طبق گزارش‌ها، یوتیوب در حال مسدود کردن اشتراک‌های پریمیوم خریداری شده با استفاده از موقعیت مکانی تقلبی است. این پلتفرم در حال سرکوب اشتراک‌هایی است که در آن کشور ثبت‌ شده توسط کاربر با موقعیت مکانی آن کاربر مطابقت ندارد.

اگر از نرم افزار تغییر آی پی برای خرید یوتیوب پرمیوم در کشوری که ارزان‌تر است استفاده کرده‌اید، ممکن است اشتراک شما لغو شود. طی چند روز گذشته، چندین نفری که از این ترفند استفاده کرده‌اند، گزارش داده‌اند که اشتراک‌هایشان به طور خودکار لغو شده است، همانطور که پیش‌تر توسط وبسایت های خبری گزارش شده بود.

این راه‌ حل شامل استفاده از نرم افزار تغییر آی پی برای تغییر موقعیت مکانی خود به کشوری است که یوتیوب پرمیوم در آن ارزان‌تر ارائه می‌شود. برای مثال، یوتیوب پرمیوم در ایالات متحده برای دسترسی بدون آگهی به ویدیوها، یوتیوب موزیک و دانلودهای آفلاین ۱۳.۹۹ دلار در ماه هزینه دارد، اما در آرژانتین تنها با ۱.۰۵ دلار در ماه (۸۶۹ پزوی آرژانتین) می توانید این عمل را انجام دهید.

اما به نظر می‌رسد اکنون یوتیوب در حال سرکوب مشترکینی است که به طور حقیقی در این کشورها زندگی نمی‌کنند.

سخنگوی یوتیوب، Paul Pennington ، در بیانیه‌ای به یکی از سایت های خبری اعلام کرد که این شرکت «سیستم‌هایی برای تعیین موقعیت کاربران خود در نظر گرفته است.» Paul Pennington می‌گوید: «در مواردی که کشور ثبت‌نام با کشوری که کاربر از یوتیوب استفاده می‌کند مطابقت ندارد، از اعضا می‌خواهیم تا اطلاعات صورت حساب خود را به کشور محل اقامت فعلی خود به‌روزرسانی کنند.» با این حال، او به این موضوع اشاره نکرد که آیا یوتیوب لغو خودکار اشتراک‌ها با استفاده از موقعیت‌های مکانی جعلی را آغاز کرده است یا نه .

با توجه به اینکه یوتیوب قبلاً روی مسدودکننده های تبلیغات تمرکز کرده بود، عجیب نیست که این پلتفرم به دنبال اشتراک‌های ارزان‌تر پرمیوم نیز برود.