ویدیوهای گیمینگ از محبوب ترین ها در پلتفرم یوتیوب هستند. افرادی مانند PewDiePie، Ninja، و KSI با سبک‌های سرگرم‌کننده و جذاب‌شان طرفداران وفاداری را جمع کرده‌ و این حوزه را به یک پدیده بین‌المللی تبدیل کرده‌اند. طبق گزارش cyberlink شما هم می توانید یک کانال گیمینگ موفق راه اندازی کنید و به این جامعه بپیوندید، اما تنها در صورتی که نرم افزار و دانش درستی داشته باشید.

برای اینکه شما به یک اسطوره گیمینگ تبدیل شوید، 5 نکته خاص را برای راه اندازی یک کانال گیمینگ موفق در YouTube گردآوری کرده‌ایم. همه چیز، از بهترین نرم‌افزار ویرایش گرفته تا پیدا کردن نیچ شما و تهیه ابزار مناسب در این پست پوشش داده شد.

با جیمکس ادز همراه باشید در ادامه هرچیزی که باید در مورد راه اندازی یک کانال گیمینگ YouTube در سال 2022 بدانید، قرار دارد.

۱. انتخاب تجهیزات مناسب

قبل از هر کاری باید مطمئن شوید که ابزار و تجهیزات مناسب برای ساخت ویدیو با بهترین کیفیت را دارید. باور کنید تماشای یک ویدیوی ضعیف اصلا سرگرم کننده نیست.

سخت افزار خود را انتخاب کنید

سخت افزاری که استفاده میکنید بر نحوه استریم شما تاثیر می‌گذارد. در این میان PS5، Xbox و PC/Mac رایج ترین گزینه ها برای تولید محتوا هستند.

اگر بازی مخصوص رایانه شخصی است، پروسه ضبط و تولید محتوا ساده تر است. با استفاده از کامپیوتر، شما ویدیوهای خود را در یک سیستم ضبط، ویرایش و پخش می کنید. برای شروع، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک نرم افزار اسکرین ریکورد و ادیت خوب دانلود کنید که تنها چند دقیقه از وقتتان را می‌گیرد.

در مقابل کنسول‌ها ویژگی‌های پیشرفته و انعطاف‌پذیری مناسبی دارند، اگرچه امکان استریم مستقیم از Xbox یا PS5 به یوتیوب وجو ندارد. صرف نظر از اینکه چه سیستمی را برای بازی انتخاب کرده‌اید، حتی اگر بودجه کمی هم دارید در ابتدا باید روی یک کامپیوتر قابل اعتماد سرمایه گذاری کنید.

یک نرم افزار ادیت ویدیو گیمر پسند انتخاب کنید

یکی از تجهیزات پایه و ضروری برای هر کانال یوتیوب، نرم افزار ویرایش ویدیو با کیفیت است. با یک برنامه ویرایش حرفه ای، می توانید هر کاری انجام دهید، از برش و مونتاژ کلیپ ها گرفته تا افزودن عنوان و موسیقی، هر چیزی که نیاز دارید تا ویدیو شما بی عیب و نقص به نظر برسد.

هنگام ویرایش ویدیوهای گیمینگ، بسیار مهم است که با نرم افزار خود راحت باشید. اگر در زمینه ادیت تازه کار باشید این قسمت می تواند چالش برانگیز باشد. بسیاری از برنامه ها برای اینکه بتوانید با آنها کار کنید نیاز به ساعت ها آموزش دارند. خوشبختانه برای هر سطح مهارتی یک نرم‌افزار مناسب وجود دارد.

در ادامه سه تا از بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو که مناسب ادیت ویدیوهای گیمینگ هستند را معرفی کرده‌ایم.

PowerDirector

کانال گیمینگ

مجله pcmag در میان لیست بلندی از برنامه‌های ویرایشی، PowerDirector را به عنوان بهترین نرم‌افزار برای هر سطح مهارتی معرفی کرده است. طراحی کاملا منحصر به فرد، آن را به نرم افزاری عالی برای مبتدیان تبدیل کرده‌است، شما تنها در چند دقیقه میتواند با تمام ابزارهای ویرایش آن آشنا شوید و بتوانید ویدیوهایی با کیفیت و حرفه ای تولید کنید.

PowerDirector به طور کامل به بروزترین ابزارهای ویرایش مجهز شده است. این ابزارها شامل قالب‌های ویدیویی مخصوص کانال‌های گیمینگ، قالب های transition، افکت‌ها و موشن گرافیک، به‌علاوه یک مجموعه رایگان از موسیقی، تصاویر، و حتی ویدیوهایی که میتوانید بدون نگرانی بابت حق کپی‌رایت به محتوای خود اضافه کنید.

اگر به دنبال یک نرم افزار ویرایش با تمام ابزارهای لازم برای کانال یوتیوب خود هستید، هیچ گزینه ای بهتر از PowerDirector وجود ندارد. این نرم افزار بی نظیر را به صورت رایگان دانلود کنید و کانال گیمینگ خود را به سطح بالاتری ببرید.

Corel VideoStudio

کانال گیمینگ

نرم‌افزار Corel VideoStudio در مقایسه با نرم افزارهای ویرایشی مانند iMovie یک گام جلوتر است. برای کسانی که تجربه کار با نرم‌افزارهای ادیت ویدیو را دارند اما دانش پیشرفته ای ندارند یا خود را متخصص نمی دانند، این نرم‌افزار ایده آل است.

داشبورد ویرایشی ساده این برنامه به انواع افکت‌ها، عناوین گرافیکی، ترانزیشن ها و موارد دیگر که گیمرها می‌توانند با استفاده از آنها ویدیوهای با کیفیتی تولید کنند، مجهز است.

VideoStudio در دو فرمت ارائه می‌شود: Pro 2021 و Ultimate 2021، هر دو نسخه، علی‌رغم تفاوت‌هایی که دارند قابلیت اصلاح رنگ و قالب های خاصی را در اختیار کاربران قرار میدهند که برای ایجاد کلیپ‌های ویدیویی جذاب بسیار کارآمد هستند.

Pinnacle Studio 25

کانال گیمینگ

نرم افزار ویرایش ویدیو Pinnacle Studio یک گزینه مناسب برای گیمرهایی است که تجربه و دانش کار با برنامه های ادیت را دارند. ابزارهای طراحی موجود در این برنامه به خصوص پس از انتشار آخرین آپدیت آن، سرعت قابل اعتمادی را به کاربران ارائه کرده است.

به علاوه، سازندگان در حین ویرایش، از صدها افکتی که برای بهبود ویدیوهای خود در اختیار دارند لذت خواهند برد.

نصب نرم افزار اسکرین ریکورد

با قدرت یک دستگاه و نرم‌افزار فیلمبرداری حرفه‌ای، تصاویری با کیفیت بالا به مخاطب خود نشان دهید. گیمرها در سراسر جهان از Screen Recorder برای پخش زنده در Twitch، Facebook و YouTube استفاده می کنند. نرم افزار قوی یک راه حل همه کاره است که به کاربران امکان می دهد به راحتی برای استریم، ضبط ولاگ و ویدیو اقدام کنند.

کانال گیمینگ

اگر می‌خواهید با دوستانتان مولتی استریم داشته باشید، Screen Recorder به خوبی کار می‌کند. این ویژگی به شما امکان می دهد تا حداکثر پنج لایو استریم همزمان و دو سرویس سفارشی اضافی داشته باشید. این نرم افزار همچنین از حداقل پردازش CPU و GPU استفاده می کند و تضمین می کند که شما روان ترین گیم پلی ممکن را داشته باشید. همچنین Screen Recorder به عنوان یک محصول مستقل و به عنوان افزونه PowerDirector موجود است.

انتخاب یک دوربین مناسب

برای پخش به دوربین داخلی خود اتکا نکنید. در عوض، استودیو ویدیوی خود را با YouCam ارتقا دهید. این وب کم تصویری واضح در کنار قابلیت های کنترل بصری را ارائه می دهد که آن را برای کانال های گیمینگ محبوب می کند.

YouCam دارای بیش از 200 افکت واقعیت افزوده است، از افکت های روتوش پوست و نورپردازی گرفته تا ایموجی های متحرک. بعلاوه این برنامه وب کم دارای ابزارهای نورپردازی و واضح سازی داخلی است که کیفیت تصویر شما را بهبود می بخشد. حتی دارای قابلیت ویرایش عکس هم هست که برای افزودن شم هنری شما به تصاویر در دسترس است.

یک هدفون با کیفیت با میکروفون داخلی تهیه کنید

کانال گیمینگ

هدفون و میکروفون بخش مهمی از تجربه گیمینگ هستند، در غیر این صورت کاربران چگونه می‌توانند بینش‌های شوخ طبعانه شما را بشنوند؟ اگر می‌خواهید ویدیوهای از پیش ضبطشده‌ای مانند معرفی یا نقد و بررسی، منتشر کنید، میتوانید برای صرفه‌جویی در هزینه، از هدفون تلفن همراه خود استفاده کنید.

بهترین کار این است که حداقل سطح کیفیت را برای صدای خود داشته باشید. مردم باید آنچه را که شما می‌گویید بدون کوچکترین تحریفی بفهمند. می‌توانید از میان میکروفون‌های USB و هدست‌های میکروفون دار، ابزار مناسب خود را به صورت آنلاین خرید کنید.

۲. نیچ و مخاطب هدف خود را انتخاب کنید

قبل از راه‌اندازی کانال، باید در مورد سبک ویدیویی که می‌سازید یا موضوع خاصی (niche) که می‌خواهید محتوای شما در مورد آن باشد، تصمیم بگیرید. انتخاب نیچ مناسب به نقاط قوت شما به عنوان یک گیمر برمی‌گردد. ما در مورد محبوب ترین نیچ‌ها و نحوه تشخیص اینکه کدام یک برای شما مناسب تر است، صحبت خواهیم کرد. پس از آن، می توانید هر سبک و موضوعی را برای ایجاد یک کانال گیمینگ متمرکز و قوی در یوتیوب ترکیب کنید.

Walkthroughs (راهنمای گام به گام)

آیا در گذراندن مراحل یک بازی یا توضیح نحوه برنده شدن در آن متخصص هستید؟ باید بدانید که افراد زیادی مشتاق‌اند از تجربه شما استفاده کنند. تخصص خود را گام به گام به نمایش بگذارید، تا بینندگان‌تان کم کم به یک بازیکن حرفه ای تبدیل شوند.

به عنوان مثال، می‌توانید با راهنمایی‌های آموزنده و مرتبط خود به بازیکنان سطوح مختلف Ancient Evil یا Shadow کمک کنید تا مراحل و ویژگی های جدید در بازی Tomb Raider را باز کنند. برای مشاهده نمونه‌های عالی از Walkthroughs به کانال vash12349 سر بزنید، این گیمر با انتخاب نیچ مناسب خود توانسته بیش از 150,000,000 بازدید داشته باشد.

رکورد شکنی

چقدر سریع می توانید یک بازی را به پایان برسانید؟ مردم اکثرا می خواهند بهترین ها را در یوتیوب دنبال کنند. اگر بتوانید برخی از رکوردهای جهانی را بشکنید، سریع‌تر در حوزه گیمینگ پیشرفت کرده و شناخته خواهید شد. بعلاوه برای تولید محتوا هیچ وقت با کمبود موضوع مواجه نخواهید بود.

از محبوب‌ترین‌ رکورد شکنی ها میتوان به سریع ترین رکورد برای به پایان رساندن بازی Super Mario Bros (چهار دقیقه و 58.56 ثانیه) و کسب بالاترین امتیاز (136,358,478 امتیاز) در بازی Temple Run اشاره کرد.

ویدیوهای طنز

شاید شما بهترین بازیکن نباشید، اما می توانید مردم را بخندانید. اگر بتوانید به طرز فاجعه باری شکست بخورید و در این مسیر باعث شکست دوستانتان هم شوید، احتمالاً نیچ مناسب خود را پیدا کرده‌اید. ویدیوهای طنز به شما این امکان را می‌دهند تا مخاطبان زیادی را جذب کنید چه در حال بازی Skyrim، بازی Grand Theft Auto V، یا حتی Red Dead Redemption 2 باشید. تا زمانی که افراد در پایان ویدیو بخندند مهم نیست که شما می برید یا می بازید.

Let’s Play

Let’s Play یکی دیگر از سبک های حوزه گیمینگ در یوتیوب است که نام آن از عبارتی که گیمرها در ابتدای ویدیو خود میگویند «بیایید [این بازی] را بازی کنیم»گرفته شده است. جمعیت این دسته به لطف مبتکرانی مانند PewDiePie و GameGrumps به ده ها میلیون نفر رسیده است. در حالی که Walkthroughs و بررسی‌ها به دیدگاه‌های متفکرانه و مفیدی نیاز دارند، ویدیوهای Let’s Plays بر شخصیت و جذابیت میزبان متکی است.

نقد و بررسی

اگر دوستانتان همیشه از شما می پرسند که کدام بازی خوب است یا کدام بازی را باید تهیه کنند، شاید به این دلیل است که شما یک منتقد قابل اعتماد هستید. گیمرهای زیادی هستند که سعی می‌کنند بازی های جدید را بشناسند و آنها را با بازی های قدیمی خود جایگزین کنند. با این سبک ویدیو به نیاز آنها پاسخ دهید. Girlfriend Reviews و UpIsNotJump جوامع قویی را با نقدها و بررسی های واضح، آموزنده و مبتنی بر شواهد ایجاد کرده اند.

لایو استریم

اگر دوست دارید هر روز بازی کنید، لایو استریم بهترین نیچ برای شماست. محبوبیت پخش زنده پس از موفقیت لایوهای Ninja در Twitch افزایش یافت. این نیچ به بینندگان اجازه می دهد تصویر و دیدگاهی خالص و ادیت نشده از زندگی گیمرهای مورد علاقه خود داشته باشند. برخی از بهترین گزینه ها برای پخش زنده شامل The Legend of Zelda، Dead by Daylight و Resident Evil هستند.

۳. استودیو خود را انتخاب کنید

قبل از راه‌اندازی کانال یوتیوب خود به یک نام نیاز دارید. ممکن است یک اسم احمقانه مانند PewDiePie یا Juegagerman، یا یک اسم باحال، مانند MrBeast6000 یا Sssniperwolf باشد. نیاز نیست سخت گیری کنید، همیشه می توانید بعدا آن را تغییر دهید.

اکنون زمان آن است که ست یا محل فیلم برداری خود را انتخاب کنید. ست شما به سادگی می‌تواند اتاق خواب یا دفتر کار خانگی شما باشد، خیلی تفاوتی ندارد، فقط مطمئن شوید که پس زمینه شما به درستی شخصیتتان را بازتاب کند.

اگر ترجیح می‌دهید تمرکز را روی خودتان و بازی نگه دارید، مجموعه‌ای از چراغ‌ها و یک پرده سبز رنگ تهیه کنید تا بتوانید پس‌زمینه ویدیوهایتان را به راحتی حذف کنید و تصویر خودتان را بر گیم‌پلی‌تان قرار دهید.

۴. برنامه‌ریزی کنید

اکنون زمان ایجاد یک برنامه منظم و پایبندی به آن است. اگر در حال ساخت ویدیوهای نقد و بررسی یا Walkthroughs هستید سعی کنید هفته‌ای یک یا دو ویدیو ضبط کنید، زیرا ویرایش و آماده کردن آنها زمان می‌برد. البته، اگر محتوای خود را به صورت زنده پخش کنید، می توانید ویدیوهای بیشتری در هفته منتشر کنید.

حتماً کپشن مفصلی را به ویدیوهای خود اضافه کنید. YouTube از این اطلاعات برای رتبه بندی ویدیوی شما در صفحات نتایج استفاده می کند و به افراد کمک می کند کانال شما را پیدا کنند. همچنین می‌توانید لینک صفحات اجتماعی خود را هم به اشتراک بگذارید تا طرفداران بتوانند شما را در پلتفرم‌های دیگر دنبال کنند.

در آخر تامبنیل های با کیفیتی را تولید کنید. هر تامبنیل باید به گونه ای طراحی شود که موضوع اصلی ویدیوی شما را به واضحی بازتاب کند. اگر به تصاویر خود متن اضافه می‌کنید، از فونت بزرگ استفاده کنید تا مردم بتوانند به راحتی آنها را بخوانند.

۵. یک انجمن بسازید

ساختن یک جامعه نیازمند زمان و تلاش است، این یک اتفاق یک شبه نیست. بنابراین بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به برنامه خود متعهد باشید. حتی اگر روند رشد کانالتان به کندی پیش میرود انرژی خود را حفظ کنید و به تولید محتوا ادامه دهید.

با اشتراک‌گذاری ویدیوها و استریم با دوستان و خانواده شروع کنید. این افراد از همان ابتدا از شما حمایت خواهند کرد، حتی اگر محتوای شما ایراداتی داشته باشد. آنها همچنین می توانند در مورد نقاط قوت و ضعف کارتان و آنچه که نیاز به بهبود دارد به شما کمک کنند.

هنگامی که در جامعه گیمینگ اسم و رسمی برای خود بپا کردید، برای همکاری با دیگر گیمرها اقدام کنید. کراس‌اوور با کانال‌های دیگر به عنوان یک راه عالی برای دستیابی به بینندگان جدید که ممکن است با محتوای شما آشنا نباشند، عمل می کند. به عنوان مثال، زمانی که خواننده معروف Drake و Ninja به صورت زنده فورت‌نایت بازی کردند، رکورد بیشترین ویو پش زنده توییچ را شکسته شد.

در نهایت، فراموش نکنید که از مخاطبان خود بخواهید که لایک و کامنت بگذارند و سابسکرایب کنند. هر یک از این اقدامات، سیگنال‌های مثبتی رو به الگوریتم یوتیوب ارسال میکند. هرچه تعامل شما و مخاطبان بیشتر باشد، ویدیوهای شما در صفحه جستجوها رتبه بالاتری خواهند داشت. همچنین می توانید با پاسخ دادن به کامنت‌ها حسن نیت خود را نشان دهید و با دنبال کنندگان خود ارتباط موثر برقرار کنید.