آخرین تبلت ویندوزی مایکروسافت ممکن است بهترین تبلت این شرکت تا به امروز باشد.با ارائه یک گزینه نمایشگر OLED جدید و تراشه های اسنپدراگون X جدید کوالکام ، سرفیس پرو ۱۱ (Surface Pro 11) سیزده اینچی یک بازبینی مورد نیاز برای تبلت پرچمدار ویندوز ۱۱ مایکروسافت است.

 

مزایای سرفیس پرو ۱۱

  • نمایشگر OLED جدید از HDR پشتیبانی می کند.
  • تراشه های اسنپدراگون وعده عمر باتری بیش از ۱۰ ساعت را می دهند.

مایکروسافت سرفیس پرو ۱۱ (با قیمت اولیه ۹۹۹ دلار) اولین تبلت ویندوزی است که مایکروسافت با صفحه نمایش OLED عرضه کرده است همچنین اولین تبلتی است که تراشه های اسنپدراگون X کوالکام را در خود جای داده است.

همین دو ویژگی باعث می شود که هیجان انگیزترین سرفیس پرو در سال های اخیر باشد و به طور بالقوه بهبود عملکرد قابل توجهی نسبت به مدل های قدیمی تر مانند Surface Pro 9 بدون هیچ گونه افزایش قیمتی ارائه دهد.

همچنین Surface Pro 11 اولین کامپیوتر+ Surface Pro Copilot خواهد بود، به این معنی که از تمام ویژگی های هوش مصنوعی که مایکروسافت در ویندوز ۱۱ در سال ۲۰۲۴ و بعد از آن قرار می دهد، پشتیبانی می کند. این ویژگی ها تا حدی توسط NPU تعبیه شده در تراشه های Snapdragon X Plus یا Snapdragon X Elite که سرفیس پرو ۱۱ را هدایت می کنند، پشتیبانی می شود.

این تراشه های جدید با قدرت بالا و بدون افت سرعت در درازمدت و پشتیبانی از هوش مصنوعی روی دستگاه به بازار عرضه می شوند و ما مشتاقانه منتظر تست عملکرد آنها در یک بررسی کامل هستیم. بی شک Microsoft Surface Pro 11  لوکس‌ترین سرفیس مایکروسافت تا به امروز است.

سرفیس پرو ۱۱

سرفیس پرو۱۱ با صفحه نمایش

OLED  

۹۹۹$ ۱۴۹۹$ قیمت اولیه
Snapdragon X Plus Snapdragon X Elite پردازنده
۱۶GB ۱۶GB, ۳۲GB RAMحافظه
۲۵۶GB, ۵۱۲GB ۵۱۲GB, ۱TB حافظه
LCD۱۳ اینچ (۲۸۸۰ x ۱۹۲۰) OLED۱۳ اینچ (۲۸۸۰ x ۱۹۲۰) اندازه صفحه نمایش
Qualcomm Adeno Qualcomm Adreno گرافیک
۲x USB-C/USB ۴ ۲x USB-C/USB ۴ پورت
Wi-Fi 7 Wi-Fi 7 Wireless
ده ساعت وبگردی،۱۴ ساعت تماشای ویدیو ده ساعت وبگردی،۱۴ ساعت تماشای ویدیو عمر باتری
۱۱.۳x۸.۲x۰.۳۷اینچ ۱۱.۳x۸.۲x۰.۳۷اینچ ابعاد
۱.۹۷ پوند ۱.۹۷پوند وزن

قیمت و تاریخ عرضه

مایکروسافت سرفیس پرو ۱۱ هم اکنون با قیمت اولیه ۹۹۹ دلار(با نمایشگر OLED جدید ۱,۴۹۹ دلار) از وب سایت مایکروسافت قابل پیش خرید است.

این مدل که به صورت فنی مایکروسافت سرفیس پرو نسل ۱۱ نامیده می شود، مدل پایه ۹۹۹ دلاری با صفحه نمایش لمسی ۱۳ اینچی (۲۸۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل)، تراشه اسنپدراگون X Plus، ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD عرضه می شود. شما می توانید همین مدل را با ارتقاء حافظه SSD به ۵۱۲ گیگابایت با قیمت ۱,۱۹۹ دلار دریافت کنید.

با ارتقا به مدل OLED سرفیس پرو ۱۱ با قیمت ۱,۴۹۹ دلار، تراشه قدرتمندتر اسنپدراگون X Elite، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD دریافت می کنید. شما می توانید همین مدل را با حافظه ۱ ترابایتی با قیمت ۱,۶۹۹ دلار یا با ۳۲ گیگابایت رم و حافظه ۱ ترابایتی با قیمت ۲,۰۹۹ دلار سفارش دهید.

همه مدل ها در رنگ های پلاتینیومی و مشکی موجود هستند، برخی مدل ها همچنین در رنگ های آبی یاقوتی و طلایی (Dune) در دسترس هستند که همگی از تاریخ ۱۸ ژوئن عرضه می شوند.

سرفیس پرو ۱۱

طراحی surface pro 11

طراحی نسخه جدید Surface Pro 11 از مدل‌های قبلی خود تقریبا بدون تغییر باقی مانده است، به جز یک ویژگی چشمگیر که به زودی به آن می‌پردازیم. بنابراین، این تبلت با سیستم‌عامل ویندوز 11 و وزن حدود 900 گرم، همچنان برای کاربرانی مناسب است که به دنبال وزن کم (یا پورت‌های زیاد و قدرت بالای یک لپ‌تاپ کامل) نیستند. Surface Pro 11 همچنان دارای دو پورت USB-C است و این سرفیس این بار از قابلیت Wi-Fi 7 پشتیبانی می‌کند.

اما جذاب‌ترین جنبه طراحی سرفیس پرو ۱۱ بدون شک نمایشگر OLED جدید آن است که کنتراست و عمق رنگ‌هایی ارائه می‌دهد که حتی در اتاق‌های پر نور مایکروسافت باعث برجسته شدن آن می‌شود.

در حالی که هر دو نمایشگر LCD و OLED روی Pro 11 از Dolby Vision HDR پشتیبانی می‌کنند و دارای نرخ بروزرسانی تطبیقی 120 هرتز هستند، ارتقاء به OLED به دلیل نسبت کنتراست 1،000،000:1 نسبت به نسبت کنتراست 1200:1 نمایشگر LCD از جذابیت بیشتری برخوردار است.

صفحه نمایش

سرفیس پرو ۱۱ پایه با همان صفحه نمایش لمسی ۱۳ اینچی (۲۸۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل) با ۱۲۰ هرتز LCD مدل‌های قبلی خود ارائه می‌شود و درست مانند آن مدل‌ها از Dolby Vision HDR پشتیبانی می‌کند.

این نمایشگرهای لمسی همیشه یکی از نقاط قوت تبلت‌های Surface Pro بوده‌اند، اما هیجان‌انگیزترین جنبه مدل‌های جدید نسل ۱۱، اضافه شدن آپشن ارتقاء به OLED است. در حالی که این آپشن ۵۰۰ دلار گران‌تر از مدل پایه Surface Pro 11 است، اما از نظر ما می‌تواند ارزشش را داشته باشد.

اگر این سرفیس را در میان لپ تاپ های دیگر در یک اتاق تاریک قرار دهید، Surface Pro 11 به خوبی در این فضا قابل تشخیص است ، زیرا پس‌زمینه سیاه ویندوز ۱۱ عمق تیرگی‌ای دارد که نمایشگرهای LCD لپ‌تاپ‌های Surface Laptop 7 پراکنده در اتاق نمی توانند با آن مطابقت کنند. احتمالاً به همین دلیل است که به نظر می‌رسید مایکروسافت تعداد زیادی از واحدهای نمایشی سرفیس پرو ۱۱ را روی حالت تیره با پس‌زمینه سیاه تنظیم کرده بود ، این ویژگی واقعاً روی این صفحه نمایش‌های OLED باریک ۱۳ اینچی خودنمایی می‌کند.

عملکرد

تراشه های اسنپدراگون X Plus و Elite که در داخل مایکروسافت سرفیس پرو ۱۱ موجود هستند، بازیگران جدیدی هستند که می توانند عملکرد تبلت های ویندوزی را به طور چشمگیری متحول کنند.

شرکت مایکروسافت وعده ی یک تبلت ویندوزی ممتاز مانند Surface Pro با قدرت و تطبیق پذیری کامل ویندوز همراه با قابلیت حمل آسان و عمر باتری طولانی را به مشتریان خود داده است. تکرارهای قبلی در عرضه هر دو با مشکل مواجه بودند، اما اگر این تراشه های اسنپدراگون به اندازه وعده داده شده خوب باشند، Pro 11 می تواند یک تغییر جدید را کلید بزند.

و در زمان کوتاه بررسی عملی سرفیس پرو ۱۱ ، به نظر می رسید که آنها برای کارهای روزمره به اندازه کافی سریع هستند. همچنین بعد از تحلیل و بررسی چند مدل مختلف با تراشه های Snapdragon X Elite برای دمو ویژگی های Copilot یا کار با ویندوز 11 مطمئن شدیم که این سرفیس میتواند به اندازه یک مک بوک مدرن سریع بود.

هرچند که ما باید این تبلت ها را در معیارهای عملکردی خود آزمایش کنیم تا ببینیم چقدر خوب در برابر رقبا قرار می گیرند.

سرفیس پرو

چشم انداز

خط تولید سرفیس پرو، با گذر زمان به معنای واقعی کلمه به یک محرک نیاز داشت بنابراین انتظار می رود مایکروسافت آن را در سرفیس پرو ۱۱ ارائه کرده باشد.

در حالی که مدل پایه می‌تواند نسخه ی بهبود یافته ای را نسبت به مدل‌های قبلی خود با همان قیمت ارائه دهد، اگر تراشه اسنپدراگون X Plus به اندازه تبلیغ شده خوب باشد، باید اعتراف کنیم که این ارتقاء به نمایشگر OLED است که توجه همگی را جلب کرده است. این یک تغییر کوچک است که می تواند این تبلت با ویندوز 11 را بسیار باکیفیت تر کند، به خصوص اگر بتواند رنگ های زنده را همراه با عمر باتری عالی ارائه دهد.

ما مشتاقانه منتظر هستیم تا در یک بررسی کامل متوجه شویم که این تبلت ها چقدر با تبلیغات مطابقت دارند، پس با ما همراه باشید!