امسال سال خوبی برای گجت پوشیدنی هوش مصنوعی (AI) کمپانی Humane نبوده است. این گجت که به عنوان جایگزینی برای تلفن همراه با هوش مصنوعی و قابلیت نمایش هولوگرام معرفی شده بود، در نهایت به یک وسیله‌ی پوشیدنی ضعیف و ناامیدکننده تبدیل شد.

بعد از ماه‌ها تبلیغ ، گجت Humane با انتقاد گسترده منتقدان مواجه شد. یکی از مهمترین ایرادات این وسیله‌ی ۷۰۰ دلاری این بود که فاقد ویژگی‌های کلیدی بود. از دیگر مشکلات طراحی این وسیله این بود که به راحتی داغ می‌شد و پروژکتوری که در آن تعبیه شده در نور روز قابل مشاهده نبود. تنها چند هفته پس از عرضه، مدیران کمپانی Humane به دنبال فروش شرکت بودند.

در هفته ای که گذشت، ماجرای غم‌انگیز این گجت پوشیدنی بدتر هم شد. نیویورک تایمز گزارشی را منتشر کرد که در طی آن جزئیات بسیاری از تصمیمات پرهرج و مرج پشت صحنه در کمپانی Humane فاش شد و در نهایت منجر به عرضه‌ی چنین محصول معیوبی شد. از مهم‌ترین مشکلات محصول این بود که کمپانی می‌دانست باتری دوام زیادی ندارد و هم چنین نمایشگر لیزری دستگاه آنقدر داغ می‌شد که کارکنان مجبور بودند برای خنک کردن آن از کیسه‌های یخ استفاده کنند. (یک روز قبل از انتشار گزارش نیویورک تایمز، وبسایت The Verge گزارش داد که کمپانی Humane به مشتریان خود ایمیل فرستاده و به آن‌ها هشدار داده که از استفاده از کیس شارژ همراه گجت اجتناب کنند، زیرا به دنبال آن خطر آتش‌سوزی وجود دارد.)

مسئله‌ی دیگر این بود که تیم مدیریت کمپانی به انتقادهای داخلی که می‌توانست منجر به شناسایی مشکلات و جلوگیری ازعدم کارایی دستگاه شود، اهمیتی نداد. طبق گزارش نیویورک تایمز، کمپانی Humane حدود ۱۰,۰۰۰ دستگاه فروخته که کمتر از ۱۰ درصد از هدف اولیه‌ی فروش آن‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید…

معرفی مانیتور جدید گیمینگ OLED سامسونگ، OLED G8 به همراه هوش مصنوعی

چشم گیرترین صفحه نمایش جوهر الکترونیکی