گوگل از ویژگی جدیدی رونمایی کرد که در آن نظرات نوشته شده توسط کاربران در جستجو، در دسترس عموم افراد قرار میگیرد. گوگل درحال راه اندازی پروفایل ویژخ برای افرادی است که در قسمت نظرات سرچ فعال بوده اند. هدف این است که این نظرات جمع آوری شوند و برای عموم کاربران قابل مشاهده باشند.

گوگل در این آپدیت با ارائه یک ویژگی جدید، پروفایلی در اختیار شما میگذارد که به شما اجازه میدهد نظرات مختلفی که در هر یک از پلتفرم های گوگل نوشته شده اند را ببینید و مدیریت کنید. حتی خودتان نیز میتوانید نظرتان را بنویسید. معرفی این ویژگی از طریق ایمیل به افرادی که نظرات خود را در سرچ گوگل ثبت کرده بودند اعلام شد. گوگل در همین ایمیل هدف خود را از این کار اعلام کرد و گفت که میخواهد از نظرات شما برای کمک به دیگران استفاده کند.

دقت داشته باشید که این ویژگی جدید، با نظرات ثبت شده در گوگل مپ متفاوت هستند. چرا که نظرات ثبت شده در گوگل مپ همین حالا هم برای عموم قابل مشاهده هستند.

پروفایل google search review

پروفایل مربوط به خودتان را میتوانید در این آدرس مشاهده کنید: profile.google.com .  اگر نظری در پلتفرم های مختلف زیرمجموعه گوگل ثبت کرده باشید میتوانید آن ها را در این پروفایل ببینید. این نظرات میتواند مربوط به یک سریال، فیلم یا هر محتوای دیگری باشد. این ویژگی جدید گوگل به شما اجازه میدهد به صورت یکجا به تمام نظراتی که در گذشته ثبت کرده اید دسترسی داشته باشید و علاوه بر دیدن آن ها در صورت لزوم آن ها را به روز و یا حتی حذف کنید.

در حال حاضر این پروفایل فقط برای خود شخص قابل مشاهده است اما گوگل برنامه دارد که در تاریخ 24 june به دیگر کاربران گوگل نیز این امکان را بدهد که با کلیک برای روی نام افراد، به پروفایل و نظرات نوشته شده آن ها دسترسی داشته باشند.

پروفایل نظرات گوگل

ملاحظات امنیتی و حریم خصوصی

وقتی گوگل به افراد اجازه دهد که به پروفایل یکدیگر دسترسی داشته باشند، درواقع محیط و ساز و کار ثبت نظرات را در پلتفرم های خود شفاف تر میکند. همین امر سبب نگرانی برخی از افراد شده است. پس حریم خصوصی چه میشود؟ گوگل در پاسخ به این نگرانی درمورد ویژگی جدی خود به ما اطمینان داده است که نظرات نوشته شده توسط یک حساب کاربری برای عموم قابل مشاهده هستند اما اطلاعات شخصی مثل تاریخ تولد شخص هرگز فاش نمیشود. در ضمن اگر ترجیح میدهید که پروفایل عمومی نداشته باشید، میتوانید آن را حذف کنید.

مزایای پروفایل google search review

  • وجود این پروفایل و جمع آوری تمام نظرات ثبت شده توسط یک شخص میتواند به ارزیابی و بررسی اعتبار و صحت نظرش کمک زیادی بکند. در این ویژگی جدید گوگل با دیدن نظرات مختلفی که یک شخص در گوگل نوشته است میتوانید شناخت بهتری نسبت به او پیدا کنید و منطقی که پشت نظراتش دارد را دقیق تر متوجه شوید.
  • اگر در پلتفرم های گوگل فعال باشید و به شکل مداوم نظرات خود را ثبت کنید، در حوزه تخصصی خودتان بیشتر شناخته میشوید و نفوذتان نیز بیشتر میشود.
  • با دسترسی به نظرات مختلف یک شخص خاص، افراد میتوانند نظرات تقلبی، سودجویانه و غلط را بهتر شناسایی کنند و از انتشار همچین نظراتی که میتواند به کسب و کارشان آسیب بزند جلوگیری کنند.
  • با دیدن نظرات نوشته شده یک فرد در گوگل شما میتوانید سلیقه او را بشناسید و اگر مشابه سلیقه خودتان بود، در آینده نیز از نظراتش برای تصمیم های خودتان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

هوش مصنوعی، پاسخگوی سرچ کاربران: آپدیت جدید گوگل سئو را نابود میکند؟!

آیا گوگل با پاسخ به سرچ توسط هوش مصنوعی، نرخ کلیک (CTR) را بیشتر میکند؟