پذیرفتن اینکه سایت شما دارای نرخ پرش یا بانس ریت بالایی است کمی شبیه پذیرش این موضوع است که مثلاً فرزند شما خوش‌چهره‌ترین بچه در مدرسه نیست. مطمئناً، شما تصور می کنید وب‌سایتتان ارزشمند و شایان ستایش است، اما وقتی برای بررسی اعداد وارد Google Analytics می شوید، نرخ پرش شما داستان متفاوتی را بیان می کند. کنار آمدن با این موضوع، مانند مثال مطرح شده سخت است. اما این موضوع مطرح می‌شود که اگر شما وب سایتتان را دوست دارید، پس چرا دیگران آن را دوست ندارند؟ کاهش بانس ریت چگونه اتفاق می افتد؟

در میان شرکت‌های زیادی که برای دیده شدن با هم رقابت می‌کنند، ایجاد تعامل با مشتری، بهترین راه برای موفقیت است. اما اگر تعداد زیادی بازدیدکننده داشته باشید و با کاهش بانس ریت روبه‌رو شود چه؟ یعنی ترافیک وارد شده به وبسایت بدون ایجاد تعامل با شما از وب سایت خارج می‌شوند. استراتژی‌های کاهش بانس ریت روش‌هایی عالی برای استفاده حداکثری از ترافیک و هدایت بیشتر مشتریان بازاریابی دیجیتال شما به سمت تبدیل است. در این مقاله از جیمکس ادز برای کمک به شما در این زمینه استراتژهایی موثر برای کاهش بانس ریت را بررسی می‌کنیم.

اصلا بانس ریت چیست؟

برای درک بهتر نرخ پرش یا بانس ریت، می توانیم از یک مثال ساده استفاده کنیم. تصور کنید شما صاحب یک فروشگاه در یک خیابان شلوغ هستید. هر روز افراد زیادی از جلوی درب فروشگاهتان عبور می‌کنند. برخی افراد از بیرون به محصولات نگاه می کنند و مقداری علاقه نشان می دهند. درصدی از آن ها احساس می کنند آنقدر علاقه‌مند هستند که وارد فروشگاه شوند. اما باز هم به هر دلیلی وارد نمی شود؛ تعداد زیادی از این بازدیدکنندگان درست بیرون دربها توقف می کنند، به اطراف نگاه می کنند، لبخندی می زنند و می روند.

مثال بالا دقیقا همان کاهش بانس ریت یک وبسایت است. این اتفاق نشانگر این است که درصد کل ترافیکی که بدون بازدید از صفحات دیگر یا بلافاصله پس از ورود از وب سایت شما خارج می شوند را به شما نشان می دهد. از این نظر، نشان می‌دهد که تعدادی از سرنخ‌ها به اندازه کافی با پلتفرم شما درگیر شدند تا به برند شما نزدیک‌تر شوند، اما نه در حد تعامل و خرید از شما!

تسلط بر شاخص کلیدی عملکرد (KPI) در وب سایت یک شرکت، به ویژه فروشگاه آنلاین و محصولات دیجیتال، باید یکی از اهداف کلیدی در برنامه بازاریابی دیجیتال باشد.

چرا بانس ریت یا نرخ پرش مهم است؟

همانطور که در مبحث قبلی مشخص شد، بانس ریت نشان دهنده فرصتهای از دست رفته است. آنها بازدیدکنندگانی هستند که سفر طولانی دیجیتالی به وب سایت شما را طی کردند و سپس بدون هیچ گونه تعاملی آنجا را ترک کردند. وقتی در مورد بازاریابی دیجیتال صحبت می کنیم، تعامل بسیار مهمتر از اعداد خام است. مهم نیست که هر روز یک میلیون بازدید داشته باشید اگر این رقم به یک تبدیل هم منجر نشود.

نرخ پرش مهم است زیرا بهینه سازی مهم است. شرکت‌های پیشرو در حوزه دیجیتال لزوماً آن‌هایی نیستند که پول بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارند، بلکه آن‌هایی هستند که می‌توانند تا حد امکان نسبت به بودجه خود تبدیل ایجاد کنند. زمانی که بتوانید آن اولین تاثیر بی عیب و نقص را ایجاد کنید، باعث می شوید که بازدید کنندگان در پلتفرم شما بمانند. این کاربران نیاز به کاوش در وب سایت، محتوا و برند شما را احساس می کنند. و از هر صفحه جدیدی که بازدید می کنند یک گام به ایجاد یک تبدیل نزدیک تر می شوند.

نه تنها این، بلکه زمان بیشتری برای آشنا کردن آنها دارید. کاربرانی که مدت طولانی تری در سایت شما می مانند، بیشتر مستعد بازگشت منظم و چک کردن دوباره وب سایت شما هستند. آنها این عادت را ایجاد می کنند که منجر به فروش، آگاهی از برند و وفاداری می شود. یک استراتژی خوب برای کاهش نرخ پرش می تواند یک کسب و کار را با همان برنامه دیجیتال و بودجه ای که قبلاً در اختیار داشته، بهبود ببخشد. این یک راه سریعتر و ساده تر برای گسترش دسترسی شما است.

میزان بانس ریت یا نرخ پرش خوب چیست؟

به معنای واقعی هیچ عدد ایده‌آلی برای تعیین میزان پرش مطلوب وجود ندارد. هر کسب‌وکاری که به دنبال کاهش نرخ پرش است، به شکل متفاوتی به آن دست می‌یابد. یک شرکت ممکن است با نرخ پرش 75 درصدی کاملاً راضی باشد، در حالی که این رقم می‌تواند برای یک شرکت دیگر وحشتناک تلقی شود. این تفاوت، بستگی به اهداف کسب و کار شما و همچنین صنعت و جایگاه شما دارد.

با این حال، اگر برای شروع به دنبال یک رقم مناسب هستید، نرخ پرش حدود 70 تا 80 درصد باعث نگرانی است مگر اینکه دلیل موجهی برای آن وجود داشته باشد. بین 50 تا 70 درصد تقریباً متوسط ​​است. و اگر بین 30 تا 50 درصد هستید، نرخ پرش شما عالی در نظر گرفته می‌شود. می توانید اعداد نرخ پرش را در ابزار تجزیه و تحلیل خود بیابید:

کاهش نرخ پرش
تحلیل بانس ریت

6 روش سریع و آسان برای کاهش بانس ریت یا نرخ پرش

آیا آماده‌اید تا برنامه‌ای برای کاهش بانس ریت به اجرا بگذارید؟ این 6 مورد را امتحان کنید.

افزایش سرعت سایت

سرعت و عملکرد وب سایت شما نقش مهمی در ماندن بازدیدکنندگان دارد. هر چه زمان بیشتری برای بارگذاری سایت شما طول بکشد، بازدیدکنندگان سریعتر صبرشان تمام می شود و سایت شما را ترک می کنند.

در واقع، بازدیدکنندگان انتظار دارند وب سایت شما در عرض 2 ثانیه بارگذاری شود. هر چیزی کندتر از آن می‌تواند منجر به رها شدن سایت و افزایش نرخ پرش شما شود. برخی از بهترین راه‌ها برای بهینه‌سازی سایت برای بارگذاری سریع‌تر صفحه عبارتند از:

     استفاده از CDN (شبکه تحویل محتوا)

     بهینه سازی تصاویر

     سرمایه گذاری روی یک وب هاست با کیفیت

     نظارت بر استفاده از افزونه

     استفاده از caching plugin

هدف جستجو را مطابقت دهید

ساده ترین راه برای توضیح مطابقت هدف جستجو، یک مثال است:

فرض کنید تصمیم گرفته‌اید مقاله‌ای بنویسید که چگونه یک نقد کتاب عالی بنویسید. تحقیقات کلمات کلیدی شما نشان می دهد که کلمه کلیدی دم بلند «چگونه یک نقد کتاب بنویسیم» تعداد زیادی جستجو دارد. بنابراین، شما از این عبارت برای الهام بخشیدن به نوشته تان استفاده می کنید.

این یک مقاله عالی است و در صفحه اول نتایج رتبه بندی می شود اما نرخ پرش بسیار بالایی دارد. شاید بپرسید چرا؟ قبل از نوشتن مقاله خود، باید کلمه یا عبارت تمرکزتان را جستجو کنید. به نظر می رسد که وقتی کاربر «چگونه یک نقد کتاب بنویسیم» را جستجو می کند، یک راهنما می خواهد، نه نکاتی برای راهنمایی. مقاله ای که نوشتید عالی است، اما در قالب مناسبی نیست. همیشه در ابتدا سرچ کنید و قبل از نوشتن، به هدف جستجوی کاربران فکر کنید.

  Call to Action یا فراخوان عملی واضح و متمرکز داشته باشید

یک فراخوان عمل (CTA) به بازدیدکنندگان می‌گوید که کارهایی مانند «اکنون بخرید»، «با ما تماس بگیرید» یا «شروع آزمایشی رایگان» انجام دهند.

A/B ؛ همه چیز را تست کنید

تست A/B که «تست تقسیم» یا “split testing” نیز نامیده می شود، به شما امکان می دهد دو یا چند نسخه از یک صفحه یا پست را منتشر کنید تا ببینید کدام یک بهتر کار می کند.

تست معمول A/B می تواند به شناسایی تغییرات کوچک (یا بزرگ) وب سایت برای کاهش نرخ پرش شما کمک کند. ممکن است به دلیل چیزی جزئی مانند رنگ دکمه CTA، نرخ پرش بالایی داشته باشید. اما، این می تواند یک مشکل بزرگ باشد مانند اینکه چگونه صفحه فرود شما بازدیدکنندگان را از طریق قیف فروش شما راهنمایی می کند.

به عنوان مثال، یک تست A/B از رنگ‌های دکمه CTA نشان داد که درصد افراد بیشتری به جای سبز روی دکمه قرمز کلیک کردند. Google Optimize یک ابزار رایگان از Google است که به شما کمک می کند تست های A/B آسان را در وب سایت خود اجرا کنید.

کسانی را که سایت شما را ترک می کنند هدف بگیرید

گاهی اوقات افراد بدون توجه به آنچه شما انجام می دهید وب سایت شما را ترک می کنند. اما، آخرین تلاشی وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از پرش آنها انجام دهید  چیست؟

فناوری Exit-Intent® OptinMonster به شما امکان می دهد افرادی را که در شرف ترک وبسایت هستند هدف قرار دهید. هنگامی که آنها شروع به حرکت ماوس خود از صفحه می کنند، پیامی را می بینند که سعی دارد آنها را وادار به اشتراک کند.

برای کاهش نرخ پرش از Exit Intent Technology استفاده کنید. به بازدیدکنندگان سایت خود انگیزه بدهید تا دوباره برگردند. به عنوان مثال، می توانید تخفیف یا ارسال رایگان ارائه دهید. یا می توانید دسترسی به محتوای انحصاری یا راهنمای شرکت خود را فراهم کنید.

حتماً یک فرم اشتراک اضافه کنید تا آدرس ایمیل آنها را برای کمپین ایمیل بعدی خود دریافت کنید.

از پیوندهای داخلی، هوشمندانه استفاده کنید

پیوندهای داخلی راه دیگری است که می توانید بازدیدکنندگان را وادار به کلیک بیشتر در وب سایت شما کند. گفته می شود، شما نمی خواهید محتوای خود را با آنها غرق کنید.

اگر سایت شما اطلاعات بیشتری در مورد موضوعی در صفحه یا پست دیگری دارد، به آن پیوند دهید. البته چنین نیست که شما مخاطب را در هجمه عظیم محتوایتان غرق کنید بلکه کافی است این دو بهترین شیوه پیوند داخلی را دنبال کنید:

    زیاده روی نکنید. استفاده از بیش از 1 لینک در هر 3 جمله، خواندن محتوا را سخت‌تر می‌کند و بینندگان را غرق می‌کند و تمرکزشان را از بین می برد.

    مرتبط باشید. اگر کاربران پیوندی را دنبال کنند و محتوا آن چیزی نباشد که انتظار داشتند، احتمالاً آن را خیلی سریع ترک خواهند کرد. قبل از پیوند، از خود بپرسید، «آیا این همان چیزی است که کاربر از متن و کلمه یا عبارت انکر انتظار دارد؟»

برای تسهیل فرآیند پیوند داخلی، می توانید از افزونه ای مانند All in One SEO (AIOSEO) نیز استفاده کنید.

کاهش نرخ پرش
افزونه Link Assistant AIOSEO

افزونه Link Assistant AIOSEO به طور خودکار یک گزارش پیوند داخلی را برای سایت شما ایجاد می کند که حاوی پیوند و پیشنهادات متنی است. با کلیک یک دکمه، می توانید بلافاصله لینک را به صفحه خود اضافه کنید.

درآخر

در این مقاله شش استراتژی موثر برای کاهش بانس ریت را با هم بررسی کردیم. نظر شما در این زمینه چیست؟ آیا تجربه استفاده از استراتژی موثری برای کاهش بانس ریت داشته‌اید؟ نظرات و تجارب خود را با ما به اشتراک بگذارید.