تبلیغات در گوگل یکی از آسان ترین و سریع ترین راه ها برای رسیدن به رتبه های بالاتر صفحه و افزایش ورودی های وبسایت است. همانطور که می دانید گوگل، محبوب ترین موتور جست و جو در جهان است و طبق آمار آنالیزهای الکسا، این سایت جذاب نه تنها محبوب ترین موتور جست و جو، بلکه محبوب ترین سایت جهان نیز هست.
شما به کمک تبلیغات گوگل می توانید با بهینه ترین هزینه و مدیریت سایر موارد، مشتریان هدف خود را جذب کنید.
در این مقاله ما تصمیم داریم تبلیغات گوگل را به شما معرفی کنیم و از مزایا و معایب آن حرف بزنیم.

تبلیغات در گوگل چیست؟

تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادز، سیستم معروف تبلیغاتی گوگل است که از طریق آن صاحبان کسب و کارهای مختلف تبلیغات خود را از طریق شبکه های مختلف آن با مخاطبان هدفشان به اشتراک می گذارند.

همانطور که می دانید سایت ها بر اساس امتیاز بهینه سازیشان در گوگل دارای جایگاه های مختلفی هستند و طبیعی است که هر چه جایگاه سایت بالاتر باشد، کاربران بیشتری آن را می بینند و ترافیک بیشتری وارد وبسایت می شود.
حالا این بالا آمدن در نتایج و بهینه سازی وبسایت به همین راحتی ها هم نیست و شاید ماه ها و حتی سال ها کار مستمر را لازم داشته باشد. در این شرایط کسب و کارها از تبلیغات در گوگل استفاده می کنند تا با کمک پرداخت هزینه ای به گوگل، جایگاه های بالاتری از صفحه را اشغال کنند.

محبوبترین نوع گوگل ادز 

کمپین های سرچ گوگل، از محبوب ترین نوع کمپین های تبلیغاتی گوگل هستند. در این کمپین ها، فرد تبلیغ کننده لیست کلماتی را انتخاب می کند و از آن ها برای ساخت کمپین تبلیغاتیش استفاده می کند.
تنظیمات این کمپین به شکلی انجام می شود که کاربران فقط با کلمات خاصی، قادر به دیدن تبلیغ می باشند.
همین موضوع باعث شده که این تبلیغ در عین حال کاربردی ترین و به صرفه ترین کمپین ادز در گوگل باشد.

هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟

ایجاد اکانت گوگل ادز کاملا رایگان است و گوگل سخاوتمندانه و به صورت رایگان اکانت را در اختیار شما می گذارد. همچنین شما به ازای دفعات نمایشتان در گوگل نیز هیچ مبلغی را پرداخت نمی کنید.
شما فقط ملزم هستید به ازای تعداد دفعاتی که کاربران بر روی تبلیغ شما کلیک می کنند به گوگل هزینه پرداخت کنید.
حالا شاید برایتان سوال باشد که هزینه ی این کلیک ها حول و حوش چقدر است؟
برای پاسخ به این سوال باید خدمتتان بگویم که این کاملا بستگی به زمینه ی فعالیت شما و میزان رقابت رقبایتان دارد.
برای مثال هرچه زمینه ی فعالیت شما سود بیشتری داشته باشد و شما دارای رقیبان بیشتری در آن حوزه باشید، ملزم هستید که برای یک کلیک هزینه ی بالاتری را بپردازید. چون این رقبایتان هستند که دارند هزینه ی کلیک را پیشنهاد می دهند و اگر شما می خواهید جایگاه بالاتری داشته باشید باید هزینه ای بالاتر از آن ها را برای این مزایده پیشنهاد دهید تا برنده شوید.

تیم جیمکس ادز با تیم حرفه ای و متخصص خود، اکانت شما را به نحوی بهینه می کند که با پرداخت پایین ترین هزینه های کلیک، بالاترین بازخورد را از تبلیغات در گوگلتان بگیرید.

گوگل ادز چیست

چگونه می توان در گوگل تبلیغ کرد؟

شما برای شروع تبلیغات در گوگل، ابتدا باید کار کردن با پنل گوگل ادز را یاد بگیرید. ولی از آنجا که این پنل نیازمند داشتن دانش و تجربه ی تخصصی است و شما باید زمان زیادی را برای کسب این موارد صرف کنید، تیم حرفه ای جیمکس در کنار شماست که با کمک گرفتن از متخصص ترین کمپین منیجرهای گوگل ادز، اکانت شما را در سریع ترین زمان ممکن ساخته و آن را بهینه کند. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با این شماره (02191095659) تماس بگیرید.

مزایای تبلیغات در گوگل

حالا که گوگل را به عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی انتخاب کردید و می خواهید تبلیغات در گوگلتان را شروع کنید؛ بهتر است گوشه ای از مزایای این پلتفرم جذاب را با هم مروری کوتاه کنیم:

هدفمندی تبلیغات

شما با استفاده از تبلیغات گوگل می توانید به صورت کاملا هدفمند تبلیغات خود را مدیریت کنید. می پرسید چرا؟ چون تبلیغات سرچ گوگل ادز هدفمندترین متد تبلیغاتی جهان است.
دلیل آن هم این است که شما می توانید در این نوع از تبلیغات، سن، جنس، زمان های نمایش، جایگاه، هزینه و سایر موارد مرتبط به بیزنستان را تعیین کنید و آن را به نحوی مدیریت شده و هدفمند پیش ببرید که هیچ کس جز مخاطبان هدف شما قادر به دیدن تبلیغات شما نباشد.
کدام پلتفرم تبلیغاتی تا این اندازه کنترل را به دست شما می دهد؟

کنترل بودجه

در تبلیغات گوگل شما می توانید تعیین کنید که به صورت روزانه دقیقا چه میزانی بودجه خرج شود. گوگل ادز این آپشن را به شما می دهد که بتوانید تعیین کنید که چه میزان هزینه ای به صورت روزانه و ماهانه مصرف شود.

امکان تبلیغ در دستگاه های دیگر

پنل گوگل ادز به شما این امکان را میدهد که انتخاب کنید که تبلیغاتتان در چه دستگاه هایی نمایش داده شود.
برای مثال یک صاحب بیزنس می گوید مشتریان هدف من فقط از طریق موبایل وارد سایت من می شوند.
شما در این نوع از تبلیغات می توانید سایر دیوایس ها مثل دسکتاپ و تبلت و تلویزیون را ببندید و کاری کنید که تبلیغاتتان فقط در موبایل نمایش داده شود.

افزایش درآمد و ترافیک سایت

تجربه ی ما نشان داده است که شما به ازای هر x تومانی که هزینه ی تبلیغاتتان می کنید، 8x آن درآمد به شما باز می گردد. گوگل ادز باعث بالا رفتن ترافیک وبسایت می شود و این موضوع به تبع فروش و تماس های شما را افزایش می دهد. پس اگر به دنبال افزایش فروش و بهبود خدمات خود هستید تبلیغات در گوگل یکی از بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود.

کلام پایانی

ما در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با یکی از قدرتمندترین پلتفرم های تبلیغاتی، یعنی گوگل ادز آشنا کنیم.
اگر تصمیم به افزایش فروش و تماس های خود دارید، گوگل ادز یکی از بهترین گزینه های تبلیغاتی برای شماست. فراموش نکنید که راه انداختن یک کمپین موفق تبلیغات گوگل نیازمند دانش تخصصی و تجربه است. پس اگر نیاز دارید کمپین گوگل خود را شروع کنید، شرکت جیمکس ادز در قدم به قدم این مسیر کنار شماست تا کمپین تبلیغاتی شما را با کمترین هزینه و بالاترین نرخ بازدهی برای شما فعال کند.
همچنین ما در شرکت جیمکس ادز پشتیبانی 7 روز هفته داریم و شما در هر لحظه می توانید از خدمات مشاوره رایگان ما استفاده کنید.