روزانه میلیون ها دلار به شبکه نمایشی گوگل (GDN) سرازیر می شود. اما چرا؟ گوگل خدمات بی پایانی را به بازاریابان برای تبلیغ محصولاتشان ارائه می دهد، وجه تمایز شبکه نمایشی گوگل چیست؟ GDN می تواند یک جایگزین عالی برای تبلیغات جستجو باشد. در این مقاله از جیمکس ادز، بررسی خواهیم کرد که چرا باید از Google Display Network (GDN) استفاده کنید، چگونه GDN با تبلیغات جستجو متفاوت است و چگونه می توانید تبلیغات GDN خود را برای دسترسی به افراد مناسب در مکان‌های مناسب قرار دهید.

شبکه نمایشی گوگل چیست؟

شبکه نمایشی گوگل مجموعه ای از بیش از 200 میلیون سایت، برنامه و ویدیو است که تبلیغات گوگل شما می تواند در آن ها نمایش داده شود. از آنجایی که این شبکه به 90 درصد از کاربران جهانی اینترنت می‌رسد، عضویت در آن، تعداد چشم‌هایی که به سمت تبلیغات شما دوخته می شوند را افزایش می‌دهد.

شبکه نمایش گوگل متشکل از تعداد زیادی وب سایت، خدمات گوگل مانند جیمیل و یوتیوب و برنامه هایی است که می توانند تبلیغات نمایشی شما را به مخاطبان هدفتان نشان دهند. تبلیغات نمایشی، گونه ای از تبلیغات بصری هستند که معمولاً حاوی لوگو، عکس، متن یا حتی یک انیمیشن هستند. همه چیز بستگی به آنچه ایجاد می کنید دارد.

چرا از شبکه نمایشی گوگل استفاده کنیم؟

شبکه نمایشی گوگل، شبکه ای بسیار بزرگ است و شامل بیش از دو میلیون سایت و مکان های دیگریست که تبلیغات نمایشی شما می توانند در آنها نمایش داده شوند. از این طریق شما می توانید به گستره ی وسیعی از مشتریان بالقوه دست پیدا کنید. یکی دیگر از مزایای بزرگ شبکه نمایشی گوگل، هدفگیری مخاطبان شبکه است. شما گزینه های مختلفی برای نمایش تبلیغاتتان در مقابل افرادی با علایق و اهداف مناسب دارید. تبلیغات شما در مقابل افرادی که با مخاطبان هدف شما مناسب هستند نمایش داده می شود.

شبکه نمایشی گوگل عملکردی همانند یک بیلبورد دارد، اما از نوع مجازی اش. با این تفاوت که به جای اینکه انبوهی از ماشین‌های تصادفی از مقابل آن عبور کنند، آن را فقط به افرادی در وب نشان می‌دهید که علاقه‌مند به محصول یا خدمات شما هستند. از آنجایی که این تبلیغات بصری اند و مانند تبلیغات جستجو فقط مبتنی بر متن نیستند، شما فرصت زیادی برای خلاقیت به خرج دادن دارید و تبلیغتان را دقیقا به همان شکل که میخواهید به نمایش می گذارید.

تفاوت شبکه نمایشی گوگل و شبکه جستجوی گوگل در چیست؟

بنابر تیتر این قسمت از مقاله، گوگل، دو شبکه تبلیغاتی متفاوت دارد که باید درباره آنها چیزهایی بدانید. درست است که شبکه نمایشی با تمام مزیتهای خاص اش وجود دارد، اما شبکه جستجو نیز همچنان وجود دارد و فعال است. در حالی که شبکه نمایش روی تبلیغات بصری تمرکز می کند، شبکه جستجو بر تبلیغات مبتنی بر متن تمرکز می کند. تبلیغات شبکه جستجو را در نتایج جستجوی گوگل با یک برچسب تبلیغاتی کوچک خواهید دید. تبلیغات نمایشی در سایر زیرمجموعه های گوگل مانند یوتیوب و جیمیل و در شبکه وب سایت های آن نمایش داده می شود.

روشی که شما مخاطبانتان را با این تبلیغات هدف قرار می دهید نیز متفاوت است. تبلیغات جستجو عمدتاً برای تعیین زمان نمایش آگهی شما به کلمات کلیدی متکی هستند. بنابراین اگر کسی که به دنبال کوکی های لذیذ است عبارت “کوکی های لذیذ” را جستجو کند، تبلیغات مرتبط با آن کلمه کلیدی نمایش داده می شود. با تبلیغات نمایشی، شما روی کلمات کلیدی تمرکز نمی کنید، بلکه بر بخش های مختلف مخاطبان تمرکز می کنید.

چگونه مخاطبان را در شبکه نمایشی گوگل، هدف قرار دهیم؟

هنگام ایجاد یک تبلیغ در شبکه نمایشی گوگل یا Google Display روش های مختلفی برای هدف گیری مخاطب وجود دارد که در اینجا به معرفی تعدادی از آنها می پردازیم.

اولین مخاطبی که در موردش صحبت خواهم کرد، مخاطبان نزدیک هستند. این مخاطبی متشکل از افرادی است که به هر آنچه تبلیغ شما ارائه می دهد علاقه مند هستند. بنابراین، برای مثال اگر یک سالن موسیقی را اداره می‌کنید و برای یک جشنواره بزرگ موسیقی تبلیغ می‌کنید، می‌توانید دوستداران موسیقی و به طور خاص، علاقه‌مندان به نوع موسیقی ارائه شده در جشنواره تان را در تبلیغات نمایشی خود هدف قرار دهید.

بعدی مخاطبان داخل بازار یا اصلاحاً in-market هستند. شما افرادی را که در بازار هستند برای چیزی که شما ارائه می دهید هدف قرار می دهید. بنابراین اگر در حال تبلیغ تلفن‌ها یا اپلیکیشنهای تلفن هستید، می‌توانید افرادی را که به دنبال لوازم الکترونیکی هستند هدف قرار دهید.

بازاریابی مجدد نیز راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان شماست. با این نوع هدف گذاری، تبلیغات خود را در مقابل افرادی قرار می دهید که به نوعی با برند شما تعامل داشته اند. این مخاطبان کارهایی مانند بازدید از وب سایت شما یا تماشای ویدیوهای شما را انجام داده اند.

آخرین هدف گیری مخاطبی که در مورد آن صحبت خواهم کرد، هدف گذاری جمعیتی است که از مواردی مانند جنسیت و سن افراد برای تعیین اینکه آیا تبلیغ شما را می بیند یا خیر استفاده می کند. بنابراین اگر می خواهید تبلیغاتتان را برای افراد در سن خاصی هدف قرار دهید، تمام تنظیمات در دسترس شماست.

چگونه تبلیغات نمایشی گوگل ایجاد می کنید؟

شما تبلیغات نمایشی را در حساب Google Ads خود ایجاد می‌کنید. می‌توانید طرح‌هایتان را آپلود کنید یا اطلاعاتتان را برای یک تبلیغ نمایشی وارد کنید، که البته متناسب با فضای تبلیغاتی تغییر می‌کند.

قالب‌های موفق تبلیغاتی نمایشی گوگل چگونه‌اند؟

هنگام طراحی تبلیغات نمایشی، عناصری مانند کیفیت و جذابیت لوگوی شما، تصاویر مربوط به نام تجاریتان، ویدیوهایی که آپلود می کنید، سرفصل ها، توضیحات و موارد دیگر را اضافه می کنید، همه و همه بر میزان موفقیت تبلیغ شما موثرند.

و در آخر … هزینه شبکه نمایشی گوگل چقدر است؟

واقعاً یک پاسخ وجود ندارد. هزینه ممکن است بسته به میزانی که می‌خواهید خرج کنید، چه کسی را هدف قرار می‌دهید و صنعتی که در آن هستید متفاوت است. اما نگران نباشید، می‌توانید بودجه‌ای را تعیین کنید که برای شما مناسب باشد. ما به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید تخمین بزنید که چه میزان باید برای کمپین‌های خود خرج کنید. اگر تصمیم به همکاری با یک آژانس بازاریابی دیجیتال داشته باشید، هزینه نیز می تواند تغییر کند. بنابراین اگر برای شروع رشد کسب و کارتان با شبکه نمایشی گوگل یا Google Display Network آماده هستید، همین الان با ما در جیمکس ادز ارتباط برقرار کنید.