اگر تا به حال محصول یا خدماتی را در گوگل جستجو کرده باشید، احتمال زیادی وجود دارد که با یک نوع تبلیغ تعامل داشته باشید! میلیون‌ها شرکت در سرتاسر جهان در گوگل تبلیغ می‌کنند و سالانه مبالغ بسیار بالایی را از طریق تبلیغات در گوگل کسب درآمد می‌کنند و صراحتاً تبلیغ در گوگل به نوبه خود یک ابزار تجاری انقلابی است. به زبان ساده، تبلیغات گوگل به کسب و کارهای کوچک اجازه می دهد تا خدمات یا محصولاتشان را به کاربران اینترنت در سراسر جهان که از گوگل برای جستجو استفاده می‌کنند، به نمایش بگذارند. در این مقاله از جیمکس ادز شما را در مورد نحوه عملکرد تبلیغ در گوگل برای مشاغل کوچک در سال 2022 راهنمایی می کنیم.

آیا تبلیغ در گوگل برای مشاغل کوچک کاربرد دارد؟

مشاغل کوچک
کاربرد تبلیغات در گوگل برای مشاغل کوچک

اگر یک استراتژی قوی برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی، مخاطب‌های هدف و موقعیت‌ها دارید، تبلیغ در گوگل برای کسب‌وکارهای کوچک شما هم بسیار موثر است. پلتفرم گوگل ادز به تبلیغ کنندگان امکان می‌دهد که به هر کسی در هر جای جهان که به صورت آنلاین خدماتی را که شما ارائه می دهید جستجو می‌کند، متصل شوند. پیروی از این دستورالعمل های ساده به گوگل ادز اجازه می‌دهد تا کسب و کار کوچک شما را به سطح بالاتری برساند:

همه چیز را تحت نظر بگیرید

اطمینان حاصل کنید که تبلیغاتتان زمانی منتشر می‌شود که افراد به احتمال زیادی محصولات یا خدماتی را که ارائه می دهید جستجو کنند. مثلا اگر یک قفل‌ساز، ساعت 3 صبح وقتی در رختخواب خوابیده است، آگهی‌های «سرویس قفل‌ساز اضطراری» را منتشر کند، باعث هدر رفتن کلیک‌ها و هزینه‌هایش می‌شود. هدف قرار دادن مخاطبین خانم با «سرویس پیرایش مردانه» ممکن است به عنوان نمونه‌ای از مخاطب اشتباه در نظر گرفته شود.

اطمینان حاصل کنید که صفحه فرود وب سایت شما دقیقاً همان جایی است که مشتریان شما باید باشند:

دامنه توجه در وب به طرز وحشتناکی کم است. اگر تبلیغات شما آنها را به صفحه ای که آنچه را که در ابتدا جستجو می کردند ارائه می دهد، هدایت نکند، وب سایت شما را ترک خواهند کرد. تجربه صفحه فرود شما بر امتیاز کیفیت کلی شما نیز تأثیر می گذارد.

مثلا؛ اگر شما یک شرکت سقف‌سازی هستید و روی کلمات کلیدی پیرامون «مصالح سقف» مناقصه می‌دهید، اما کاربران را به صفحه «خدمات سقف‌سازی اضطراری» می‌فرستید، این نمونه‌ای از تجربه کاربری بد است و احتمالاً کاربر صفحه شما را ترک خواهد کرد و شما پولتان را هدر داده‌اید. به خاطر داشته باشید که صفحه فرود شما مکانی است که تصمیم می‌گیرید کاربران را به آنجا بفرستید تا نیازی را که در جستجوی آن هستند برطرف کنند.

در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید

صرف هزینه بر روی کلمات کلیدی، شرکت در یک رقابت بزرگ است. اگر این کار بدون مدیریت دقیق اجرا شود، گران تمام خواهد شد. به خاطر داشته باشید که یک کلیک، یک فروش تضمینی یا حتی یک سرنخِ قطعی نیست. ممکن است شما تجارتتان را کاملا بشناسید، اما ندانید که مشتریان بالقوه چگونه شما را جستجو می‌کنند.

انجام تحقیقات عمیق کلمات کلیدی برای کسب و کارهای کوچکی که تبلیغات گوگل را اجرا می کنند بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که تبلیغات را برای جستجوهای مرتبط نشان می دهید.

در طول تحقیق کلمات کلیدی، کلمات کلیدی منفی را نیز پیدا خواهید کرد. اگر فقط از برند نایکی می‌فروشید، می‌خواهید پولتان را با کلمه کلیدی «آدیداس» هدر دهید؟ تحقیق در مورد کلمات کلیدی یک کار مداوم است و در طول زمان باعث صرفه جویی زیادی در کسب و کارهای کوچک می شود.

هزینه تبلیغات گوگل چقدر است؟

هزینه تبلیغات در گوگل
هزینه تبلیغ در گوگل برای مشال کوچک

میزان هزینه‌ای که کسب‌وکارهای کوچک برای تبلیغات گوگل پرداخت می‌کنند کاملاً به بودجه تبلیغاتی و کلمات کلیدی که برای هدف انتخاب می‌کنند بستگی دارد. کسی که «ماگ سفالی» می فروشد، می تواند انتظار داشته باشد که CPC کمتری (هزینه به ازای هر کلیک) نسبت به شرکتی که «بیمه خودرو» می فروشد، بپردازد.

چرا؟ رقابت برای هر دو می تواند به همان اندازه شدید باشد، اما ارزش به دست آوردن آن مشتری برای شرکت بیمه بسیار بالاتر است. اگر LTV یا ارزش طول عمر مشتری را در این مورد مد نظر قرار دهید، می‌توانید ببینید که چرا شرکت‌های بیمه مایل‌اند برای به دست آوردن آن مشتری قیمت بسیار بالایی پیشنهاد دهند.

کلیدواژه‌ها حجم جستجوی ماهانه متفاوتی با یکدیگر دارند؛ مثلا کلید واژه «ماگ سفالی» به طور متوسط ​​50 جستجو در ماه و «بیمه خودرو» 550000 جستجو دارد. تحقیق در مورد کلمات کلیدی معنی‌دار و نزدیک اهداف خریداران واقعی و مخاطبان مورد نظر آنها برای جلوگیری از هدر رفتن هزینه‌های کلیک‌های نامربوط بسیار مهم است.

یکی از بهترین جنبه های تبلیغات گوگل این است که صرف نظر از بودجه تبلیغاتی، کسب و کارهای کوچکتر می توانند با کسب و کارهایی که بودجه های بزرگ و بدون محدودیتی دارند رقابت کنند. با تبلیغ در گوگل برای مشاغل کوچک می‌توانید در مورد هدف‌گذاری جمعیتی (جنس، سن، درآمد) بسیار دقیقتر عمل کنید.

بنابراین اگر می‌دانید که پسران 18 ساله بعید هستند که ماگ‌های سفالی شما را بخرند، می‌توانید این گروه از مخاطبان را کاملاً حذف کنید و از این کلیک‌های بیهوده صرفه‌جویی کنید. . اگر می‌دانید که احتمال خرید زنان در جزیره کیش بیشتر از اصفهان است، می‌توانید تنظیمات پیشنهادی را در جزیره کیش اعمال کنید تا آنها را بهتر هدف قرار دهید.

هزینه تبلیغات گوگل تا حد زیادی به کلمات کلیدی انتخابی شما، مکان های مورد نظر و بودجه تبلیغاتی‌تان بستگی دارد. اما حتی در صنایع مختلف، تغییرات زیادی در هزینه کلمات کلیدی و میانگین CPC وجود دارد. بسیاری از عوامل دیگر مانند نرخ تبدیل وب سایت شما هنگام محاسبه CPA نقش دارند. توانایی تبدیل کاربران به سرنخ یا خریداران با نرخ بالاتر بسیار مهم است. به همین دلیل است که ما طراحی بی‌نقص صفحه فرود را به همه توصیه می‌کنیم.

جمع بندی؛ آیا تبلیغ در گوگل برای مشاغل کوچک در سال 2022 ارزشش را دارد؟

پاسخ کوتاه: بله.

این واقعیت که بیش از 95 درصد از درآمد سالانه 60 میلیارد دلاری گوگل از تبلیغ در گوگل به دست می آید، نشان می دهد که بسیاری از کسب و کارها به طور جدی روی این پلتفرم سرمایه گذاری می کنند. طبق نظرسنجی اخیر، به ازای هر 1 پوندی که در تبلیغات گوگل خرج می شود، در همه صنایع، به طور متوسط ​​2 پوند سود وجود دارد. ما اینجا در جیمکس ادز با شرکت‌هایی کار کرده‌ایم که هر ماه مبالغ بالایی برای تبلیغ در گوگل هزینه می‌کنند… و اگر این اتفاق برای آنها سودآور است چرا هزینه نکنند؟

یکی دیگر از آمار جالب اثربخشی تبلیغ در گوگل این است که تبلیغات این موتور جستجو به حدود 80٪ از همه کاربران اینترنت می رسد و گوگل 44٪ از کل درآمد آنلاین ایجاد شده از طریق تبلیغات را به دست می آورد. اگرچه این آمار قابل توجه است، اما اگر کمپین‌های تبلیغ در گوگل برای مشاغل کوچک بدون داشتن یک استراتژی قوی اجرا شود، در نهایت بی‌فایده است.

گوگل با معرفی Google Ads در سال 2000، تبلیغات آنلاین را متحول کرد. این ابزار هنوز بهترین و مستقیم ترین ابزار بازاریابی آنلاین موجود است. اما موفقیت یک کمپین تبلیغاتی گوگل تا حد زیادی به این بستگی دارد که چگونه از پلتفرم برای مطابقت خاص با کسب و کارتان استفاده کنید.

اشتباهات در کمپین تبلیغات گوگل می تواند منجر به هدر رفتن هزینه های زیاد، ناامیدی و بی اعتمادی به این پلت فرم شود. کسب‌وکارهای کوچکی که در این کانال دیجیتال خاص تجربه ندارند، باید از یک آژانس تبلیغاتی گوگل کمک بگیرند تا به آنها کمک کند تبلیغات را به طور مؤثر اجرا کنند. در این زمینه به جیمکس ادز اعتماد کنید.