محتوایی که مقصودش جعل هویت یک شخص یا کانال باشد در یوتوب مجاز نیست. یوتوب همچنین حقوق دارندگان علامت تجاری را اعمال می کند. هنگامی که یک کانال یا محتوای موجود در آن کانال باعث سردرگمی در مورد منبع کالا و خدمات تبلیغ شده شود، ممکن است مجاز نباشد.

اگر محتوایی دیدید که خلاف این سیاست باشد، لطفاً آن را گزارش کنید.

  • اگر حس می‌کنید کانال خودتان یا سازنده‌ی دیگری مورد جعل هویت قرار گرفته است، با دنبال کردن دستورالعمل‌هایی که در اینجا ذکر شده، می‌توانید آن کانال را گزارش کنید.

معنای این سیاست‌ها برای شما چیست

اگر محتوا منتشر می‌کنید

محتوایی را در یوتوب به اشتراک نگذارید که مشمول یکی از توصیفات زیر باشد:

  • جعل هویت کانال: کانالی که پروفایل، بک‌گراند، شمایل کلی و فضا را به شکلی کپی کند که شبیه به کانال کس دیگری شود. تا زمانی که قصد کپی برداری از کانال دیگر واضح باشد، نیازی نیست صد در صد شبیه آن کانال باشد.
  • جعل هویت شخص: محتوایی که قصد داشته باشد به نظر برسد کس دیگری منتشرش کرده

مثال‌ها

در زیر چند مثال از محتوایی که در یوتوب مجاز نیست آورده‌ایم:

  • کانال‌هایی که اسم و تصویر کانال دیگری را دارند، و تنها تفاوتشان یک فاصله‌ی اسپیس بین کلمات اسم یا استفاده از صفر به جای O باشد.
  • استفاده از اسم واقعی شخصی دیگر، نام کاربری، تصویر، برند، لوگو، یا اطلاعات شخصی آن‌ها در جهت فریب دادن مردم تا فکر کنند شما آن شخص هستید.
  • توضیحات یک کانال را با کانال دیگری یکسان کردن.
  • راه‎‌اندازی کانالی با استفاده از نام یا تصویر شخصی دیگر، و سپس تظاهر به اینکه آن شخص در حال انتشار محتوا در آن کانال است.
  • راه‎‌اندازی کانالی با استفاده از نام یا تصویر شخصی دیگر، و سپس کامنت گذاشتن در کانال‌های دیگر با تظاهر به اینکه آن شخص آن‌ها را نوشته است.
  • کانال‌هایی که ادعا دارند کانال طرفداران (fan account) هستند، اما در واقع وانمود می‌کنند کانال دیگری هستند و محتوای آن‌ها را بازنشر می‌دهند.
  • کانال‌هایی که وانمود کنند کانال خبری هستند که جدای از آن‎‌‎ها در واقعیت وجود داشته باشد.

خواهشاً به خاطر داشته باشید این‌ها تنها تعدادی مثال هستند، و محتوایی را که فکر می‌کنید با این سیاست‌ها در تداخل باشد منتشر نکنید.

اگر محتوا بر خلاف این سیاست‌ها باشد چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر محتوای شما این سیاست‌ها را نقض ‌کند، محتوا را حذف می‌کنیم و یک ایمیل برای شما ارسال می‌کنیم تا به شما اطلاع دهیم. اگر این اولین بار است که دستورالعمل‌های انجمن ما را نقض می‌کنید، احتمالاً یک هشدار بدون جریمه برای کانال خود دریافت خواهید کرد. اگر اینطور نیست، ممکن است به کانال شما استرایک دهیم. اگر در عرض 90 روز 3 استرایک دریافت کنید، کانال شما بسته خواهد شد. در اینجا می توانید درباره سیستم استرایک‌های ما بیشتر بدانید.

ممکن است کانال یا حساب شما را به دلیل نقض مکرر دستورالعمل‌های انجمن یا شرایط خدمات، ببندیم. همچنین ممکن است پس از یک مورد سوء استفاده شدید یا زمانی که کانال به نقض سیاست‌ها اختصاص داده شده باشد، کانال یا حساب شما را ببندیم. در اینجا می توانید درباره بسته شدن کانال یا حساب بیشتر بخوانید.