یوتیوب کانال دکتر دیس ریسپکت را از کسب درآمد منع کرد. این استریمر به تازگی تایید کرد که به دلیل فرستادن پیام‌های “نامناسب” برای یک فرد زیر سن قانونی، در سال ۲۰۲۰ از توییچ بن شده است. کانال یوتیوب دکتر دیس‌ریسپکت از درآمدزایی محروم شده است. نیکول بل، سخنگوی یوتیوب در بیانیه‌ای نوشت: «ما به دلیل نقض سیاست مسئولیت سازندگان، کسب درآمد از کانال Dr Disrespect را به حالت تعلیق درآورده‌ایم.» بل همچنین نوشت که دکتر دیس ریسپکت «به دنبال اتهامات جدی علیه این سازنده» از برنامه‌ی YouTube’s partner program تعلیق شده است.

گزارش‌های متعددی ادعا می‌کنند گایز بیهم، استریمر مشهور که با لقب دکتر دیس ریسپکت شناخته می‌شود، در سال ۲۰۲۰ به دلیل فرستادن پیام‌های نامناسب برای یک فرد زیر سن قانونی از طریق «Whispers» (اپلیکیشن پیام‌رسان توییچ) از این پلتفرم بن شد. در زمان اعمال این ممنوعیت، نه خود بیهم و نه توییچ دلیلی برای آن اعلام نکردند که باعث ابهام این موضوع برای چهار سال شد.

اما اواخر هفته ی گذشته، Cody Conners، کارمند سابق توییچ، در برنامه X دلیل این ممنوعیت را فاش کرد. او نوشت: «او به دلیل فرستادن پیام‌های نامناسب به یک فرد زیر سن قانونی در ویسپرهای توییچ که دیگر وجود ندارند، بن شد. او همچنین قصد ملاقات با این فرد را در رویداد TwitchCon داشت.» در گزارش بلومبرگ نیز دو کارمند دیگر توییچ برای تایید این اتهامات به طور علنی صحبت کردند.

پس از توییت کانرز، بیهم این اتهامات را رد کرد و در X نوشت: «این موضوع حل شده، هیچ تخلفی تایید نشده و آن‌ها کل قرارداد را پرداخت کرده‌اند.» این گفته به اختلاف مالی‌ای که بیهم در سال ۲۰۲۱ با توییچ بر سر آن توافق کرده بود، اشاره دارد. با این حال، با فاصله گرفتن چندین برند از جمله «Turtle Beach» و « Midnight Society» (استودیوی بازی‌سازی که بیهم در تاسیس آن مشارکت داشت) از او، بیهم بار دیگر برای دفاع از خود به شبکه‌های اجتماعی روی آورد.

یوتیوب با دکتر دیس ریسپکت برای شراکت همکاری نکرد. دکتر دیس ریسپکت پس از دفاع از خود در قبال اتهامات ارسال پیام‌های نامناسب به فرد زیر سن قانونی، اعلام کرد قصد دارد برای مدتی طولانی استراحت کند اما در نهایت به استریم باز خواهد گشت.

بیهم پس از محرومیت از توییچ در سال ۲۰۲۰، در ماه آگوست همان سال کانالی در یوتیوب ایجاد کرد که هم‌اکنون بیش از ۴ میلیون دنبال کننده دارد. بر اساس گزارش رولینگ استون، رایان وایت، رئیس سابق بخش همکاری های بازی یوتیوب، اعلام کرد که این پلتفرم در زمان پیوستن بیهم به دلیل شایعات پیرامون خروج او از توییچ ، از عقد قرارداد همکاری با وی خودداری کرده است.

قراردادهای همکاری، همانند قراردادهایی که سازندگان محتوای یوتیوب نظیر Valkyrae و DrLupo از آن‌ها بهره‌مند هستند، به بیهم امکان دسترسی به منابع ویژه، قابلیت‌های کسب درآمد و همچنین تقسیم درآمد تبلیغاتی یوتیوب را می‌داد. اما به دلیل آن شایعات، دیگر هیچ دلیلی برای مذاکره درباره‌ی عقد هرگونه قراردادی با بیهم وجود ندارد.