های شخصیتی خاص در اجتماع هستند (محبوب، ورزشکار، عاشق پادکست و غیره). این گروه در یک موقعیت کلاسیک فیلم‌های ترسناک قرار می‌گیرند؛ آن‌ها پس از خراب شدن برنامه‌ی سفرشان، در کمپ تابستانی Hackett’s Quarry گیر افتاده‌اند و مجبورند یک شب “به یاد ماندنی” دیگر را در آنجا بگذرانند.

از نظر گیم پلی، The Quarry نوآوری خاصی ارائه نمی‌دهد. پیشرفت داستان و سرنوشت شخصیت‌ها عمدتا از طریق انتخاب‌های دیالوگ و رویدادهای زمان‌بندی شده (Quick Time Events) رقم می‌خورد. طبیعتا، هرکدام از شخصیت‌های قابل بازی بسته به انتخاب‌های شما، می‌توانند به طرزی فجیع کشته شوند.

با وجود سادگی و شاید کمی کمبود در از نظر آزادی عمل گیم پلی، The Quarry با پشتیبانی عالی از بخش چندنفره محلی و آنلاین، گزینه‌ای فوق‌العاده برای گذراندن یک دورهمی هیجان‌انگیز به همراه دوستانتان است.

 Resident Evil 2 (2019)

Resident Evil 2 (2019)

اگر تقریبا هر بازی Resident Evil به سرویس Xbox Game Pass اضافه شود، مطمئن باشید آن را به لیست بهترین بازی‌های ترسناک این سرویس اضافه خواهیم کرد. این بار، یکی از بهترین تجربیات رزیدنت اویل تا به امروز، یعنی بازسازی Resident Evil 2 در سال ۲۰۱۹، به فهرست گیم پس راه پیدا کرده است.

بازسازی Resident Evil 2 نمونه‌ای فوق‌العاده از نحوه‌ی درست ساختن یک بازسازی است. عشق و علاقه‌ای که برای حفظ اصالت نسخه‌ی اصلی به کار رفته کاملا مشهود است، در عین حال به‌روزرسانی های اعمال شده روی کنترل بازی و گرافیک، همه چیز را به طرز چشمگیری بهبود بخشیده است.

اگر عاشق بازی‌های ترسناک خوب هستید، یا بهتر است بگوییم اگر عاشق بازی‌های خوب هستید، Resident Evil 2 باید در لیست بازی‌های ضروری شما قرار گیرد. این بازی با ترکیب کردن لذت جمع‌آوری آیتم‌ها با تنش یک فیلم اسلشر یکی از بهترین تجربیات گیمینگ را برای مشترکین سرویس Xbox Game Pass ارائه می‌دهد.

 Dead Space (2023)

Resident Evil 2 (2019)

اگر می‌خواهید تجربه‌ای مدرن از یکی از برترین بازی‌های ترسناک تاریخ داشته باشید، نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Dead Space در سال ۲۰۲۳ هم‌اکنون برای مشترکین Xbox Game Pass Ultimate، از طریق سرویس EA Play در دسترس قرار گرفته است. نکرومورف‌ها بازگشته‌اند و حالا ترسناک‌تر از همیشه هستند! هر بار که یکی از آن‌ها را با برش پلاسما هدف قرار می‌دهید، تکه تکه شدن گوشتشان را به طور کامل مشاهده می‌کنید. محیط‌های وهم‌انگیز Dead Space نیز به شکل بی نظیری ارتقا یافته‌اند.

شاید عجیب به نظر برسد، اما از نظر من، بازسازی Dead Space حتی از بازسازی Resident Evil 4 در سال ۲۰۲۳، از نظر میزان لذت بردن از یک بازی ترسناک، برتر است. نورپردازی به طرز آزاردهنده‌ای تأثیرگذار است و در مورد طراحی صدا هم که دیگر حرفی باقی نمی‌ماند؛ اصلاً نمی‌توانم به درستی توصیف کنم که چقدر همه چیز به شکل کامل ترسناک است. دیگر خبری از بخش‌بندی USG Ishimura توسط صفحات بارگذاری و فصل‌های جدید نیست. حالا می‌توانید تقریباً کل کشتی را بدون وقفه طی کنید، البته به جز چند درِ قفل شده. بازسازی Dead Space اکنون بهترین راه برای تجربه‌ی بازی و همراهی با آیزاک کلارک در سفری کابوس‌وار است.

 Lies of P

Lies of P

Lies of P ساخته‌ی استودیو Round8 و Neowiz، با الهام از شخصیت پینوکیو،ساخته شده است. درست شبیه Bloodborne، اگرچه بازی پر از دلهره نیست، اما فضای دلهره‌آور آن نشات‌گرفته از محیط‌ فوق العاده آن است.

از انبوه بدن‌ها در خیابان‌ها گرفته تا خود عروسک‌های لرزان، جزئیات وحشتناکی از اتفاقی که افتاده در هر گوشه به چشم می‌خورد. بنابراین، شاید شما Lies of P را برای آن گیم پلی خوش‌ساخت سبک سولزلایک که هم هیجان‌انگیز و هم عصبانی کننده است.

Texas Chain Saw Massacre

The Texas Chain Saw Massacre

کشتار با اره برقی تگزاس ،در این بازی، شما می‌توانید نقش قربانیانی را بر عهده بگیرید که تلاش می‌کنند از دست اعضای قاتل خانواده‌ی صورت‌چرمی فرار کنند، یا خودتان در نقش این قاتلین هیولا گونه بازی کنید. بخش زیادی از وحشت این بازی از لحظات خلق‌شده توسط بازیکن نشأت می‌گیرد و تجربه‌ای پر از تنش را ارائه می‌دهند. بازی‌های ترسناک چندنفره پیدا کردنشان سخت است، اما کشتار با اره برقی تگزاس، فرمول Dead By Daylight را برداشته و لایه‌های بیشتری از تعلیق را به آن اضافه کرده است. به طرفداران آن بازی، پیشنهاد می‌کنیم این بازی را امتحان کنند.

Bramble: The Mountain King

Bramble: The Mountain King

بازی Bramble: The Mountain King با موسیقی متن فوق‌العاده زیبا و محیط‌های فریبنده‌اش، چهره‌ای فریبنده به خود گرفته است. اما به ما اعتماد کنید، در اعماق وجود Bramble، وحشت جریان دارد. همان‌طور که Limbo و Little Nightmares بازیکنان را می‌ترساندند (و ذوق‌زده می‌کردند)، Bramble: The Mountain King نیز همین کار را انجام می‌دهد.

شما در نقش پسربچه‌ای بازی می‌کنید که در تلاش برای نجات خواهرش از این دنیای کابوس‌وار اساطیری، باید با دنیایی عجیب و ترسناک که از لحاظ literal و استعاری از او بزرگ‌تر است، مبارزه کند.

فکر می‌کردید دنبال شدن توسط گنوم‌های باغچه به سبک بازی Pikmin بامزه خواهد بود؟ آماده باشید تا شاهد مرگ‌های فجیع آن‌ها باشید.

Bramble: The Mountain King بدون شک زیباست، اما همچنین یکی از ترسناک‌ترین عناوین وحشتی است که در حال حاضر روی Xbox Game Pass وجود دارد. قطعا باید آن را بازی کنید.

Amnesia: The Bunker

Amnesia: The Bunker

این تنها بازی Amnesia در لیست ما نیست، و این موضوع نشان دهنده‌ی مهارت استودیوی Frictional Games در ژانر وحشت است. اما چیزی که The Bunker را از The Dark Descent و Rebirth جدا می‌کند، دور شدن آن از ساختار خطی عناوین قبلی Frictional است. در حالی که بازی‌های دیگر Amnesia تمرکز زیادی روی داستان دارند و شما در بخش‌های مختلف بازی، با تلاش بیهوده برای حفظ سلامت ذهنتان سرگردان هستید، The Bunker هنگام نزدیک شدن به اهداف‌تان، تقریبا آزادی شبیه به بازی‌های شبیه‌ساز های Immersive Sim را به شما می‌دهد.

اگر یک در قفل شده سد راهتان شده، می‌توانید چندین بار تکه‌ای آجر به سمت آن پرتاب کنید تا شکسته شود (البته به شرطی که یک تکه‌ی آجر به اندازه‌ی کافی بزرگ پیدا کنید)، می‌توانید با نارنجک آن را منفجر کنید (اگر ریسک جلب کردن هیولا با انفجار را به جان می‌خرید)، یا می‌توانید در اتاق‌های تاریک اطراف به دنبال کلید بگردید (البته اگر کلیدی وجود داشته باشد).

سیستم سیو سخت گیرانه‌ی بازی نیز بر وحشت آن می‌افزاید، چرا که مدام با این سوال دست و پنجه نرم می‌کنید که آیا باید ریسک ایجاد صدا برای پیشرفت را بپذیرید یا نه. مجبور بودن به بازگشت به تنها اتاق امن برای ذخیره‌ی بازی در این پناهگاه، هر خروج از آن را به تجربه‌ای از ریسک و پاداش تبدیل می‌کند.

من Amnesia: The Bunker را از نظر حس رهایی که هنگام بازگشت به اتاق امن به شما دست می‌دهد، با Alien: Isolation مقایسه می‌کنم، هرچند هوش مصنوعی Xenomorph هنوز هم مایل‌ها از هیولای این بازی بالاتر است.

این بازی به طور کلی تجربه‌ای کوتاه‌تر از چیزی است که شاید به آن عادت داشته باشید، اما همچنین تجربه‌ای چالش‌برانگیز و جدید از سبک Frictional است که ارزش امتحان کردن را دارد.

Ghostwire: Tokyo

Ghostwire: Tokyo

برای شفاف‌سازی، Ghostwire: Tokyo به اندازه‌ای که شاید بعد از دیدن تریلرهایش تصور می‌کردید، ترسناک نیست. با وجود پوشش دادن طیف گسترده‌ای از هیولاها و افسانه‌های فولکلور ژاپنی، خود بازی به آن سطح از وحشت که برخی عناوین دیگر این لیست می‌رسند، دست پیدا نمی‌کند. با این گفته، اکشن و فضای وهم‌آلود موجود در این بازی برای راضی کردن اکثر طرفداران وحشت کافی است.

این بازی از نظر بصری خیره‌کننده است و محیط‌های بازی بیش از هر چیز، با بالا بردن تنش، شما را به لحظات عالیِ ناآرامی و دلهره می‌کشاند.

شما در نقش یک مرد جوان بیچاره بازی می‌کنید که باید با یک روح همکاری کند تا راز ناپدید شدن ساکنان توکیو (و مبارزه با آن) را کشف کند، رازی که تنها ساختمان‌های متروکه و تکه‌های لباس شناور در مه را به جا گذاشته است. اگر همین مقدمه برای جلب شما کافی نیست، مبارزات رضایت‌بخش ساخته‌ی Tango Gameworks (سازندگان بازی‌های The Evil Within و Hi-Fi Rush) باید حداقل توجه شما را به خود جلب کند.

Darkest Dungeon

Darkest Dungeon

Darkest Dungeon در اصل یک بازی نقش آفرینی سبک Roguelike است، اما المان‌های ترسناک فانتزی تاریکِ الهام گرفته از آثار لاوکرفت را چنان خوب در خود جای داده است که مطمئناً عطش هر عاشق وحشتی را برای هیجان‌های جسمانی و روانی برآورده می‌کند.

در این بازی، شما وارث بدشانس یک عمارت نفرین‌شده هستید. وظیفه‌ی شما استخدام، مدیریت و هدایت گروهی از ماجراجویان است که در ابتدا سرسخت هستند و باید سرزمین‌های به ارث رسیده را از شر یک نیروی شیطانی باستانی که توسط اجداد شما بیدار شده است، پاک کنید.

با این حال، مبارزه با وحشت‌های کیهانی ناشناخته، هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی هزینه دارد. قهرمانان شما می‌توانند تحت فشار نبرد از نظر روحی به هم بریزند و به همان اندازه که در برابر تیغه‌ها، دندان‌ها و چنگال‌ها تسلیم می‌شوند، دچار جنون شوند.

سبک هنری Darkest Dungeon به اندازه‌ای شایسته‌ی تحسین است، اما استعداد صداپیشگی راوی و ماهیت Roguelike بازی به گونه‌ای کاملاً منحصر به فرد، به القای جنبه‌های وحشتناک آن کمک می‌کند.

Inside

inside

یک بازی برای اینکه یک بازی ترسناک درجه یک باشد، نیازی به صحنه‌های خونین یا پرش‌های ناگهانی و دلهره‌آور ندارد. در واقع، مهم‌ترین چیزی که یک بازی برای تعلق داشتن به این ژانر نیاز دارد، داشتن فضای مناسب است. و Inside فضا را به وفور در خود جای داده است.

Inside بدون اینکه حتی یک کلمه از شخصیت‌های بازی گفته شود، داستان مهیج پسری را روایت می‌کند که از نیروهای خصمانه‌ای که می‌خواهند او را اسیر کنند، به قتل برسانند یا بدتر از آن فرار می‌کند. این کار را با تکنیک‌های شگفت‌انگیز روایت داستانی محیطی انجام می‌دهد.

با وجود اینکه گیم پلی بازی با حل پازل و سکو بازی سر و کار دارد، طراحی صدای عالی، جای گذاری دوربین و پس زمینه‌ها، بازیکن را در جریان اتفاقات قرار می‌دهد. Inside هرگز به طور مستقیم در مورد دنیای بازی به شما توضیح نمی‌دهد، و پایان بندی آن مبهم است، اما شما را تا نتیجه‌ی شگفت‌انگیز میخکوب نگه می‌دارد.

Prey

 Prey

Prey در وهله‌ی اول یک بازی با سبک شبیه‌سازِ فراگیر (Immersive Sim) خاص استودیو Arkane به شمار می‌رود، اما در مورد عناصر وحشت بقا در آن هم می‌توان بحث‌های محکمی را مطرح کرد. این بازی عمدتا داستان تلاش مورگان یو، شخصیت اصلی بازی، برای زنده ماندن در ایستگاه فضایی دوردست Talos I را پس از آن روایت می‌کند که گونه‌ای بیگانه‌ی خصمانه و شبح مانند به نام «تایفون» بیشتر ساکنان آن را قتل عام کرده‌اند. Prey در طول مسیر خود، عناصر وحشت روان‌شناختی و علمی-تخیلی را با هم ترکیب می‌کند.

با اینکه با قوی‌تر شدن در بازی، عامل ترس Prey کم‌رنگ می‌شود، اما لحظات آغازین بازی، زمانی که هنوز Neuromod های زیادی نصب نکرده‌اید، فوق‌العاده است. منابع کمیاب هستند، بر فانی بودن مورگان به خوبی تأکید شده است و ماهیت تهدید بیگانه‌ای که در حال تصرف ایستگاه است، به سختی باعث ایجاد حس نگرانی شدید در بازیکن نمی‌شود. Prey مطمئناً می‌تواند عطش هر علاقه‌مند به ژانر وحشت را برای رویارویی‌های پرتنش و دلهره‌آور و گاه و بی‌گاه پرش‌های ناگهانی برآورده کند.

The Evil Within 2

The Evil Within 2

در حالی که دنباله‌ی اولین بازی The Evil Within به اندازه‌ی نسخه‌ی اول ترسناک و تاریک نیست، اما همچنان همان جلوه‌های بصری وحشتناک و کابوس‌وار را حفظ کرده است. کارآگاه سباستین کاستلنوس بازگشته است، اما این بار ماجرا شخصی‌تر است. او برای نجات دخترش، باید یک بار دیگر به دنیای STEM شیرجه بزند. یک جامعه‌ی به ظاهر آرمانی ذهنی توسط تصورات یک سادیست تسخیر شده است و بازیکنان باید در کنار سباستین در مسیر او برای عبور از این وحشت‌ها قدم بردارند.

The Evil Within 2 نسبت به نسخه‌ی اول فضایی کم‌رنگ‌تری دارد که باعث می‌شود تا حدی ترسناک‌تر باشد. در حالی که شاید با شرکت سباستین در یک مینی گیم تیراندازی آرکید در حالی که دخترش در خطر مرگ قرار دارد، قهقهه بزنید، اما هر بار که بانوی-روح Anima تصمیم می‌گیرد برای ملاقات ظاهر شود، در وحشت فرو خواهید رفت.

Hellblade: Senua’s Sacrifice

Hellblade: Senua’s Sacrifice

 

میزان غرق شدن در بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice در بالاترین سطح قرار دارد! بازیکنان در نقش شخصیت سنوا قرار می‌گیرند که برای نجات روح معشوق مرده‌ی خود، به سفری به هلم (Helheim) می‌رود. اما بیماری روانی او و علائم همراه آن به طور مداوم او را آزار می‌دهند و بازیکنان این فرصت را پیدا می‌کنند تا تجربه کنند که چگونه می‌توان توهمات شنوایی و گم‌گشتگی بصری را به عنوان نتیجه‌ی این بیماری تجربه کرد.

سفر سنوا عذاب‌آور است و این دقیقا همان نکته‌ی بازی است. موجودات کریه به سنوا حمله می‌کنند و صرف نظر از اینکه آن‌ها واقعی باشند یا ساخته‌ی ذهن او، خطر آن‌ها برای او کاملا واقعی است. وحشت ناشی از مبارزات او، کاملاً با هر چیزی که در عناوین دیگر این ژانر دیده‌اید، متفاوت است.

Dead Space

Dead Space

 

ترکیب ژانر های علمی-تخیلی و وحشت همیشه نتایج مطلوبی به همراه داشته است و Dead Space هم از این قاعده مستثنی نیست. هدایت آیزاک کلارک در راهروهای متروکه‌ی USG Ishimura پس از یک سانحه‌ی فضایی، دلهره‌آور است . برای اینکه از لو رفتن داستان بازی جلوگیری شود، فقط می‌توانیم بگوییم روایتی که در Dead Space ارائه می‌شود، دلهره‌های روان‌شناختی یک اثر کلاسیک وحشت را دارد و این موضوع آن را به یک بازی ضروری برای طرفداران وحشت بقا تبدیل می‌کند.

The Evil Within

The Evil Within

وحشت در این بازی می تواند به راحتی که به ذهن بازیکن نفوذ کند و The Evil Within این موضوع را به معنای واقعی کلمه به نمایش می‌گذارد. وحشت روان‌شناختی، عنصر اصلی بازی است، زیرا بازیکنان تمام روایت بازی را در حال پرسه زدن در ذهن یک قاتل سپری می‌کنند. دیوارها به کف تبدیل می‌شوند، مناظر در یک چشم به هم زدن تغییر می‌کنند و دشمنان موجوداتی کریه هستند که از گذشته‌ی شکنجه شده‌ی شخصیت شروری که آن‌ها را خلق کرده، نشأت می‌گیرند.

اخطار: The Evil Within برای افرادی که بیماری قلبی دارند مناسب نیست.

DOOM 3

DOOM 3

پس از یک وقفه‌ی ده ساله در عرضه‌ی عناوین اصلی، DOOM 3 با تکیه‌ی سنگین بر المان‌های وحشت بقا در این فرنچایز تیراندازی اول شخصِ تعریف کننده‌ی ژانر، تجربه‌ای کاملاً متفاوت را ارائه داد. این بازی باعث ایجاد اختلاف نظر شد، اما نمی‌توان انکار کرد که تاثیرگذار نبوده است.

بازیکن در نقش یک تکاور فضایی تنها که پس از باز شدن درگاهی به جهنم توسط دانشمندان بیش از حد جاه‌طلب UAC در مریخ گرفتار شده است، قرار می‌گیرد. در این بازی شما باید با سفر به جهنم – و امیدوارانه بازگشت از آن – جلوی حمله‌ی شیاطین را بگیرید.

سرعت کنترل شده و لحظات دلهره‌آور و صحنه‌های تأثیرگذار ترسناک، با افراط و تفریط پر از آدرنالین و سرعتی DOOM 2016 فاصله‌ی زیادی دارد، اما همچنان تجربه‌ای ارزشمند است که حد وسط جالبی بین تیراندازی اول شخص و هیجان وحشت را برقرار می‌کند.

Dead by Daylight

Dead by Daylight

این بازی با قرار دادن یک قاتل در مقابل چهار بازمانده، با مجازات رفتارهای بی‌باکانه فردی، به طور موفقی فضای دلهره‌آورِ یک داستان ترسناک معمولی را القا می‌کند.برعکس، هماهنگی و همکاری خوب بازماندگان می‌تواند مانع از پیشروی قاتل شود. Dead by Daylight از زمان انتشار در سال ۲۰۱۶ به‌طور مستمر به‌روزرسانی شده است و بخش‌های عالی از بسته‌های الحاقی (DLC) را با الهام از بزرگان ژانر وحشت، به بازی اضافه کرده است. بسته‌هایی در دسترس هستند که به بازیکنان اجازه می‌دهند با دنیای بازی‌هایی از آثار کلاسیک مانند هالووین و سایلنت هیل تا عناوین موفق‌تر اخیر مانند (Stranger Things) به مبارزه بپردازند.

The Walking Dead

the walking dead

بازی The Walking Dead ساخته‌ی تل‌تِیل گیمز فراتر از یک بازی ترسناک است، این بازی با الهام از دنیای فوق‌العاده محبوب خلق‌شده توسط رابرت کرکمن در مجموعه کمیک‌های The Walking Dead، ماجراجویی کلمنتاین، شخصیت اصلی جوان بازی، را دنبال می‌کند که از یک کودک ترسو و تاثیرپذیر به یک بازمانده‌ی استوار و کارکشته تبدیل می‌شود که برای رویارویی با خطرات دنیای پس از آخرالزمان پر از زامبی کاملاً آماده است.

در سبک خاص بازی‌های تل‌تِیل، بازیکنان باید با دقت گزینه‌های گفت‌وگو را انتخاب کنند و تأثیری که این انتخاب‌ها روی دیگر شخصیت‌ها می‌گذارد را به خاطر بسپارند. اگر به دنبال تجربه‌ای هستید که فلسفه‌ی طراحی تل‌تِیل را به خوبی نشان دهد، این بازی گزینه‌ی مناسبی برای شماست. البته، در کنار همه‌ی این‌ها، با زامبی‌ها هم روبه‌رو خواهید شد.