جناب آقای آرمان آقاباباگلی، مدیر عامل آژانس تبلیغاتی جیمکس ادز در تاریخ 21 اردیبهشت ماه 1403 در رویداد ادزآپ که اولین همایش ملی تبلیغات دیجیتال بود حضور به عمل آوردند. هدف اصلی رویداد ادزآپ که در سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس برگزار شد، ارتقا دانش و توسعه صنعت تبلیغات دیجیتال در کشور بود و در بخش های مختلف آن به چالش ها و مشکلات صنعت تبلیغات دیجیتال پرداخته شد.

بیشتر از ۶۵ درصد از بازار تبلیغات در دنیا به شکل دیجیتال انجام میشود و نزدیک به دو دهه است که تبلیغات دیجیتال راه خود را به کسب و کارهای ایرانی باز کرده است. استفاده از تبلیغات دیجیتال تا حدی در کشور جا افتاده است که حدودا 66 درصد از ایرانیان صاحب کسب و کار به نوعی از آن بهره گرفته اند. با این وجود چالش هایی همچون سیاست های داخلی و تحریم های خارجی سبب شده اند فعالان این حوزه با مشکلاتی دست و پنجه نرم کنند. اما آیا ان چالش ها مانع فعالیت آن ها میشوند؟ آیا پلتفرم های تبلیغات دیجیتال مثل گوگل در ایران سودآور هستند؟

ادزآپ چیست؟

ادزآپ یک رویداد یک روزه با حضور متخصصین و فعالان حوزه صنعت تبلیغات دیجیتال شامل چهار پنل تخصصی بود:

  1. در اولین پنل این رویداد، وضعیت تبلیغات دیجیتال را از زبان آژان ‌های تبلیغاتی میشنویم و به بررسی چشم اندازهای آن میپردازیم.
  2. در دومین پنل، کارشناسان این حوزه نقش گوگل را در تبلیغات دیجیتال بررسی میکنند و پاسخ این سوال ها را میدهند:
    • تحریم ها و سیاست های موجود چه تاثیری بر صنعت تبلیغات دیجیتال گذاشته اند؟
    • سهم گوگل از تبلیغات دیجیتال در ایران چقدر است؟
  3. سومین پنل به مراکز آموزشی و تبلیغات میپردازد و قرار است مدیران موسسه های آموزشی به ارتباط آموزش و تبلیغات دیجیتال بپردازند.
  4. آخرین پنل به مسئله تقلب در تبلیغات دیجیتال اختصاص دارد و متخصصان حوزه تبلیغات به این سؤال پاسخ میدهند که تقلب پشت دیوار شیشه‌ای تبلیغات به چه شکل است؟

حضور جناب آقای آرمان آقاباباگلی در ادزآپ

مدیر عامل آزانس تبلیغاتی جیمکس ادز در پنل مربوط به اهمیت اعتماد و برندسازی در تبلیغات گوگل بر این موضوع تاکید داشتند که با وجود افزایش قیمت ارز، تاثیرگذاری و نرخ تبدیل کمپین های گوگل ادزهمچنان از پلتفرم ها و رقبای موجود داخلی به مراتب بیشتر است. همین نرخ تبدیل موجب شده است که برندها بودجه زیادی را به تبلیغات گوگل خود اختصاص دهند.