کنسول جدید نینتندو در راه است. طبق آخرین اخبار منتشر شده در بیانیه اخیر شرکت نینتندو، اطلاعات بیشتری در مورد کنسول جدید این شرکت یعنی نینتندو سوییچ 2 در پایان سال مالی جاری منتشر خواهد شد. در حالی که نینتندو هنوز به طور مستقیم نسل دوم سوییچ را تایید نکرده ، بیانیه اخیر شرکت از مدیر اجرایی شونتارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa) تأیید می کند که “اطلاعیه ای در مورد جانشین نینتندو سوییچ” تا “پایان سال مالی جاری” منتشر خواهد شد.

سال مالی تا ۳۱ مارس ۲۰۲۵ ادامه دارد. حال می توانیم مطمئن باشیم که در بازه زمانی مشخص شده، اطلاعات کاملی در مورد کنسول جدید نینتندو بدست خواهیم آورد. طی ماه های گذشته شایعات زیادی در مورد Nintendo Switch 2 منتشر شده است که مشخص می کند شرکت نینتندو با تمام توان در حال کار بر روی این کنسول است.

هنوز مشخص نیست که آیا کنسول بعدی شرکت نینتندو نسخه قدرتمندتری از کنسول سوییچ خواهد بود یا طراحی جدیدی از کنسول ها؟ در کل میتوان مطمئن بود که کنسول بازی بعدی شرکت نینتندو نسخه بهبود یافته از سوییچ خواهد بود. با این حال ممکن است نام جدیدی داشته باشد.

امیدواریم شاهد پیشرفت های چشم گیری در قدرت، نمایشگر OLED و توانایی ارائه خروجی 4k برای استفاده بهتر از قابلیت های تلویزیون های جدید داشته باشیم. با در نظر گرفتن این موضوع، در ادامه ی این مطلب، تمام شایعاتی را که در مورد نینتندو سوییچ 2 شنیده‌ایم را مرور میکنیم. شاید به عنوان یک گیمر که به دنبال کسب درآمد از یوتیوب است برایتان جالب باشد

آخرین اخبار نینتندو سوییچ 2

به گفته ی شرکت نینتندو “جانشین نینتندو سوییچ” در طول سال مالی جاری معرفی خواهد شد. احتمالا سوییچ ۲ دارای یک صفحه نمایش ۸ اینچی بوده و از قابلیت backward compatibility در مورد بازی ها و دسته های Joycon خواهد داشت. احتمالا دسته های Joycon از طریق آهنربا به کنسول جدید نینتندو متصل خواهند شد. اگرچه برخی انتظار دارند رونمایی از نینتندو سوییچ 2 در ماه ژوئن انجام شود، یک نشریه ژاپنی اظهار کرده  که عرضه این کنسول به دلیل احتمال فروش بالا و عدم موجودی به اندازه کافی،‌به تعویق خواهد افتاد.

تاریخ عرضه احتمالی Nintendo Switch 2 و قیمت آن

پس از انتظارات مبنی بر اینکه نینتندو ممکن است در ماه ژوئن رونمایی شود، یک منبع ادعا کرده که عرضه نینتندو سوییچ 2 تا سال آینده به تعویق افتاده است. طبق گزارشی که از رسانه محبوب ژاپنی Nikkei درباره جانشین پرفروش‌ترین کنسول ترکیبی دستی/خانگی آمده است،این محصول زودتر از مارس ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد. این شایعه‌ تأیید می‌کند که تاریخ تولید برنامه‌ریزی‌شده این کنسول از سال ۲۰۲۴ به سه ماهه اول ۲۰۲۵ منتقل شده است.

این شایعه اولیه نشان می‌داد که نینتندو تاریخ عرضه کنسول بعدی خود را برای اطمینان از قوی بودن خط تولید آن تغییر داده است (شایعاتی مبنی بر عرضه سوییچ ۲ با یک بازی جدید ماریو سه بعدی همچنان وجود دارد)، اما Nikkei دلیل دیگری را نیز برای این تأخیر اعلام کرده است.

طبق این نشریه، یکی از دلایل اصلی تأخیر بیش از حد سوییچ ۲ این است که نینتندو می‌خواهد اطمینان حاصل کند که آیا می‌تواند تقاضای مورد انتظار مخاطبین را در زمان عرضه برآورده کند یا نه . این شرکت می‌خواهد از تکرار کابوس PS5 اجتناب کند. درحال حاضر می‌توانیم انتظار شنیدن خبرهای بیشتری از سوییچ ۲ یا بازی‌های مرتبط با آن را داشته باشیم .

nintendo switch

مشخصات نینتندو سوییچ 2

طبق شایعات مشخصات نینتندو ، به شرح زیر است :

  • احتمال استفاده از پردازنده Nvidia: به نظر می رسد کمپانی نینتندو همچنان از پردازنده ی مجتمع (SoC) شرکت انویدیا استفاده کند. این پردازنده احتمالا نسخه بهبود یافته تراشه قدیمی Tegra X1 به کار رفته در کنسول فعلی سوییچ خواهد بود. با توجه به موفقیت و محبوبیت سوییچ، بعید نیست که نینتندو سوییچ 2 یک چیپست سفارشی از انویدیا دریافت کند.
  • احتمال استفاده از پردازنده AMD: پیشرفت های شرکت AMD، که در دستگاه هایی مانند Valve Stream Deck و Asus ROG Ally دیده می شود، می تواند به آن ها شانس کمی برای تامین پردازنده نسل بعدی سوییچ بدهد. با این حال، به نظر می رسد کفه ترازو همچنان به سمت انویدیا سنگینی می کند.
  • شایعات ضد و نقیض: پیش تر شایعه ای در مورد استفاده از تراشه Tegra مبتنی بر فرآیند ۵ نانومتری سامسونگ مطرح شده بود، اما بعدا توسط منبع آن تکذیب شد. با توجه به این موضوع، به نظر می رسد قلب تپنده Nintendo Switch 2 پردازنده ای از کمپانی انویدیا خواهد بود.
  • ابهام در مورد قدرت پردازشی: حدس زدن در مورد قدرت پردازشی (CPU) و قدرت گرافیکی (GPU) نهایی دستگاه دشوار است. با این حال، امیدواریم نینتندو از کنسول قدرتمندی استفاده کند که بتواند تجربه ای از بازی های نسل بعد را ارائه دهد.
  • مشخصات فنی لو رفته: بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط RedGamingTech، به نظر می رسد Nintendo Switch 2 از پردازنده مرکزی ۸ هسته ای Cortex-A78AE، ۱۰ رشته ی چند پردازنده ای (SM)، ۸ گیگابایت رم و تنها ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی eMMC برخوردار باشد. این مشخصات نسبت به سوییچ فعلی پیشرفت هایی را نشان می دهد، اما از نظر قدرت به پای کنسول های PS5 و Xbox Series X نمی رسد.
  • شایعه کنار گذاشته شدن: پیش تر شایعاتی در مورد وجود یک تراشه کمکی (co-processor) در داک کنسول Switch 2 یا Nintendo Switch Pro (که قبلا در مورد آن صحبت می شد) وجود داشت. این تراشه قرار بود قدرت و خروجی تصویر کنسول را در حالت داک و اتصال به تلویزیون 4k افزایش دهد. با این حال، به نظر می رسد این قابلیت کنار گذاشته شده باشد.
  • حافظه داخلی بیشتر: طبق شایعات، حافظه داخلی این کنسول ممکن است به ۵۱۲ گیگابایت افزایش یابد که نسبت به حافظه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی سوییچ اصلی و سوییچ OLED ارتقاء قابل توجهی به شمار می رود.

به طور خلاصه:

  • پردازنده:(هسته مرکزی Nvidia (احتمالاً نسل بعدی Tegra X1))
  • پردازنده مرکزی (CPU): ۸ هسته ای Cortex-A78AE
  • پردازنده گرافیکی (GPU): ۱۰ پردازنده چند جریانی (SM)
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۶۴ گیگابایت eMMC با احتمال ارتقاء به ۵۱۲ گیگابایت

نمایشگر سوئیچ 2

به نظر می رسد که این کنسول از  نمایشگری شبیه به مدل Switch OLED از پنل OLED استفاده کند. اما امیدواریم شاهد ارتقای آن نیز باشیم، برای مثال ارتقاء نرخ بروزرسانی نمایشگر از ۶۰ هرتز به ۱۲۰هرتز، که مشابه بهترین گوشی های حال حاضر در بازار است. هرچندکه شایعه ای برای تأیید این موضوع وجود ندارد.

با این حال، شرکت شارپ، سازنده نمایشگرهای کنسول فعلی سوییچ، اعلام کرده است که در حال کار روی پنل LCD جدید برای یک “کنسول بازی جدید” است که قاعدتا این کنسول می تواند سوییچ 2 باشد. اگر اینطور باشد، ممکن است کمی ناامید کننده باشد، زیرا نینتندو سوییچ 2 ممکن است با تکنولوژی نمایشگر قدیمی تری نسبت به  Switch OLED عرضه شود. البته این احتمال هم وجود دارد که شارپ به کنسول دیگری که هنوز معرفی نشده است اشاره کرده باشد. اما این نگرانی وجود دارد که سوییچ 2 به طور پیش فرض از پنل های OLED استفاده نکند.

این نگرانی ها با شایعه اخیر مبنی بر عرضه سوییچ 2 با نمایشگر LCD برای پایین نگه داشتن هزینه های تولید،حتی بیشترهم شده است. همچنین شایعه جدیدی از سوی NateTheHate، افشاگر بازی های ویدیویی، بر این باور دامن می زند که Nintendo Switch 2 ممکن است دارای نمایشگر LCD باشد.

اگر بخواهیم به نکات مثبت نیز اشاره نماییم، سازنده لوازم جانبی Mobapad ادعا می کند که سوییچ ۲ دارای یک صفحه نمایش ۸ اینچی با رزولوشن۱۰۸۰خواهد بود. کنسول سوییچ فعلی دارای نمایشگر ۷ اینچی است و فقط در حالت داک از رزولوشن ۱۰۸۰ پشتیبانی می کند.

کنسول جدید نینتندو

Backward compatibility نینتندو سوییچ 2

یکی از ویژگی هایی که واقعاً امیدواریم در نینتندو سوییچ 2 ببینیم، Backward compatibility است به ویژه با توجه به اینکه این قابلیت ها در PS5 و Xbox Series X نیز وجود داشته اند، احتمال می رود که نینتندو نیز از وجود این قابلیت در کنسول جدید خود بهره ببرد. امیدواریم اجرای بازی‌های قدیمی‌تر Switch روی کنسول جدید منجر به انتشار این بازی ها با گرافیک و پرفورمنس بهتر بشود.

براساس شایعاتی دیگر ممکن است که کنسول جدید شرکت نینتندو از این قابلیت در نینتندو سوئیچ دو استفاده نکند. این مساله ممکن است که خبری ناامید کننده برای طرفداران نینتندو باشد. با این حال ممکن است که شرکت نینتندو با انتشار تعداد زیادی بازی خود در زمان عرضه ی کنسول بتواند این مساله را جبران نماید.

در همین راستا، Mobapad ادعا می کند که هم برای جوی کان های قدیمی و هم برای بازی های پشتیبانی شده توسط سوییچ اصلی، Backward compatibility وجود خواهد داشت. با این حال، بازی هایی که به طور خاص برای Switch 2 طراحی شده اند ممکن است روی کنسول اصلی اجرا نشوند.

همانطور که توضیح داده شد، نینتندو سوییچ 2 به طور رسمی معرفی نشده است، به همین دلیل استناد به تمامی مواردی که در این مطلب گفته شده اشتباه است و کنسول بعدی شرکت نینتندو می تواند کاملا متفاوت از چیزی باشد که تا به امروز در مورد آن میدانیم. نینتندو تأیید کرده است که روی کنسول جدید کار می کند، فقط مسئله این است که آیا این کنسول جدید عضوی از خانواده سوییچ است یا محصولی است با طراحی کاملا جدید ؟

دیگر ویژگی ها

  • بهبود جوی کان ها: اگر کنسول Switch 2 از همان روش کنترل کنسول Switch استفاده کند، دوست داریم شاهد بهبود جوی کان ها باشیم تا کمتر دچار مشکل دریفت آنالوگ (drifting) شوند. همچنین داشتن ماشه‌های آنالوگ برای کنترل دقیق‌تر در بازی‌هایی مانند مسابقات اتومبیل‌رانی، بسیار مفید خواهد بود. اگر نینتندو به طراحی اولیه و اصلی سوییچ پایبند بماند، انتظار برخی تغییرات ارگونومیکی را در نسل جدید آن نیز داریم. بر اساس گزارش‌ها، ظاهراً جوی کان های جدید بزرگ‌تر خواهند بود و به صورت مغناطیسی به کنسول Switch 2 متصل می‌شوند. همچنین قرار است دکمه‌های بیشتری به آن‌ها اضافه شود.
  • عمر باتری بیشتر: با توجه به اینکه باتری کنسول فعلی سوییچ در هنگام اجرای بازی‌هایی مانند  Breath of the Wild پس از چند ساعت تمام می‌شود، باتری بزرگ‌تر قطعاً به کارآمدتر شدن آن برای بازی در مواقعی مانند پروازهای طولانی کمک می‌کند.
  • اتصال Wi-Fi: یکی دیگر از ویژگی‌هایی که دوست داریم در Nintendo Switch 2 ببینیم، بهبود اتصال Wi-Fi است. شاید این اولین ویژگی‌ای نباشد که به ذهن خطور می‌رسد، اما Wi-Fi بهتر می‌تواند در زمینه‌هایی مانند لایو استریم بازی یا دانلود سریع‌تر بازی‌ها، پیشرفت چشمگیری به همراه داشته باشد.

بازی جدید ماریو برای نینتندو سوییچ ۲

ظاهراً این بازی با استفاده از موتور بازی سازی Unreal 4 ساخته خواهد شد. این افشاگری اولیه با گزارشی که ادعا می کند ماریو به صورت سه بعدی عرضه خواهد شد، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. به علاوه، در سال دوم تولد خود، این کنسول یک بازی جدید از Mario Kart به نام Mario Kart X خواهد داشت. گفته می شود این بازی “پرهزینه ترین بازی است که نینتندو تا به حال ساخته است.”

گزارش هایی نیز وجود دارد که Final Fantasy 7 Remake بر روی کنسول سوییچ ۲ “شبیه به یک بازی PS5 به نظر می رسد و اجرا می شود”.

گزارش جدیدی از یک افشاکننده به نام Nash Weedle نشان می دهد که Bayonetta Trilogy برای کنسول سوییچ۲ در حال ساخته شدن است. این مجموعه سه بازی اصلی Bayonetta را در یک باندل قرار داده و همچنین آنها را از نظر جلوه های بصری، عملکرد و پشتیبانی از HDR ارتقا می دهد.

گزارش اخیر یوروگیمر ادعا می کند که بازی سازان منتخب در نمایشگاه ۲۰۲۳ Gamescom در آلمان، دسترسی محدودی به سوییچ ۲ داشته اند. منابع این وب سایت نشان می دهند که نینتندو سوییچ 2 نسخه جدیدی از Breath of the Wild را برای نمایش قدرت سوییچ ۲ به نمایش گذاشته است، اما مشخص نیست که قرار است پورتی از این بازی برای کنسول جدید منتشر شود یا اینکه این نمایش صرفا دمویی برای نشان دادن قابلیت های کنسول جدید شرکت نینتندو بوده.

به احتمال زیاد شاهد بازی های بزرگی در سوییچ ۲ خواهیم بود، برای مثال بازی Zelda جدید و احتمالا نسخه جدیدی از Mario Kart برای این کنسول عرضه خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

OBS چیست؟ معرفی بهترین برنامه استریم گیم

چگونه یک کانال گیمینگ موفق در سال 2022 داشته باشیم

درآمد بهترین یوتیوبرهای ایرانی چقدر است؟